Citat:
Om man känner till mer än det som framgår så är det för mig tydligt när man ser filmen att det inte är första gången hon plockar fram sina vapen för att få honom att följa hennes kommandon. E filmar detta för att tydligt kunna påvisa hennes beteende dagen efter. Tyvärr blir det inget dagen efter. E sitter på altan när L anländer med hagelgeväret och har inget annat att välja på direkt heller. Han kommer inte ut därifrån då L täcker utgången med ett hagelgevär. Hon har valmöjligheten att bara gå in igen om hon ville undvika att bli filmad. Även ljudfilen stärker att han inte står för ett agiterat beteende och något som tyvärr inte framgår någonstans i förundersökningen är att han efter den tidpunkten ljudfilen spelats in frågat en kompis om han kan få sova över hos denna. Han hade alltså för avsikt att lämna SIN bostad om L inte tänkte göra så. Detta är ett faktum. Ls avsikt med vapnet och hoten om att se till att han hamnar på sjukhus är ju som sagt att få honom att lyda. Att bli filmad i sig hade hon med enkelhet kunnat undvika. Hon hade kunnat vänt om med sin hagelbössa och gått tillbaka in i huset och hade hon gjort som min bror bad henne, dvs gått och lagt sig eller lämnat bostaden, hade min bror troligtvis varit i livet idag. Hennes ton och avsikt att förminska min bror. Det är kommandon och befallningar som kommer från L under ljudinspelning och filmklipp. Detta är såklart min tolkning utav hur jag känner min bror och det underlag jag tagit del av.
tror just detta kanske hade ändrat tankesättet hos "Lydias fanclub". Vi som läst fup har ju som sagt bara LÄST orden. tror att just Lydias tonsätt och agerande på filmen/ljudet spelar stor roll med för att förstå sammanhanget och se hennes rätta sida.