2021-10-29, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barracuda70
Oavsett vilket parti som gärningsmannen tillhör så är det sjuka människor som gör dylikt. Å ni dumskallar som hela tiden anklagar personen för att vara SD:are, var de 9 andra det också då eller? Jag är rätt säker på att det inte är en SD:are då precis som vissa säger har varit på löpsedlarna och första sidorna direkt.
Beklagar djupt det som hänt kvinnan, men fakta bakom våldtäkter är denna länk som det nyligen forskats i och som nu diskuteras och som den kvinnliga professorn blivit anmäld för. Men fakta är det!!

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2021/10/overklagandenamnd-studie-om-valdtaktsman-saknade-tillstand/

1. Majoriteten våldtäkter anmäls inte för att offret a) inte vågar, b) är rädd för att bli misstrodd/få rykte, c) inte litar på svensk rättsskipning eller d) har en relation av något slag till förövaren som gör det svårt.

2. Väldigt få åtal kring våldtäkt leder till fällande dom.

3. De som döms är i högre utsträckning icke etniskt svenska för att de som dömer helt enkelt har fördomar. Det ligger närmare till hands att fria en åtalad som man själv identifierar sig med - dvs svensk.
Citera
2021-10-29, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FridayThirteen02
Skrattretande läsning. När det gäller svenska män är det tydligen inte våldtäkt utan en kvinna som haft gruppsex.

Min gissning.

Får ändå för mig att tillställningen dom var på är ett så kallat 'gang bang'. Därför den brokiga skaran av människor, och därför polisen inte har alla namn. De flesta är lite anonyma i sådana kontakter och känner inte varandra. Dom har bokat träff via någon annons på någon sexkontaktsida.

När dom väl var på plats var tjejen packad men dom körde på ändå. Därav brottet. Om tjejen blivit lurad av sin kille eller vad som som gick fel vette fåglarna.
Citera
2021-10-29, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fri123
Min gissning.

Får ändå för mig att tillställningen dom var på är ett så kallat 'gang bang'. Därför den brokiga skaran av människor, och därför polisen inte har alla namn. De flesta är lite anonyma i sådana kontakter och känner inte varandra. Dom har bokat träff via någon annons på någon sexkontaktsida.

När dom väl var på plats var tjejen packad men dom körde på ändå. Därav brottet. Om tjejen blivit lurad av sin kille eller vad som som gick fel vette fåglarna.

Min första tanke också finns en del tjejer i den åldern som går och drömmer om det där och har en kille som också pushar.

Nog för att det finns svin till män men det låter allt för osannolikt i mina öron att en kvinna ska ha slocknat och tio killar ska ha gett sig på henne på det här sättet.

Hon kanske var med på det inledningsvis sen gick det lite över styr, filmades mm.

Hur som helst kan man fan inte hålla på med vad som helst om man ska vara politiker.
Citera
2021-10-29, 23:42
Medlem
Citat:
Min gissning.

Du kanske har missat de inlägg Ran-2010 bidragit med?
Citera
2021-10-29, 23:49
Medlem
Citat:

Dom hade jag missat också men det finns mycket sjukt i den där gangbang-världen så jag är fortfarande skeptisk till att samtliga tio med uppsåt begick en våldtäkt.
Citera
2021-10-29, 23:52
Medlem
Citat:

Nä, men ser ingen motsättning. Snarare tvärt om. Står ju även "tillställning" i Aftonbladet. Tror inte dom åkte från när och fjärran för att spela Nintendo och äta chips.

Hennes kille har supit henne under bordet. Tiotal personer träffas för ett gangbang i tron om att hon är med på saken eller likgiltiga för det. Oavsett vad får du inte ha sex med en utslagen person. Killen står och filmar.
Citera
2021-10-30, 00:01
Medlem
Citat:
Nä, men ser ingen motsättning. Snarare tvärt om. Står ju även "tillställning" i Aftonbladet. Tror inte dom åkte från när och fjärran för att spela Nintendo och äta chips.

Hennes kille har supit henne under bordet. Tiotal personer träffas för ett gangbang i tron om att hon är med på saken eller likgiltiga för det. Oavsett vad får du inte ha sex med en utslagen person. Killen står och filmar.

Suck… får väl citera mig själv. Inlägg #28 på sida 3.

Citat:
Står ju inte vad för slags tillställning det rör sig om. Kan lika gärna vara omskrivning av en ”privat fest” för att göra det lite mer sensationellt.

Då en av de misstänkta verkar ha en relation med offret utöver den här händelsen och även utsatt henne för andra brott så är det antingen planerat ihop med de andra männen, eller så har han helt enkelt bjudit in andra spontant och dessa har då tolkat det som okej pga den relationen.

Är folk verkligen så pass lata att man inte orkar läsa igenom trådar som inte ens har 20 sidor?
Citera
2021-10-30, 00:08
Medlem
Citat:
Suck… får väl citera mig själv. Inlägg #28 på sida 3.

Är folk verkligen så pass lata att man inte orkar läsa igenom trådar som inte ens har 20 sidor?

Jo, och 18 av dom sidorna handlar om annat.

Personerna har ju antydningsvis kommit från olika städer i väldigt skiftande åldrar. De flesta verkar ju inte heller känna varandra. Annars skulle polisen ha identifierat hela bunten på fem röda.

Du tänker dig en privat fest? Märklig gästlista...
Citera
2021-10-30, 00:13
Medlem
Troians avatar
Citat:
Skrattretande läsning. När det gäller svenska män är det tydligen inte våldtäkt utan en kvinna som haft gruppsex.

Exakt. De hänvisar dessutom till Aftonbladet.

Citat:
En kvinna hade gruppsex under en tillställning i maj 2020, skriver Aftonbladet.

Aftonbladet skriver inte alls att hon ”hade gruppsex”. De skriver att hon utsatts för en misstänkt våldtäkt.
Citera
2021-10-30, 00:14
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falconcoach
Falskt. De som är dömda för flest brott per politiker är M tätt följd av S. Därefter kommer SD.

MP har flest antal grova brott i förhållande till mängd valda så som pedofiler osv. Därefter C, M.

Varifrån kommer din statistik? Ifrågasätter den inte, men undrar varifrån du hämtar den?
Citera
2021-10-30, 00:18
Medlem
788578s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falconcoach
Falskt. De som är dömda för flest brott per politiker är M tätt följd av S. Därefter kommer SD.

MP har flest antal grova brott i förhållande till mängd valda så som pedofiler osv. Därefter C, M.

Överrepresentationen i brottslighet är sju procent bland alla politiskt valda SD:are. Dubbelt så högt som bland alla andra politiska partier och väsentligt över det svenska genomsnittet. De vanligaste brotten bland SD:are är våldtäkt, sexköp, sexuellt ofredande, våld i nära relation.
Citera
2021-10-30, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Varifrån kommer din statistik? Ifrågasätter den inte, men undrar varifrån du hämtar den?

Ber om ursäkt skrev C,m men ska vara S sedan M.

http://mobil.andersleander.bloggplatsen.se/2015/12/02/11226525-listan-over-domda-politiker/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in