2021-10-30, 15:34
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
En tanke. Tänk om Dp döda Havals bror. Utan Einar inblandning. Han sköts trots allt i Blåa linjen. Minns det var prat om två grupperingar som samarbeta.

Ett gäng som hade hand om vapnet nära till hands (yngre HH) och en grupp som skulle utföra dådet och hade koll på Dara.

Vad fick Dp av det ? Tillgång till Einar och kommande streams och fokus på musiken för pengar. Att Einar och Yasin är ovänner gör ju DP än mer sugna på dra till sig Einar.
Dp verkar stötta Dumlee till detta med få in vita pengar via musiken?
Det tror jag verkligen inte. Vilka vita pengar skulle Dumlee lyckas få in med musiken när ingen gillar hans musik? (Det är bara kolla hur mycket streams han har, det talar för sig själv).

DP kommer snart tröttna på åsnan och klippa honom. Det sista DP vill är att Dumlee ska ställa upp i en intervju hos Expressen.
Citera
2021-10-30, 15:36
Medlem
Så vem sjunger Sickan om i söder om 08? Är det Einár?
Citera
2021-10-30, 15:42
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Jaha, ni som ”hört” att Einar fick ett rabatterat pris av HH på att fimpa Dara, har ni något som helst att backa upp det med eller är det bara löst skitsnack?

Haha rabatt låter otroligt tramsigt. Ta 3 för 2, klippkort, halva priset passa på????
Citera
2021-10-30, 15:43
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiralen1968
Så vem sjunger Sickan om i söder om 08? Är det Einár?
Ja
Citera
2021-10-30, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Är inte detta lösa rykten? Hur länge har det ryktats att NG beställde mordet på Dara?

För övrigt anser jag att Haval's vittnesmål är trovärdigt. Får se om den ståndpunkten ändras.

Haval gjorde en fin skådespelarinsats det- låter fint men om man läst FUP innan och sett bevisen så går man inte på det.
EDIT: Haval och ingen annan gjorde skådespelarinsatsen.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-10-30 kl. 15:52.
Citera
2021-10-30, 15:48
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Dara gjorde en fin skådespelarinsats det- låter fint men om man läst FUP innan och sett bevisen så går man inte på det.
Du menar Haval?

Jag håller på att plöja igenom FUP och annat rörande kidnappningen+ lite mer. Tack för tipset!
Citera
2021-10-30, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cerious
Hur långt hann de springa? Annars lär ju teknikerna hitta dem.

Och krut kommer inte bara på händerna utan kläder också. Det kunde nog uteslutas att de har skjutit då de släpptes så snabbt.
Citera
2021-10-30, 15:49
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Dara gjorde en fin skådespelarinsats det- låter fint men om man läst FUP innan och sett bevisen så går man inte på det.

Du menar Haval.
Citera
2021-10-30, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du menar Haval?

Jag håller på att plöja igenom FUP och annat rörande kidnappningen+ lite mer. Tack för tipset!

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du menar Haval.
Precis, skrev fel.
Citera
2021-10-30, 15:55
Medlem
Citat:
Och krut kommer inte bara på händerna utan kläder också. Det kunde nog uteslutas att de har skjutit då de släpptes så snabbt.
Då ska de ha varit jävligt snabba på kroppstvätt och ombyte, nej de har lurat E till cykelförrådet med anledning att röka, några idiotungar har mördat men inblandade tror jag de är i högsta grad.
Mobilen blir lösningen tror jag
Citera
2021-10-30, 15:58
Medlem
bosvens avatar
Att ta ut pengar för ett mord från sitt bolag ,är nästintill omöjligt.. Svarta pengar som kan förekomma är diverse spelningar ..Skatteverket har bättre koll på saker och ting än vad folk tror..

Märkt många av Einars videos på tuben är från olika användare. Att lägga upp en video som streamar 1 miljon visningar måste självklart vara ett värde i
Citera
2021-10-30, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosven
Att ta ut pengar för ett mord från sitt bolag ,är nästintill omöjligt.. Svarta pengar som kan förekomma är diverse spelningar ..Skatteverket har bättre koll på saker och ting än vad folk tror..

Märkt många av Einars videos på tuben är från olika användare. Att lägga upp en video som streamar 1 miljon visningar måste självklart vara ett värde i

Ja han har nog svarta pengar - har gjort massa features och så kan han väl sälja av någon klocka. Eller betala för någon hittepåtjänst för de kan fakturera för. Nu är han ju myndig också och kan nå sina pengar. Därmed inte säker på att han har betalat, men han skulle kunnat om han ville.
EDIT: OK jag spekulerar men om han gör en feature och får betalt svart så kan den andra artisten tvätta lite pengar och få in extra vita cash på att Einar är med och E frå en bunt cash, kolsvart rakt ner i fickan. Rent hypotetiskt.Pengar han kan förfoga utan insyn från Skatteverket och mamma.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-10-30 kl. 16:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in