2021-10-30, 00:05
  #3649
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillebrorn
Om man känner till mer än det som framgår så är det för mig tydligt när man ser filmen att det inte är första gången hon plockar fram sina vapen för att få honom att följa hennes kommandon. E filmar detta för att tydligt kunna påvisa hennes beteende dagen efter. Tyvärr blir det inget dagen efter. E sitter på altan när L anländer med hagelgeväret och har inget annat att välja på direkt heller. Han kommer inte ut därifrån då L täcker utgången med ett hagelgevär. Hon har valmöjligheten att bara gå in igen om hon ville undvika att bli filmad. Även ljudfilen stärker att han inte står för ett agiterat beteende och något som tyvärr inte framgår någonstans i förundersökningen är att han efter den tidpunkten ljudfilen spelats in frågat en kompis om han kan få sova över hos denna. Han hade alltså för avsikt att lämna SIN bostad om L inte tänkte göra så. Detta är ett faktum. Ls avsikt med vapnet och hoten om att se till att han hamnar på sjukhus är ju som sagt att få honom att lyda. Att bli filmad i sig hade hon med enkelhet kunnat undvika. Hon hade kunnat vänt om med sin hagelbössa och gått tillbaka in i huset och hade hon gjort som min bror bad henne, dvs gått och lagt sig eller lämnat bostaden, hade min bror troligtvis varit i livet idag. Hennes ton och avsikt att förminska min bror. Det är kommandon och befallningar som kommer från L under ljudinspelning och filmklipp. Detta är såklart min tolkning utav hur jag känner min bror och det underlag jag tagit del av.

tror just detta kanske hade ändrat tankesättet hos "Lydias fanclub". Vi som läst fup har ju som sagt bara LÄST orden. tror att just Lydias tonsätt och agerande på filmen/ljudet spelar stor roll med för att förstå sammanhanget och se hennes rätta sida.
2021-10-30, 00:05
  #3650
Medlem
Avsluta tråden nu. Respektera den mördade och hans familj.
2021-10-30, 00:08
  #3651
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillebrorn
Om man känner till mer än det som framgår så är det för mig tydligt när man ser filmen att det inte är första gången hon plockar fram sina vapen för att få honom att följa hennes kommandon. E filmar detta för att tydligt kunna påvisa hennes beteende dagen efter. Tyvärr blir det inget dagen efter. E sitter på altan när L anländer med hagelgeväret och har inget annat att välja på direkt heller. Han kommer inte ut därifrån då L täcker utgången med ett hagelgevär. Hon har valmöjligheten att bara gå in igen om hon ville undvika att bli filmad. Även ljudfilen stärker att han inte står för ett agiterat beteende och något som tyvärr inte framgår någonstans i förundersökningen är att han efter den tidpunkten ljudfilen spelats in frågat en kompis om han kan få sova över hos denna. Han hade alltså för avsikt att lämna SIN bostad om L inte tänkte göra så. Detta är ett faktum. Ls avsikt med vapnet och hoten om att se till att han hamnar på sjukhus är ju som sagt att få honom att lyda. Att bli filmad i sig hade hon med enkelhet kunnat undvika. Hon hade kunnat vänt om med sin hagelbössa och gått tillbaka in i huset och hade hon gjort som min bror bad henne, dvs gått och lagt sig eller lämnat bostaden, hade min bror troligtvis varit i livet idag. Hennes ton och avsikt att förminska min bror. Det är kommandon och befallningar som kommer från L under ljudinspelning och filmklipp. Detta är såklart min tolkning utav hur jag känner min bror och det underlag jag tagit del av.

Jag kan bara bekräfta L sätt att kommenderade, skrika och skälla ut folk när de inte gör som hon säger.

Jag har själv utsatts för detta, så jag vet hur hennes svarta blick och kroppshållning är i ett sånt läge. Man går per automatik i ett Lågaffektivt beteende.

Det är en stor sorg att din bror skulle bli avrättad.
Hon skulle aldrig ha fått befatta sig med vapen.

