2021-10-30, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosven
Att ta ut pengar för ett mord från sitt bolag ,är nästintill omöjligt.. Svarta pengar som kan förekomma är diverse spelningar ..Skatteverket har bättre koll på saker och ting än vad folk tror..

Märkt många av Einars videos på tuben är från olika användare. Att lägga upp en video som streamar 1 miljon visningar måste självklart vara ett värde i

Precis!
Citera
2021-10-30, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Haha rabatt låter otroligt tramsigt. Ta 3 för 2, klippkort, halva priset passa på????

Håller med, men det var ju typ så de jag svarade fick det att låta. Gjorde narr av det, så vet inte om du missförstod mig.
Citera
2021-10-30, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Intressant teori, har själv tänkt på det. Tror inte att Einar har betalat för Daras mord heller.

Tror inte heller det. Vem gör en sak oavsett hotbild? Typ Gomorra. Minsta lilla sunt förstånd och gnutta samvete hindrar en normalt funtad person från något liknande. Och om inte så var NG av samma psykstörda liga som alla de andra.
Citera
2021-10-30, 16:08
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Håller med, men det var ju typ så de jag svarade fick det att låta. Gjorde narr av det, så vet inte om du missförstod mig.

Nej fattade det höll med dig bara.
Citera
2021-10-30, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiralen1968
Tror inte heller det. Vem gör en sak oavsett hotbild? Typ Gomorra. Minsta lilla sunt förstånd och gnutta samvete hindrar en normalt funtad person från något liknande. Och om inte så var NG av samma psykstörda liga som alla de andra.

Huvudet på spiken!
Citera
2021-10-30, 16:10
Medlem
Det är klart Dree Low lackar.

Dag Hammarskjöld 2 planerades.

Första låten har spelats över 100 miljoner gånger.

Han kommer ut från häktet och hans cashmaskin har mördats.
Citera
2021-10-30, 16:11
Medlem
LadySwedens avatar
Det är inte mycket jag känner till om den undre världen, men rörande Illja vet jag att syrianerna var emot honom åtminstone för runt 5 år sedan (säger inte mer än så). Samtidigt har syrianerna god kontakt uppåt Norsborg vad gäller vissa grupper, men vad jag förstår är det då tal om etniska band och framförallt klanband.

Lever någonting av etniska konflikter kvar på södra sidan?

Tidigare i tråden påstod vad vi kan kalla "en betrodd skribent" att unga somalier från södra sidan" var inblandade i mordet. En annan skribent tipsade om att mordet utfördes av västerort. Kan här finnas en etnisk koppling?

Vittnen på N&C har hävdat att de bråkande parterna där var i sällskap. Var det en konflikt som skulle redas ut? Eller skulle en deal av något slag upprättas mellan HH och somalier?
Citera
2021-10-30, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Nej fattade det höll med dig bara.

Alright! Kan ju vara ett av de mer korkade påståenden jag lät hittills faktiskt. Nä, NG är nog oskyldig till att ha betalt för Daras mord. Att Nisse blev fimpad har nog inget att göra med det.
Senast redigerad av PappasKebab 2021-10-30 kl. 16:41.
Citera
2021-10-30, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
En tanke. Tänk om Dp döda Havals bror. Utan Einar inblandning. Han sköts trots allt i Blåa linjen. Minns det var prat om två grupperingar som samarbeta.

Ett gäng som hade hand om vapnet nära till hands (yngre HH) och en grupp som skulle utföra dådet och hade koll på Dara.

Vad fick Dp av det ? Tillgång till Einar och kommande streams och fokus på musiken för pengar. Att Einar och Yasin är ovänner gör ju DP än mer sugna på dra till sig Einar.
Dp verkar stötta Dumlee till detta med få in vita pengar via musiken?

Det som talar för din teori är väl att Einar, utan beskydd, efter en kidnappning, rån, utpressningsförsök och en stark hotbild har direkt eller indirekt behövt söka skydd från många håll, i en värld där ingen går att lita på. Speciellt om du tjänar mycket pengar och inte har band från barndomen med dessa individer, då finns det en stor risk att dessa utnyttjar, manipulerar och säljer dig tillbaka till dina fiender för egen vinning.
Citera
2021-10-30, 16:17
Medlem
strogarns avatar
Citera
2021-10-30, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är inte mycket jag känner till om den undre världen, men rörande Illja vet jag att syrianerna var emot honom åtminstone för runt 5 år sedan (säger inte mer än så). Samtidigt har syrianerna god kontakt uppåt Norsborg vad gäller vissa grupper, men vad jag förstår är det då tal om etniska band och framförallt klanband.

Lever någonting av etniska konflikter kvar på södra sidan?

Tidigare i tråden påstod vad vi kan kalla "en betrodd skribent" att unga somalier från södra sidan" var inblandade i mordet. En annan skribent tipsade om att mordet utfördes av västerort. Kan här finnas en etnisk koppling?

Vittnen på N&C har hävdat att de bråkande parterna där var i sällskap. Var det en konflikt som skulle redas ut? Eller skulle en deal av något slag upprättas mellan HH och somalier?

Det blir lätt fel här på flashback. Ingen har påstått att unga somalier från vårby utfört mordet. Antar att du syftar på mitt inlägg. Där skriver jag att rapparen som länkades i videon är med i en klick från jakan/Hässelby som har god kontakt med unga somalier från vårby.

Däremot är skyttarna i detta mord från Västerort. Skyttarna känner Nisse bra.
Citera
2021-10-30, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden

Vart läste du detta?

Jag tror att lösningen i denna fråga bör ligga i händelsen från Nosh & Chow. Det ligger närmast i tiden från Einars mord, hat och hämndbegäret är färskt och bäddar för aktion av något slag.

Jag vet inte vad Vårby har att vinna med att mörda Einar, så pass nära en hovrättsförhandling som kan påverka deras öden mer negativt än det redan har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in