Citat:
Ursprungligen postat av
NikoBoris
Jeg registrerer at du mener TH har handlet alene, men jeg synes det virker nesten umulig? Det er uansett et spennende tema. Hvis han hadde en medhjelper så er jo denne etter alt og dømme en person som avgir mer lojalitet en den man får mot betaling. Typiske familie, nær venn e.l. Noe annet er utenkelig sett fra TH ståsted. Dersom alle slike relasjoner er sjekket ut av saken, så har TH handlet alene. Hvordan kommer du frem til at det ikke er medhjelper i saken?
Dette med lojalitet og familie er et interessant tema. Kan barna ha stått på sin fars side
i ekteskapskonflikten? Det er ikke utenkelig. Så kan man legge til det økonomiske aspektet, der
THs likviditet kunne fått seg en solid smell som følge av en skilsmisse og følgende overprøving
av ektepakten. Her kan man jo se muligheten for at noen med utsikt til arv eller firmaovertagelse
kan ha et sterkt motiv for å hindre et skilsmisseoppgjør. Eldste datter står i så måte i en særstilling
siden hun har bortimot 20 styreverv i farens selskaper. Sønnen er vanskelig å plassere sånn sett, men
han står i en tvilsom posisjon i forhold til flere punkter tilknyttet forsvinningen.
Nei, et scenario basert på en "familien fra helvete"-teori er langt fra umulig, vil jeg påstå.
Tausheten fra den kanten hinter jo i retning av at det er noe som ønskes skjult.
Det kommer til å hvile en svart sky over familien Hagen frem til saken kanskje
en gang blir løst.
Vi så jo på de regelrette henrettelsene i Orderud-saken hvor hensynsløs og brutal noen
kan gjøre seg selv for en slump med penger. Snakk om å pisse i buksa for å holde varmen.