2021-10-29, 22:25
Medlem
Svårt att hitta vettig information i denna tråd, bland allt tjafs om sd-politiker hit och dit (trots att det tydligen inte är fastställt vilket parti den brottsmisstänkte politikern tillhör).

En konkret fråga som gäller själva brottet:

Har det någonstans framkommit detaljer om hur de påstådda övergreppen gått till? Är det fråga om våldtäkt i ordets traditionella betydelse, dvs. att de misstänkta gärningsmännen tros ha tilltvingat sig samlag och/eller oralsex med brottsoffret? Eller är det, som i många nutida våldtäktsfall, fråga om vad jurister brukar kalla "handlingar som är jämförbara med samlag", t.ex. att gärningsmännen ska ha penetrerat kvinnans underliv med fingrarna eller med någon typ av sexleksak?
Citera
2021-10-29, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Svårt att hitta vettig information i denna tråd, bland allt tjafs om sd-politiker hit och dit (trots att det tydligen inte är fastställt vilket parti den brottsmisstänkte politikern tillhör).

Fast jag har skrivit ett par gånger nu vem det handlar om och vilket parti.
Citera
2021-10-29, 22:34
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

Har det någonstans framkommit detaljer om hur de påstådda övergreppen gått till? Är det fråga om våldtäkt i ordets traditionella betydelse, dvs. att de misstänkta gärningsmännen tros ha tilltvingat sig samlag och/eller oralsex med brottsoffret? Eller är det, som i många nutida våldtäktsfall, fråga om vad jurister brukar kalla "handlingar som är jämförbara med samlag", t.ex. att gärningsmännen ska ha penetrerat kvinnans underliv med fingrarna eller med någon typ av sexleksak?

Nej. Det enda jag sett hittills är följande......

Citat:
Enligt åklagaren ska kvinnan våldtagits sedan hon somnat på den tillställning där hon befann sig.
Citera
2021-10-29, 22:37
Medlem
Citat:

Ja, svårt med vettig info här och inte tillförde du något vettigt heller.

Våldtäkt som våldtäkt. Hur svårt ska det vara att förstå att det är våldtäkt så fort du för in något i någon som inte har gett sitt samtycke/inte vill det? Vad fan spelar det för roll om det är en ölburk, sexleksak eller ett finger? För någon stake kan ju inte sådana som du ha att använda i alla fall.

Hon ska ha varit väldigt berusad eller sovit.

Vill du ha detaljerna för att fredagsrunka, din tragiska ”man”? Jag sörjer för dig
Citera
2021-10-29, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Fast jag har skrivit ett par gånger nu vem det handlar om och vilket parti.

Jo, jag har läst dina inlägg. Men samtidigt säger andra skribenter i tråden andra saker. Även om det du skrivit låter trovärdigt så är det svårt att veta vem man ska lita på.
Citera
2021-10-29, 22:38
Medlem
Siggelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ur AB:s artikel:

Några spaningar:

1. För ett riksdagsparti är det en fråga för partisekreteraren eller partiordföranden, eller någon pressekreterare. Vice partiordförande har knappast rollen att uttala sig om detta.

2. Uttalandet som sådant är konstigt. Att säga att hans politiska karriär är över, utan att det ens gått till rättegång?

3. “mycket ska man höra innan öronen trillar av” är ett olämpligt uttryck när det handlar om en misstänkt gruppvåldtäkt.

Min slutsats är att MGM med all säkerhet inte är företrädare ett parti representerat i riksdagen, och antagligen inte något annat rikstäckande parti heller. Men något kommunalt eller möjligen regionalt.
…….

Man får ju kontakta vice ordförande om det är självaste ordförande som är den misstänkte.
Jag sätter en femma på Sjukvårdspartiets ordförande H*nrik Olo*son *e *f
Citera
2021-10-29, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Ja, svårt med vettig info här och inte tillförde du något vettigt heller.

Våldtäkt som våldtäkt. Hur svårt ska det vara att förstå att det är våldtäkt så fort du för in något i någon som inte har gett sitt samtycke/inte vill det? Vad fan spelar det för roll om det är en ölburk, sexleksak eller ett finger? För någon stake kan ju inte sådana som du ha att använda i alla fall.

Hon ska ha varit väldigt berusad eller sovit.

Vill du ha detaljerna för att fredagsrunka, din tragiska ”man”? Jag sörjer för dig

Jag visste väl att det skulle dyka upp någon idiot som skulle tolka min fråga som något slags försvar för gärningsmännen.

Jag har inte på minsta sätt ifrågasatt hur våldtäktsbegreppet används i svenska domstolar. Jag har inte på något sätt försvarat övergrepp i någon form. Du läser in en massa saker i min fråga som jag aldrig skrivit. Skärp dig och väx upp!
Citera
2021-10-29, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Garanterat är i varje fall att alternativ media inte skriver en rad om det.
Dom skriver ju bara om det handlar om vänsterpolitiker och invandrare i negativa tongångar.
Jaså, det säger du?
https://www.friatider.se/politiker-misstanks-valdtakt-efter-gruppsex
Senast redigerad av GeneralFranco 2021-10-29 kl. 22:48. Anledning: Skrivfel
Citera
2021-10-29, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
I den trådstarten står att läsa:

”Nu uppmanar Sjukvårdspartiets ordförande Stig Zettlin de båda brottsmisstänkta politikerna att avgå.

– Jag kommer att agera och uppmana de här personerna att lämna sina uppdrag i offentligheten och partiet. De här personerna som är inblandade i dessa brottsmisstankar måste dra sig tillbaka, säger Stig Zettlin”

Mycket märkligt hur HO ändå kunde bli ordförande!

Det är inte förvånande. Det där partiet är mer katastrof än något annat. Har en bekant som engagerade sig i partiet eftersom det har ett bra syfte. H*n blev chockad av vilken lekstuga det var! Två falanger som bråkar om makten och har så gjort i flera år. Kanske HO är omtyckt i partiet, men inte av Zettlin personligen.
Citera
2021-10-29, 22:55
Medlem
Oavsett vilket parti som gärningsmannen tillhör så är det sjuka människor som gör dylikt. Å ni dumskallar som hela tiden anklagar personen för att vara SD:are, var de 9 andra det också då eller? Jag är rätt säker på att det inte är en SD:are då precis som vissa säger har varit på löpsedlarna och första sidorna direkt.
Beklagar djupt det som hänt kvinnan, men fakta bakom våldtäkter är denna länk som det nyligen forskats i och som nu diskuteras och som den kvinnliga professorn blivit anmäld för. Men fakta är det!!

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2021/10/overklagandenamnd-studie-om-valdtaktsman-saknade-tillstand/
Citera
2021-10-29, 23:02
Medlem
-Ines-s avatar
Stackars kvinna. Vilket gäng sjuka snubbar som utsätter henne för det här övergreppet och sabbar hennes liv. Jag önskar dom ett rent helvete resten av deras liv
Citera
2021-10-29, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralFranco
Jaså, det säger du?
https://www.friatider.se/politiker-misstanks-valdtakt-efter-gruppsex

Skrattretande läsning. När det gäller svenska män är det tydligen inte våldtäkt utan en kvinna som haft gruppsex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in