2021-10-30, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Varför drar du in rätt och fel när jag enbart konstaterade faktum att offrets ras är en faktor av betydelse för medias intresse att rapportera?

Du har fel.
Citera
2021-10-30, 11:49
Medlem
Citat:
Varför drar du in rätt och fel när jag enbart konstaterade faktum att offrets ras är en faktor av betydelse för medias intresse att rapportera?
Med tanke på att journalister brukar vara vänstervridna så bör en skjuten nigger i så fall vara hetare stoff.
Citera
2021-10-30, 11:51
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Hade det varit Yassin eller Dree Low som dödats så hade det inte varit en så stor grej i media så nej, du har fel där.

Varför tror du det? Yasin har ju varit mer upphaussad i media än Einar innan den senares död.
Citera
2021-10-30, 11:51
Medlem
Citat:
Jo din lilla fjant. Det finns forskning på mediaexponering kopplat till ras. Googla fram den får du göra själv, om du klarar av det.
Visa den forskningen då din tönt. Bevisbördan ligger på dig och inte på mig.
Citera
2021-10-30, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dallasmygel
Med tanke på att journalister brukar vara vänstervridna så bör en skjuten nigger i så fall vara hetare stoff.

Ett hetare stoff är när personerna bakom ett mord hittas. Oavsett om offret är vit eller svart. Som Mark David Chapman tex.
Citera
2021-10-30, 12:25
Avstängd
Unobosss avatar
Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket.
Citera
2021-10-30, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almostfejmos
Vad snackar du om? Varför skulle inte detta funka? Alla gör detta det är så dom tvättar pengar från drogförsäljning. Varför tror du man släpper låtar hela tiden och sprider ut lysssningar så mycket dom kan akut.
Öh! De släpper låtar för att bli kända och tjäna pengar! Ganska omständigt sätt att tvätta pengar eftersom det är dels ineffektivt och deddutom koll på alla håll och kanter i musik och streambranscher.
Citera
2021-10-30, 12:45
Medlem
Citat:
Hade det varit Yassin eller Dree Low som dödats så hade det inte varit en så stor grej i media så nej, du har fel där.

Du baserar det hela på någon luddig ”forskning”. Förstår du inte själv att det är både person och plats som gör det så stort. Hade Yasin blivit ihjälskjuten på liknande sätt i Hammarby Sjöstad så hade det blivit lika stort.

Ingen av oss vet dock säkert förens det faktiskt händer, om det händer. Men vi pratar alltså om SVTs och SRs gullegris, hur många priser har inte delats ut till Yasin och Dree Low? Det hade blivit extremt stora nyheter.

Att påstå något annat baserat på din egna åsikt utan att komma med något rimligt argument får dig att framstå som dum och ohederlig i din argumentation.
Citera
2021-10-30, 12:53
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Nope du har fel och förstår tydligen inte hur media fungera.
Tror du media bry sig om hudfärg knappast dom bryr sig bara uppmärksamhet och pengar.

Enda skillnaden mellan Einar Yasin och Dree low . är att allmänheten förväntar att Yasin och Dreelow kommer bli mördade dock inte Einar eftersom han inte tillhörde något gäng.
Citera
2021-10-30, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
Nope du har fel och förstår tydligen inte hur media fungera.
Tror du media bry sig om hudfärg knappast dom bryr sig bara uppmärksamhet och pengar.

Enda skillnaden mellan Einar Yasin och Dree low . är att allmänheten förväntar att Yasin och Dreelow kommer bli mördade dock inte Einar eftersom han inte tillhörde något gäng.
Han var kompis med alla även Allah , och fick ligga som han bäddade , Grattis Die Dume Schwäden!
Citera
2021-10-30, 13:02
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagrummet
De kallar honom för en av sveriges största artister? Nja, inte ens om du har en otroligt bred definition. De hävdar att han spelats miljoner ggr på Spotify
Jämfört med abbas senaste som spelade över 20 miljoner på två veckor. Lite skillnad i klass. Som att jämföra psg med rinkeby bk. Bara en inbiten stockholmare hade kallat honom för världsartist och sveriges största artist. 99% av Sveriges befolkning vet inte vem han är medan hela världen känner till abba. Inte samma liga. Hur många koncerter Har han haft med tre siffrig publik? Fyllda arenor? Inga

Nu känner jag mig kränkt som stockholmare. Inte fan visste jag vem det där var innan tidningarna började skriva, dessutom känner jag ingen som lyssnar på den så kallade musiken. Man måste nog vara under 15 och från orten för att veta något om det där.

Nån har hittat kilometervisare på Spotify och skruvat upp med en jävligt snabb borrmaskin.
Citera
2021-10-30, 13:07
Bannlyst
Åklagaren / chefsutredare borde förmodligen besöka Chihab Lamouri, ledaren för Vårbynätverket, och erbjuda särskilda förmåner i fängelset för att få namnen på mördarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in