2021-10-30, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Det där har du bara hennes ord på, som inte är så trovärdiga har vi lärt oss..

Menar du på allvar att L med tvång intog Es hus?
2021-10-30, 21:44
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Hon har helt själv satt sig i denna sitsen. Har 4 barn köper hästgård har hundar. Bara det är jäkla mycket jobb med. sen får hon sälja den. Börjar läsa kan där med inte försörja sig blir hemlös. Vården kan inte skaffa en lägenhet åt henne. Hon får prata med en kurator.
Men hon blir inlagd vi behov hon får försök med hjälp till söm när inte det funkar får hon sömntabletter. Hon slutat själv vid tillfälle med sina mediciner. Hon får hjälp med alkoholmissbruket.
Psykvården är idag dålig men hon har faktiskt fått hjälp.
Suck, varför hade jag förväntat mig att ni i hatalydiakretsen skulle vara läskunniga 🙈 Jag nämner väl för fan inte att vården skulle hjälpa henne med lägenhet!! Försök du och läsa igen!
2021-10-30, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Menar du på allvar att L med tvång intog Es hus?
Ja, med lock och pock först och till sist ett vapen som dödade honom.
2021-10-30, 21:47
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
En liten fråga bara ,

Kan Hovrätten begära att fuppen kompletteras med ex mer "historia" i relationen?

Eller försvaret?

För det hände väl i ett av Lambertz-kvinnans "våldtäkts"-mål.

Att fuppen fick en del bakläxa.
Fråga förslagsvis användaren Stefan S, han är betydligt mer juridiskt kunnig än jag
2021-10-30, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ls ex K säger ju i polisförhöret att han är skitsur på socialtjänsten för att L inte fick någon hjälp.

Och man får ingen hjälp med en riktig bostad från dem längre. De tar dina barn istället, placeras i fosterhem. Tydligen billigare för soc att betala ett fosterhem runt 15.000 kr/månad/barn än att hjälpa förälder med en hyreslägenhet.

Och utan barn får man som vuxen ingen hjälp. Hänvisas till härbärgen, vandrarhem på en finns-det-plats-i natt-basis, man måste checka ut varje dag, och pröva till kvällen om det finns plats.

Och som kvinna kan man få höra av sochandläggaren att "du som är sååå söööt kan säkert hitta någon kille att bo med.

Det är verkligheten i Sverige idag!

Nu var vad jag förstår så var L inte där ännu. Hon hade väl några soffor kvar att sova på, men jag upplever henne som mycket bekymrad och arg över att hennes saker hamnade i Bålsta, och att de packades upp ensam av E. Det säger hon tydligen också precis innan hon trycker av!

Jag tror du har väldigt fel ang. fosterhem. Det kostar oftasr väldigt mycket för en kommun att placera barn i fosterhem. Därför försöker man vanligtvis hjälpa föräldern/föräldrarna med stöd istället så barnet ska kunna bo hemma. Dessutom visar alla undersökningar att barn i dom allra flesta fall (om det går) mår bäst av att vara med sina föräldrar. Så TT kasta in barn i ett fosterhem är inte det första som sker.
2021-10-30, 21:54
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jag tror du har väldigt fel ang. fosterhem. Det kostar oftasr väldigt mycket för en kommun att placera barn i fosterhem. Därför försöker man vanligtvis hjälpa föräldern/föräldrarna med stöd istället så barnet ska kunna bo hemma. Dessutom visar alla undersökningar att barn i dom allra flesta fall (om det går) mår bäst av att vara med sina föräldrar. Så TT kasta in barn i ett fosterhem är inte det första som sker.

Du har lyssnat för mycket på dina föräldrar.

Det är inte 1970-tal längre!
2021-10-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62

K har aldrig velat placera några barn i fosterhem.
Barnen är det viktigaste.
Jag tror han syftar på att socialen brister i annat kring de vuxna.
2021-10-30, 21:58
Medlem
Jag undrar vad dessa, ca 3 personer som är kvar och försvarar LYDIA med näbbar och klor, vad är ni ute efter egentligen?
Kan ni inte ta in att hon kallblodigt skjutit ihjäl en människa som vänligt hjälpte henne med husrum, mat..
Vill inte ni att hon ska få sitt straff , som förmodligen inte hjälper, men på de åren kan hon inte skada någon annan , alltid något..
2021-10-30, 22:00
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Suck, varför hade jag förväntat mig att ni i hatalydiakretsen skulle vara läskunniga 🙈 Jag nämner väl för fan inte att vården skulle hjälpa henne med lägenhet!! Försök du och läsa igen!
Ska jag tolka dig rätt så får du lära dig att skriva bättre. Det var vården du kritiserade. Jag undrar vad VÅRDEN skulle ha gjort mer. INTE soc. Herregud. Du förstår vården och socialtjänsten är inte samma sak.
Så nu frågar jag igen. Vad skulle VÅRDEN gjort mer? Herregud. Skärp dig människa. Att rör i hopp saker och skriver helt obegripligt är inte mitt fel.
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Det där har du bara hennes ord på, som inte är så trovärdiga har vi lärt oss..
Nja, varför köper han då bil och mc till henne?
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Fråga förslagsvis användaren Stefan S, han är betydligt mer juridiskt kunnig än jag

Ok, tack. Ska göra det vid tillfälle.

Citat:
Ja? HON sa ju det till dem, de skrev ner, förstår du inte, hon kunde ljuga i folk vad som helst, eller vad fan tror du, att hon blev borderlinesjuk precis i skottögonblicket?

Så du menar att en (enligt dig) komplett galen och psyksjuk L, flera månader innan skotten, planerar och ljuger ihop vad som ska skrivas in (av oberoende psykpersonal) i hennes sjukvårdsjournaler för att L ska skjuta E vid midnatt den 18 juni?????

Är du verkligen seriös?
2021-10-30, 22:01
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Hon har två helsyskon och en halvsyskon. Mamma och pappa.
Kontakta dem och fråga hur hon varit genom åren.
Mmm, man kan samtidigt passa på att fråga dem vad som berodde på arv respektive miljö...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in