2021-10-30, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag har försökt googla om den här Sickan, men det tycks hopplöst.

Är han somalier? Vilka andra svarta finns annars i Vårby med omnejd, för svart ser då han och hans vänner inte ut att vara:
https://youtu.be/FLlE8L-5C3I

Edit
"Ser inte ut att vara" ska det vara, ändrat nu

Detta fanns tidigare i tråden ang sickan

Citat:
Ursprungligen postat av Goist1966
Tror inte att Sickan ska han någon speciell relation till Haval men han är medlem i Vårbynätverket.
Hört att han ska vara All*n G*l från Vårby.
* = a, o

Sickan har också en konflikt med rapparen 23 som också är från Vårby men som efter portningen från Vårby av Sickan och några yngre tror jag rört sig mer åt Västerås-hållet till 10an, Ant Wan och 2M som alla är vänner. Einar var också vän med dessa om jag minns rätt.
Citera
2021-10-30, 12:32
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Ja, men vad hände med resten av lejonflocken?
Finns tråd om Lejonen, kanske finner du ditt svar där. Denna tråden handlar om mordet på Einar.
Citera
2021-10-30, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Finns tråd om Lejonen, kanske finner du ditt svar där. Denna tråden handlar om mordet på Einar.

Det har du helt rätt i men på något sätt är alla dessa mord (vissa mer än andra) i Stockholm som har skett de senaste 5-10 åren sammankopplade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baibai
Kan vara en ”yngre” ändå, har inte alltid med åldern att göra och ”yngre” kallas även de som är längre ner i ledet

Ja, enligt uppgifter i tråden är Sickan på nivån av en springis trots att han är ca 25 och omtalas inte med någon större respekt.
Citera
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

Är han somalier? Vilka andra svarta finns annars i Vårby med omnejd, för svart ser då han och hans vänner inte ut att vara:

Edit

Vit, mellanöster ursprung skulle jag gissa.
Citera
2021-10-30, 12:57
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Nej Vårby är mer Mellanöstern och Östeuropa. Somalier är mer i Västerort om man ska generalisera. Ingen regel utan undantag men Sicka är inte somalier.

Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Detta fanns tidigare i tråden ang sickan

Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vit, mellanöster ursprung skulle jag gissa.
Tack allihop!

Vilka är då de "unga somalierna i Vårby"?
Vet någon om det finns en etnisk konflikt i söderort mellan somalier och övriga/araber/ juggar osv? Går säkert att luska ut genom idogt grävande, men enklare att passa på att fråga :P
Citera
2021-10-30, 13:00
Medlem
Citat:

Edit

Försökte också lite men hans namn (se nedan) är hopplöst. Blir bara massa fotbollsmål...
Förutom adress och sådant tråkigt, bostadsort är ju det vi redan vet.

Citat:
Ursprungligen postat av Goist1966
Tror inte att Sickan ska han någon speciell relation till Haval men han är medlem i Vårbynätverket.
Hört att han ska vara All*n G*l från Vårby.
* = a, o

Sickan har också en konflikt med rapparen 23 som också är från Vårby men som efter portningen från Vårby av Sickan och några yngre tror jag rört sig mer åt Västerås-hållet till 10an, Ant Wan och 2M som alla är vänner. Einar var också vän med dessa om jag minns rätt.
Citera
blomvattnares avatar

Moderatormeddelande

Postat av blomvattnare 2021-10-30, 13:01
Moderator
På förekommen anledning:

Ordet "gola" betyder att tjalla på sin kompis
Ordet "goa" betyder att man lockar sin kompis/bekant in i en fälla där personen ska råka illa ut

Håll topic i tråden, tack. Bedömningar av rappares musik hör inte hemma i den här tråden. Inte heller generella diskussioner om gängkriminalitet och vad som kan göras åt saken. Politik hör inte heller hemma här.

/Mod
2021-10-30, 13:06
Bannlyst
Åklagaren / chefsutredare borde förmodligen besöka Chihab Lamouri, ledaren för Vårbynätverket, och erbjuda särskilda förmåner i fängelset för att hitta mördarna till Einars död.
Senast redigerad av matau 2021-10-30 kl. 13:10.
Citera
2021-10-30, 13:09
Medlem
Spelar det ens roll vem som mördade honom? GM är med all sannolikhet någon vilsen tonåring i Vårbynätverket. Den som beställde mordet är redan bakom galler...
Citera
2021-10-30, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av banzic
Spelar det ens roll vem som mördade honom? GM är med all sannolikhet någon vilsen tonåring i Vårbynätverket. Den som beställde mordet är redan bakom galler...

Beställaren gjorde det förmodligen av hämnd begär och lyckades därmed.
Citera
2021-10-30, 13:31
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Jag har inte bemödat mig med att försöka leta, men finns det nån tråd, någon som samlat in alla mål där enchro chattar etc är med i FUP? Skulle inte haft något emot att lusläsa dessa efter kopplingar mellan folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in