Det finns inget som kan trösta, men vi är många många som lider med Es barn, familj och vänner.
Lika mycket som vi lider med Ls barn.
2021-10-30, 00:18
  #3652
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillebrorn
Om man känner till mer än det som framgår så är det för mig tydligt när man ser filmen att det inte är första gången hon plockar fram sina vapen för att få honom att följa hennes kommandon. E filmar detta för att tydligt kunna påvisa hennes beteende dagen efter. Tyvärr blir det inget dagen efter. E sitter på altan när L anländer med hagelgeväret och har inget annat att välja på direkt heller. Han kommer inte ut därifrån då L täcker utgången med ett hagelgevär. Hon har valmöjligheten att bara gå in igen om hon ville undvika att bli filmad. Även ljudfilen stärker att han inte står för ett agiterat beteende och något som tyvärr inte framgår någonstans i förundersökningen är att han efter den tidpunkten ljudfilen spelats in frågat en kompis om han kan få sova över hos denna. Han hade alltså för avsikt att lämna SIN bostad om L inte tänkte göra så. Detta är ett faktum. Ls avsikt med vapnet och hoten om att se till att han hamnar på sjukhus är ju som sagt att få honom att lyda. Att bli filmad i sig hade hon med enkelhet kunnat undvika. Hon hade kunnat vänt om med sin hagelbössa och gått tillbaka in i huset och hade hon gjort som min bror bad henne, dvs gått och lagt sig eller lämnat bostaden, hade min bror troligtvis varit i livet idag. Hennes ton och avsikt att förminska min bror. Det är kommandon och befallningar som kommer från L under ljudinspelning och filmklipp. Detta är såklart min tolkning utav hur jag känner min bror och det underlag jag tagit del av.

Men varför fortsätta filma en nästan naken tjej, det är ju inget annat än perverst. Och han gjorde ju det även innan hon hade något vapen i handen, och hon bad gång på gång att han skulle sluta. Så varför fortsätta? Det verkar vara å mycket mer som inte har kommit fram.
Och varför är din mamma då fortfarande vän med Lydia på FB som man har hört. Förstår ju att känslorna är starka, men det finns fortfarande saker som inte stämmer.
Och varför ljög du om bilder på rådjuret eller vad det var. Det var ju Emil som sköt det eftersom vänner och ex gratulerade honom för det.
2021-10-30, 00:19
  #3653
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillebrorn
Om man känner till mer än det som framgår så är det för mig tydligt när man ser filmen att det inte är första gången hon plockar fram sina vapen för att få honom att följa hennes kommandon. E filmar detta för att tydligt kunna påvisa hennes beteende dagen efter. Tyvärr blir det inget dagen efter. E sitter på altan när L anländer med hagelgeväret och har inget annat att välja på direkt heller. Han kommer inte ut därifrån då L täcker utgången med ett hagelgevär. Hon har valmöjligheten att bara gå in igen om hon ville undvika att bli filmad. Även ljudfilen stärker att han inte står för ett agiterat beteende och något som tyvärr inte framgår någonstans i förundersökningen är att han efter den tidpunkten ljudfilen spelats in frågat en kompis om han kan få sova över hos denna. Han hade alltså för avsikt att lämna SIN bostad om L inte tänkte göra så. Detta är ett faktum. Ls avsikt med vapnet och hoten om att se till att han hamnar på sjukhus är ju som sagt att få honom att lyda. Att bli filmad i sig hade hon med enkelhet kunnat undvika. Hon hade kunnat vänt om med sin hagelbössa och gått tillbaka in i huset och hade hon gjort som min bror bad henne, dvs gått och lagt sig eller lämnat bostaden, hade min bror troligtvis varit i livet idag. Hennes ton och avsikt att förminska min bror. Det är kommandon och befallningar som kommer från L under ljudinspelning och filmklipp. Detta är såklart min tolkning utav hur jag känner min bror och det underlag jag tagit del av.

Du undvek att svara på min fråga.
2021-10-30, 00:21
  #3654
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
tror just detta kanske hade ändrat tankesättet hos "Lydias fanclub". Vi som läst fup har ju som sagt bara LÄST orden. tror att just Lydias tonsätt och agerande på filmen/ljudet spelar stor roll med för att förstå sammanhanget och se hennes rätta sida.


