2021-10-29, 22:24
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Polisen plockade in de som de fick tag i. Högst sannolikt var Einar & co på samma sida som Le*s som blev knivskuren. Och då uppstår frågan igen som ingen av alla gängkriminella och de med insyn i tråden inte kan svara på:

Vilka personer var Einar & co i konflikt med inne på Nosh & Cow ?

Tidsmässigt är detta den närmaste i tiden och förklarar också varför Einar letade skydd och en skottsäker bil strax innan mordet. Själv tänker jag osökt på Shottaz-springisar, det hade även förklarat skotten mot Adel & Dumle kvällen innan.

Nej det skall ha varit samma sällskap från början dvs ett interbråk så knappast shottaz om det stämmer...

Men fortfarande oklart min gissning var ju HH och en insatt enl min bedömning gav ju delvis rätt den..
Senast redigerad av mastarn 2021-10-29 kl. 22:30.
Citera
2021-10-29, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Ja men dumle är deras fiende de hade klippt han först hundra procent sen kanske adel för han brukade hänga med hh

Det verkar som de börjar skjuta tidigt eftersom de blir upptäcka och folk börjar springa. Så vad de ville och hur det blev behöver ju inte vara detsamma
Citera
2021-10-29, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Är det han med Pippilåten?
Jag tror samtliga är för ynkliga för att hämnas Einár, men helt klart har flera tappat pengar, alla har ju tjänat pengar på samarbeten med Nils?

Vem äger beskjutna studion i Sätra?

Ja de han med Pippi låten
Citera
2021-10-29, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Det verkar som de börjar skjuta tidigt eftersom de blir upptäcka och folk börjar springa. Så vad de ville och hur det blev behöver ju inte vara detsamma

Aa kan vara så men jag tror de hade sprungit efter dumle först
Citera
2021-10-29, 22:27
Medlem
Citat:
Ja men dumle är deras fiende de hade klippt han först hundra procent sen kanske adel för han brukade hänga med hh

Hur vet du att de inte försökte? Först kvällen innan, och sen när de sköt Nisse. Det var ju en 7-8 skott som missade innan Nisse blev skjuten. De kanske var avsedda för de andra två? Några mästerskyttar verkar de i alla fall inte ha varit. Bara en tanke.
Citera
2021-10-29, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Nej det skall ha varit samma sällskap från början dvs ett interbråk så knappast shottaz om det stämmer...

Men fortfarande oklart min gissning var ju HH och en insats enl min bedömning gav ju delvis rätt den..

Källa på det. Internbråk? Har jag inte sett nånstans.
Citera
2021-10-29, 22:29
Medlem
Citat:
Aa kan vara så men jag tror de hade sprungit efter dumle först

Problemet med sådan situation som det blev. Att de blir upptäckta när de rör sig mot grabbarna. Då har de längre inte kontroll på läget. De kan omöjligt veta t ex om de som springer bär vapen eller springer mot vapengömma. Vi vet inte heller vem som snabb och inte etc. Mörkt. De kanske inte ens hinner uppfatta vem som sprang var och fokus hamnar på den som är tillgänglig ?
Citera
2021-10-29, 22:30
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Polisen plockade in de som de fick tag i. Högst sannolikt var Einar & co på samma sida som Le*s som blev knivskuren. Och då uppstår frågan igen som ingen av alla gängkriminella och de med insyn i tråden inte kan svara på:

Vilka personer var Einar & co i konflikt med inne på Nosh & Cow ?

Tidsmässigt är detta den närmaste i tiden och förklarar också varför Einar letade skydd och en skottsäker bil strax innan mordet. Själv tänker jag osökt på Shottaz-springisar, det hade även förklarat skotten mot Adel & Dumle kvällen innan.
Inte sällan gräver Flashback fram sådan här info, men det är knäpptyst om vilka som var på N&C.

Ja, miljonfrågan är vem/ vilka som högg Le*s.

Hur ökade hotbilden mot NG efter knivningen?
Vem skrev ett hot i blodet, som polisen hittade, och mot vem riktade sig hotet (det var inte ett direkt hot mot NG enligt polisen).

Le*s misstänks för anstiftan till mord. Stod där en uppmaning att NG skulle döda någon? Låter konstigt det också, men jag försöker få ihop det...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärtansfröjd
Dömdes Dumle för den där gruppvåldtäkten? Jag vill minnas att jag läst det tidigare i tråden. Jag studsade på att det i Expressen-artikeln står att han är dömd för ”övergrepp” och inte våldtäkt. Om han dömdes för den så är det ett jävligt märkligt ordval…

Hans iblandning upptäcktes 5-6 år efter händelsen. Pga hans dna som togs när han dömdes för annat fall. Han var tydligen 15 när det hände. Exakta rollen var nog svår att placera så många år efter
Citera
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Källa på det. Internbråk? Har jag inte sett nånstans.

Läs den tråden
Citera
2021-10-29, 22:32
Medlem
Precis, som någon skrev för nån sida sen, vad hände med personen "dimman163" som ville ha Benjis sista 2 siffrorna på telefonen så att han skulle lägga upp material som skulle visa sig vara avgörande?

Varnar starkt för att den personen inte har "goda" intentioner om man säger så.

Allchronix69

Ibland är du från västerort och ibland från Vårby. Du byter åsikt som en hora byter sina underkläder.

Du gjorde narr av mig när jag skrev att jag tidigare varit kriminell och att jag säkert bara slängt femmor och du skrev också att du är aktiv idag! Om slänga femmor är för lite för dig, då undrar jag hur grovt kriminell du måste vara! Ändå sitter du här, trots att du är grov kriminell och sjunger som Whitney Houston.

Din "gata" är Instagram och du läser FUPar och gör egna teorier o sen hänvisar du till "gatan". Vet du vad det roligaste är? Det är alla dom här idioterna som frågar dig om dina teorier och att du är så insatt, hahaha. Men jag såg ditt senaste inlägg, det är bra, du börjar närma dig.
Citera
2021-10-29, 22:32
Medlem
beckos avatar
Citat:
Varför skulle flg klippa Einar när dumle e där de hade tagit han först de har inget emot nisse
Ok du vet mer och bättre, men någon tråden skrev att Einar hade blivit medlem i ”HSL”, och du vet bättr men som jag fattat det så är DP och HH delvis nya Tensta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in