2021-10-29, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Men du ger ju mig rätt i princip eller?

Om han hade fortsatt köra med Dalen så hade inget hänt dvs så länge han gav dem pengar? så var allt lugnt?

Sedan känner jag ju inte Nisse personligen och som det verkar har han säkert haft en del diagnoser och är nog inte är helt oskyldig till att allt turned sour och det blev som det blev...

Men ändå väldigt sorgligt och jag kan faktiskt ändå inte se det på något annat sätt än att de sålde en av sina egna.
En som de borde vara riktigt stolta över och som de borde kunna glädjas med i hans framgång, men som sagt man blir sällan profet i sitt eget land...

Så, om om inte fanns? Nisse lekte med elden, hade han stannat i Dalen hade han inte fått möjlighet till det eller ens haft pengar att betala Dalen när han inte lyckades fånga uppmärksamheten hos andra gängkriminella heller.

Det blev som det blev.
Inte helt oväntat.
Citera
2021-10-29, 22:11
Medlem
Utdodochforkastads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Vet ej om frågan redan är ställd, ursäkta i så fall. Men vilka syftar du på skulle vara de 2 olika sällskapen? Adel och Dumle är ett, som enligt dumle röker en joint medans de inväntar en taxi. Men vilka skulle resten vara?
uttryckte mig lite klumpigt. sällskapen ska var de två endast. alltså menar jag att sällskapen i sig är endast en person vardera. sällskap1, dumle, sällskap2; Adel?
Citera
2021-10-29, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Räcker inte. Tror du att åklagare, domare och polisen gillar Einar ?
Nej det köper jag ej.
Något stämmer inte där. Obligatoriska häktningar på brott som ger min 2år och upp.

Polisen plockade in de som de fick tag i. Högst sannolikt var Einar & co på samma sida som Le*s som blev knivskuren. Och då uppstår frågan igen som ingen av alla gängkriminella och de med insyn i tråden inte kan svara på:

Vilka personer var Einar & co i konflikt med inne på Nosh & Cow ?

Tidsmässigt är detta den närmaste i tiden och förklarar också varför Einar letade skydd och en skottsäker bil strax innan mordet. Själv tänker jag osökt på Shottaz-springisar, det hade även förklarat skotten mot Adel & Dumle kvällen innan.
Citera
2021-10-29, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebal154
Tror inte att man som svensk tänker så vi litar på folk eftersom vi haft en sån kultur.

Om du blivit skedmatad med och tror på det så tycker jag väldigt synd om dig 🙏

Nisse verkar ha haft sån destruktiv inställning med. Se hur det gick
Citera
2021-10-29, 22:19
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Dree low rensade hans insta 1-2 månader sen lite innan han blev häktad om det är någon som kommer hämnas Einars död så tror jag att det är dree low

Är det han med Pippilåten?
Jag tror samtliga är för ynkliga för att hämnas Einár, men helt klart har flera tappat pengar, alla har ju tjänat pengar på samarbeten med Nils?

Vem äger beskjutna studion i Sätra?
Citera
2021-10-29, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
FLG.. inget annat är rimligt.
Läst Dumles intervju där de nämner hans låt text om en död och en fitta som överlevde. Som antagligen syfta på skjutning i Hjulsta av FLG grabbar. Även polisen var ute med uppgifter om de misstänkte DP.

Lägg därtill att någon försökte skjuta Dumle par dagar innan. Slarvigt försökt. Vilket även förklarar, varför det krävdes 10 skott och varför två av 3 överlevde. Dåliga och desperata skyttar. Det är uppenbart att någon har försökt komma åt honom intensivt på kort tid och alla som umgås med hände blev fiender på köpet.

Jo, Dumles uttalande om Shottaz/FLG och dissningen i hans låt räcker nog mer än väl för att kränka Shottaz heder. Detta kan mycket väl vara en fortsättning på Shottaz/DP -konflikten och Einar råkade bli collateral damage.
Citera
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Så, om om inte fanns? Nisse lekte med elden, hade han stannat i Dalen hade han inte fått möjlighet till det eller ens haft pengar att betala Dalen när han inte lyckades fånga uppmärksamheten hos andra gängkriminella heller.

Det blev som det blev.
Inte helt oväntat.

Vad snackar du om är du full eller? (helt ok det är ju fredag och löning )

Splittringen uppstod efter att han slagit igenom och det började då röra sig om förhållavis stora pengar...
Senast redigerad av mastarn 2021-10-29 kl. 22:28.
Citera
Medlem
https://www.svd.se/einar-drogs-djupare-in-i-alltihop

Nån som har prem på SVD och kan fixa så man får veta vad han berättar?

"Personen jag talade med berättade i detalj om hotet mot rapartisten Einár: ’Plötsligt har rapparna massa pengar. När våldet startar lever det sitt eget liv.’” Emil Arvidson ger en inblick i gängkriminaliteten som omgärdar hiphopgenren drill."
Citera
2021-10-29, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Om du är dp fiende. Du vill ta de så klart. Men Dp ska in i musiken via Dumlee. Det innebär pengar och resurser. Einar är deras väg in ?

Ja men dumle är deras fiende de hade klippt han först hundra procent sen kanske adel för han brukade hänga med hh
Citera
2021-10-29, 22:22
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Dömdes Dumle för den där gruppvåldtäkten? Jag vill minnas att jag läst det tidigare i tråden. Jag studsade på att det i Expressen-artikeln står att han är dömd för ”övergrepp” och inte våldtäkt. Om han dömdes för den så är det ett jävligt märkligt ordval…
Citera
2021-10-29, 22:23
Medlem
Det kommer att bli ombyttaroller snart….En viking kommer och rensa upp….
Citera
2021-10-29, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxBlaster
Varför är det av intresse att han rensat sin insta?
Ifrågasätter inte, utan är mer intresserad kring hur du resonerar.

Svarade på vad någon skrev bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in