Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Det finns uppenbarligen inga politiker som har förfallit lika djupt som du eftersom det är ytterst få som ens har kommenterat tvisten. Jag tror dessutom att de flesta som röstar gör det utifrån vad de tycker om partiernas politik, det är förmodligen du och ett tiotal andra i landet som röstar baserat på rena fantasier om åldringsrån eller att man är kriminell för att man kallat en dömd sexualförbrytare för dömd sexualförbrytare.
Jag önskar att du hade rätt om det du skriver men så är inte fallet, politik har blivit en personkult och Ebba Buschs person är i högsta grad avgörande. Hade det inte varit så hade Ebba Busch åkt ut med avloppsvattnet från KD.
Tyvärr vet få väljare ens vad partiet de röstar på står för eller vad dom vill.
Ebba Busch och hennes parti har aldrig varit på kartan för mig att rösta på, varken före eller efter dessa skandaler. Jag är av åsikten att politik och religion ska hållas isär. Religion ska utövas privat och utanför det allmänna rummet.
Det som varit riktigt bra med den här processen är att Ebba Busch visat upp sin narcissism och empatilöshet men framförallt blivit fått sina lögner avslöjade.
Religion är som en penis, du kan ha den och leka med den i hemmet men vifta inte med den ute på stan och tryck den inte i ansiktet på andra som inte vill det.