2021-10-30, 11:35
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CptHastings
Punkt 4 og 5 kan du se bort ifra, for de er bare vrøvl. Usikker på hvor punkt 2 kommer fra også.

Men jeg er enig i at du bør lese boken - det får du et mer nyansert bilde av saken enn det som presenteres i denne tråden.
Vrøvl sier du, som neppe kan ha fulgt med særlig i saken?

Det sier litt om seriøsiteten din når det du beskriver som vrøvl kommer fra selve saken, med mindre du vet noe bare GM vet:

4. 0914-samtalen er eneste alibiet til TH: Samtalen skjer samtidig som video viser bilen til TH parkere ved Futurum. Skal være siste livstegn som dermed gir TH alibi.

5. TH manipulerte han til å kalle AE for «Nullet»: Datteren skriver om det negative kallenavnet i klageskrivet. At kallenavnet på moren var «Nullet» er det neppe tvil om.
Senast redigerad av Slettsnoken 2021-10-30 kl. 11:38.
Citera
2021-10-30, 12:07
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Jeg registrerer at du mener TH har handlet alene, men jeg synes det virker nesten umulig? Det er uansett et spennende tema. Hvis han hadde en medhjelper så er jo denne etter alt og dømme en person som avgir mer lojalitet en den man får mot betaling. Typiske familie, nær venn e.l. Noe annet er utenkelig sett fra TH ståsted. Dersom alle slike relasjoner er sjekket ut av saken, så har TH handlet alene. Hvordan kommer du frem til at det ikke er medhjelper i saken?

Dette med lojalitet og familie er et interessant tema. Kan barna ha stått på sin fars side
i ekteskapskonflikten? Det er ikke utenkelig. Så kan man legge til det økonomiske aspektet, der
THs likviditet kunne fått seg en solid smell som følge av en skilsmisse og følgende overprøving
av ektepakten. Her kan man jo se muligheten for at noen med utsikt til arv eller firmaovertagelse
kan ha et sterkt motiv for å hindre et skilsmisseoppgjør. Eldste datter står i så måte i en særstilling
siden hun har bortimot 20 styreverv i farens selskaper. Sønnen er vanskelig å plassere sånn sett, men
han står i en tvilsom posisjon i forhold til flere punkter tilknyttet forsvinningen.

Nei, et scenario basert på en "familien fra helvete"-teori er langt fra umulig, vil jeg påstå.
Tausheten fra den kanten hinter jo i retning av at det er noe som ønskes skjult.
Det kommer til å hvile en svart sky over familien Hagen frem til saken kanskje
en gang blir løst.

Vi så jo på de regelrette henrettelsene i Orderud-saken hvor hensynsløs og brutal noen
kan gjøre seg selv for en slump med penger. Snakk om å pisse i buksa for å holde varmen.
Citera
2021-10-30, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken

Det sier litt om seriøsiteten din når det du beskriver som vrøvl kommer fra selve saken, med mindre du vet noe bare GM vet:

4. 0914-samtalen er eneste alibiet til TH: Samtalen skjer samtidig som video viser bilen til TH parkere ved Futurum. Skal være siste livstegn som dermed gir TH alibi.

5. TH manipulerte han til å kalle AE for «Nullet»: Datteren skriver om det negative kallenavnet i klageskrivet. At kallenavnet på moren var «Nullet» er det neppe tvil om.
Hva er det som gjør deg så sikker på at dette kallenavnet må være Nullet?
Citera
2021-10-30, 13:05
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Hva er det som gjør deg så sikker på at dette kallenavnet må være Nullet?
En periode med hemmelig pm-aktivitet her inne førte til slutt til at kallenavnet ble røpet, til ramaskrik fra enkelte TH-tilhengere. Kallenavnet var negativt og ingen røyk uten ild osv, så jeg er rimelig sikker på at kallenavnet var «Nullet».
Citera
2021-10-30, 13:09
Medlem
https://www.dagbladet.no/nyheter/slik-skal-de-lose-lorenskog-gaten/74460894
Dagbladet følger på og tar oss med til Seychellene herlig.
Citera
2021-10-30, 13:29
Medlem
Citat:
Datteren skriver om det negative kallenavnet i klageskrivet.

Datteren går gjennom en rekke feil politiet har gjort i løpet av etterforskningen. Hun skriver at politiets påstand selvfølgelig ikke er tilfelle, og sannheten er stikk motsatt.

Hvorfor er dette så vanskelig for noen å skjønne?
Citera
2021-10-30, 13:33
Medlem
Citat:
En periode med hemmelig pm-aktivitet her inne førte til slutt til at kallenavnet ble røpet, til ramaskrik fra enkelte TH-tilhengere. Kallenavnet var negativt og ingen røyk uten ild osv, så jeg er rimelig sikker på at kallenavnet var «Nullet».
Ok, takk for info. Har alltid lurt på hvor "Nullet" kom fra. Og denne brukeren som til slutt røpet dette, er å anse som noen man kan forvente kommer med korrekt informasjon? Altså en som tidligere har kommet med informasjon som senere har blitt bekreftet gjennom media, eller på annen måte kan anses som troverdig? Ellers er det jo kun fantasien som setter grenser for negative kallenavn. Litt rart egentlig, hvis dette stemmer, at ikke dette kallenavnet har blitt snappet opp og satt på trykk av noen medier. Jeg mener når informasjon om utroskap i ekteskapet til Hagens blir satt på trykk, hvorfor ikke dette?
Senast redigerad av univers123 2021-10-30 kl. 13:39.
Citera
2021-10-30, 13:36
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
https://www.dagbladet.no/nyheter/slik-skal-de-lose-lorenskog-gaten/74460894
Dagbladet følger på og tar oss med til Seychellene herlig.