Ja filmen hade garanterat gjort det svårt att på något sätt försöka framhäva min bror på så sätt som görs av vissa samt leta förmildrande omständigheter. Samtidigt som jag tror att många som bara skulle må dåligt av att se den inte skulle vara förmögna att låta bli. Då tänker jag framförallt på barnen. Jag har sett filmen 3 ggr och det är fortfarande så sjukt att hon kan välja att göra som hon gör. Jag hoppade högt varje gång hon lyfte geväret och sköt trots att jag visste vad som skulle komma. Jag är glad att jag sett filmen för att det givit mig en sådan tydlig bild att inget ansvar kan läggas på min bror, trots att många försöker så behöver man inte tvivla. Trots denna vetskap blir man tyvärr
Provocerad av inlägg och människor som för mig helt oförklarligt försöker att ge en nyans som inte finns inte ens om man letar riktigt noga så kan jag hitta någon anledning till att föra vissa resonemang.
__________________
Senast redigerad av Lillebrorn 2021-10-30 kl. 00:46.
2021-10-30, 00:22
  #3655
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Vart lever du egentligen, för inte är det i verkligheten när du skriver som du gör. Har du inte förstått hur många kvinnor och även en del män det finns som blir misshandlade och som inte vågar lämna relationen. Fråga bara en kvinnojour om saken så kan dom berätta det för dig.
Du känner heller inte Lydia ju, så du kan inte veta om hon satt och söp hela dagarna. Eller satt du med henne och söp kanske? Nä, just det.
Din avundsjuka lyser igenom vet du. Han valde henne framför dig, och det kan du aldrig ta.
Har hon blivit misshandlad av flera av sina män eftersom hon betett sig väldigt illa mot flera?
2021-10-30, 00:23
  #3656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Men varför fortsätta filma en nästan naken tjej, det är ju inget annat än perverst. Och han gjorde ju det även innan hon hade något vapen i handen, och hon bad gång på gång att han skulle sluta. Så varför fortsätta? Det verkar vara å mycket mer som inte har kommit fram.
Och varför är din mamma då fortfarande vän med Lydia på FB som man har hört. Förstår ju att känslorna är starka, men det finns fortfarande saker som inte stämmer.
Och varför ljög du om bilder på rådjuret eller vad det var. Det var ju Emil som sköt det eftersom vänner och ex gratulerade honom för det.
Ge dig nu!!!! Noll respekt
2021-10-30, 00:26
  #3657
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Har hon blivit misshandlad av flera av sina män eftersom hon betett sig väldigt illa mot flera?

Enligt vad som har kommit fram så har hon blivit slagen av Emil och av hennes senaste ex. Hon har blivit mobbad i unga år. Och om man känner till något om mobbing, så är det att det sätter spår, det sätter djupa spår i en. Om någon sådant upprepas, då kan det få en att flippa, så enkelt är det.
2021-10-30, 00:28
  #3658
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Ge dig nu!!!! Noll respekt

För att man vill åt sanningen? Ja visa lite respekt, och var ärlig nog att berätta sanningen i så fall. Det är vad man vill.
2021-10-30, 00:28
  #3659
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Enligt vad som har kommit fram så har hon blivit slagen av Emil och av hennes senaste ex. Hon har blivit mobbad i unga år. Och om man känner till något om mobbing, så är det att det sätter spår, det sätter djupa spår i en. Om någon sådant upprepas, då kan det få en att flippa, så enkelt är det.
Ge dig nu
2021-10-30, 00:29
  #3660
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Enligt vad som har kommit fram så har hon blivit slagen av Emil och av hennes senaste ex. Hon har blivit mobbad i unga år. Och om man känner till något om mobbing, så är det att det sätter spår, det sätter djupa spår i en. Om någon sådant upprepas, då kan det få en att flippa, så enkelt är det.

Finns inga polisanmälningar- alltså bara hörsägen lille Svenne

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in