Enligt en rapport från en finsk studie från 2017 är det alltså endast omkring 15% av alla yngre män som har aktivt sex idag. Bland kvinnor är det 40%. Och trenden har bara blivit värre med åren.
Citat:
I åldersgruppen 18–24 hade bara 35–50 procent av männen ett aktivt sexliv redan 2007, och år 2015 hade den siffran sjunkit till 15 procent, enligt en finsk studie från 2017. Studien inkluderar alla män, men bland heterosexuella män är siffran med ett aktivt sexliv troligen ännu lägre
.
https://www.friatider.se/ungdomar-bast-pa-formellt-samtycke-vid-sex
Detta borde oroa alla utav oss och klassas som ett rejält samhällsproblem då detta kommer få enorma konsekvenser framåt. Det är inte hälsosamt för våra unga män att leva utan det mest naturliga som finns. Nämligen att ha sex. Siffrorna är oerhört skrämmande. De unga männen klarar alltså inte attrahera kvinnorna, samtidigt som kvinnorna saknar intresse för de unga männen.
Hur har det kunnat gå till den här graden? Varför jobbar makthavarna aktivt för att unga människor ska ha mindre sex med varrandra?
De största bidragande orsakerna till att det blivit såhär:
Dagens feminism har ju definitivt inte gjort det enklare för de unga männen, och spelar sin roll i det hela. Med att skapa klyftor och hat mellan könen.
De extrema samtyckeslagarna Sverige instiftade 2018 har inte heller gjort saken bättre. Dessa sjuka lagar avskräcker säkert många män från att ha sex med kvinnor då de kan bli dömda för våldtäkt även vid ett samtycke..
En annan sak värt att nämna är
feminiseringen av männen. Där manlighet systematiskt ständigt problematiseras i media och tidningarna och gör männen betydligt mer osäkra på både sig sjävla och sin identitet. M.a.o försvårar men även hindrar det deras jakt på tjejer.
Utvecklingen är minst sagt skrämmande. Varför tror ni att det blivit såhär?
OBS. Jag har f.ö inget problem med mitt egna sexliv. Vilket ständigt behöver förtydligas då det alltid är idioter som ska få tråden att handla om trådskaparen. Däremot bryr jag mig om vår samhällsutveckling. Det är en stor skillnad.