2021-10-30, 12:05
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Kan väl finnas någon äldre bakom som tagit en lite större summa för uppdraget och planerar allt? Men småkidsen som utför själva skjutningen kanske inte får så mycket. Om man ska spekulera.

Så kan det absolut vara
Citera
2021-10-30, 12:09
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Precis så borde inte dom vara misstänkta? (de yngre i Vårby).

Någon sa att sickan är 25 år.
Citera
2021-10-30, 12:10
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Moderator! Kan ni inte fixa en förklaring av ordet "gola" som alla ser när de ska posta i tråden? Och sen dela ut varningar till dem som frågar ändå.
Det bör även tilläggas att denna tråd inte ska handla om Einars musik är bra eller inte.

Vänligen hänvisa till skvallertråden:
(FB) Skvaller om rapparen einar
Citera
2021-10-30, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma

Kan vara en ”yngre” ändå, har inte alltid med åldern att göra och ”yngre” kallas även de som är längre ner i ledet
Citera
2021-10-30, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abow127
Är det bara jag som börjar känna att skottlossningen i Sätra dagen innan NG blev klippt, känns som en stagead skjutning?
Du är inte ensam om den teorin, det har jag tänkt sedan det kom upp i tråden.
Om det är är så att Dumle goa’de Einár, vilket många verkar överens om så tror jag även Adel var med på det
Citera
2021-10-30, 12:14
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abow127
Är det bara jag som börjar känna att skottlossningen i Sätra dagen innan NG blev klippt, känns som en stagead skjutning?

Man hörde inget om skjutningen förrän efter mordet heller. Helt klart stagead.
Citera
2021-10-30, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Alltså det är bara lägga ner den här tråden. Ingenting kommer hända. Kommer bli som med palmemordet ett evigt gaggande, tramsande och larvande man förmår inte att sätta dit mördaren.

Men om han hade varit av annat ursprung då hade man nog lagt mer resurser och vid det här laget hade nog mördaren varit gripen.

Ja juste, det är ju därför alla mord i förorten blir lösta. Jävla pajas.
Citera
2021-10-30, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Det är fullt förståligt om folk blandar ihop. Rappare/hiphop rappar och snackar dessutom mycket om G. O. A. T. som jag först blev konfunderad om det direktöversattes till svenska när jag såg att någon kallade den mördade för get här...det saknar all logik så get stod väl för något annat, tänkte jag.

Inte ett ord i P1s Medierna idag om Dumlereportagen som Expressen fortfarande stolt har nästan högst upp.
Nej, det finns ingen ursäkt att kasta in sådana frågor i denna tråd. Det visar bara att man är en lat idiot som inte läser ett par sidor bakåt innan man börjar posta sina skitinlägg.
Medierna produceras väl inte i realtid. Antar att de jobbar med det under veckan och förbereder inslag, plus att de gör förstås ett urval. Men tipsa dem så kanske de tar upp Dumleintervjun nästa vecka.
Citera
2021-10-30, 12:19
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma

Citat:
Ursprungligen postat av Baibai
Kan vara en ”yngre” ändå, har inte alltid med åldern att göra och ”yngre” kallas även de som är längre ner i ledet
Jag har försökt googla om den här Sickan, men det tycks hopplöst.

Är han somalier? Vilka andra svarta finns annars i Vårby med omnejd, för svart ser då han och hans vänner inte ut att vara:
https://youtu.be/FLlE8L-5C3I

Edit
"Ser inte ut att vara" ska det vara, ändrat nu
Senast redigerad av LadySweden 2021-10-30 kl. 12:23.
Citera
2021-10-30, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag har försökt googla om den här Sickan, men det tycks hopplöst.

Är han somalier? Vilka andra svarta finns annars i Vårby med omnejd, för svart ser då han och hans vänner ut att vara:
https://youtu.be/FLlE8L-5C3I

Nej Vårby är mer Mellanöstern och Östeuropa. Somalier är mer i Västerort om man ska generalisera. Ingen regel utan undantag men Sicka är inte somalier.
Citera
2021-10-30, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Deras ledare mördades i Kista.

Ja, men vad hände med resten av lejonflocken?
Citera
2021-10-30, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matau
De blev uppätna Husbys hyenor.

Kan vara så. Merhawi ville vara Marlo och ta över hela Järvafältet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in