Interessant artikkel.

Biter meg merke i følgende sitat:
Kalenderen viser februar 2019 da Tom Hagen kjøper kryptovaluta av typen monero for drøyt 25 millioner kroner. Dette for å ha kapasitet til å gjennomføre en hurtig overføring dersom situasjonen ble kritisk. I begynnelsen av juli samme år overføres ti av disse i Kripos’ lokaler på Bryn.
"Dersom situasjonen ble kritisk"? Kona er angivelig bortført av folk som truer
med å drepe henne og legge ut video at drapet på nettet. Hvis ikke det er en
kritisk situasjon, så vet ikke jeg.

Men vent litt... "dersom situasjonen ble kritisk".. for TH? Den ble ikke kritisk
for ham før politiet endret hypotesen til drap. Nettopp. Situasjonen ble kritisk for TH!
Og da betalte han!

"Action speaks louder than words", heter et uttrykk. Han betalte først da hans egen posisjon ble usikker.
Han smilte og nikket da han sa for åpent kamera at han ikke sto bak konas forsvinning.

Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Datteren går gjennom en rekke feil politiet har gjort i løpet av etterforskningen. Hun skriver at politiets påstand selvfølgelig ikke er tilfelle, og sannheten er stikk motsatt.

Hvorfor er dette så vanskelig for noen å skjønne?

Gi meg én eneste grunn til at vi skal tro på det datteren sier.
Senast redigerad av Svartediket 2021-10-30 kl. 13:39.
Citera
2021-10-30, 13:37
Medlem
Ny artikkel i nettavisen.
Citera
2021-10-30, 13:50
Medlem
Citat:

Den hemmelige pm-aktiviteten hadde vært morsom å følge med på. Er det samme gjeng som sender trusler til enkelte brukere om å publisere informasjon om THs fjerne slektninger?
Citera
2021-10-30, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kidnappere med reelt pengemotiv hadde selvsagt kidnappet TH selv. "Ferdig snakka".

Nåja, hvem vil betale 100mil for den gjerrigknark? Ikke AEH, det er garantert. Barna? Tror de henger mer mot mamma enn pappa i dette tilfelle. Alle ville nok ha latt politiet finne ut av det mens de nektet for å betale en øre for han som selv aldri bruker en øre for mye. Om TH ønsket å bruke 100 mill på seg selv for å bli fri? Vanskelig å si...

Nei, de med reelt pengemotiv hadde gått for barna, eller barnabarna. Hadde det vært en reel kidnapping hadde beløpet vært mindre, det hadde kommet livsbevis, og det hadde vært seriøse forhandlinger via kryptert epost. Ferdig snakka.

Citat:
(sitat fra dagbladet i dag): "– Kontakter vi Huobi for å få utlevert informasjon de kanskje besitter, blir vi vist til myndighetene på Seychellene. Så spør vi myndighetene på Seychellene som svarer at de ikke har noe regelverk som gjør det mulig for dem å innhente informasjonen for oss."
Der har du det, det har forundret meg en stund hvordan de i det hele tatt klarte å få de opplysninger (om bl.a navnet til sørlendingen, og dash adresse), også fra Binance og KuCoin. Jeg tipper at det har gått gjennom en 3e part, for å være presis i USA. Storebror får nok mere til enn de i NC3.

Citat:
Noen som tror at politiet ikke har sjekket 09:14 samtalen og mobilmastene den gikk gjennom fra teleloggen? Det er ikke noe tvil at samtalen fant sted. Hvem som var hvor og snakket med hvem kan diskuteres, og sett i lyset av badekarhistorien er det berettigt å sette spørsmålttegn ved forklaringen.
Citera
2021-10-30, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Interessant artikkel.

Biter meg merke i følgende sitat:
Kalenderen viser februar 2019 da Tom Hagen kjøper kryptovaluta av typen monero for drøyt 25 millioner kroner. Dette for å ha kapasitet til å gjennomføre en hurtig overføring dersom situasjonen ble kritisk. I begynnelsen av juli samme år overføres ti av disse i Kripos’ lokaler på Bryn.
"Dersom situasjonen ble kritisk"? Kona er angivelig bortført av folk som truer
med å drepe henne og legge ut video at drapet på nettet. Hvis ikke det er en
kritisk situasjon, så vet ikke jeg.

Men vent litt... "dersom situasjonen ble kritisk".. for TH? Den ble ikke kritisk
for ham før politiet endret hypotesen til drap. Nettopp. Situasjonen ble kritisk for TH!
Og da betalte han!

"Action speaks louder than words", heter et uttrykk. Han betalte først da hans egen posisjon ble usikker.
Han smilte og nikket da han sa for åpent kamera at han ikke sto bak konas forsvinning.

Gi meg én eneste grunn til at vi skal tro på det datteren sier.
Hvorfor skulle vi ikke tro på henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in