2021-10-29, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
nja det var väl Vårby som såg enkla pengar i Nisse men de frågade ju dalen om ok först..

a ja e inte säker men tror det hela började med en splittring i dalen som einar var orsaken till. och att vårby kom in efter det pga "fotbollspelaren" också hade personliga problem med einar.
Citera
2021-10-29, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ynktommy
Dumlee (DP) om Shottaz kriget HELA uttalandet: https://www.youtube.com/watch?v=UTGva-LKWWw

Dumlee dissar Shottaz: https://www.youtube.com/shorts/UGaJr6Ldpts
Den där lilla xxxxxxx brukar väl hänga på söder? Har alltid trott att han hade afrikanskt ursprung, ja ja. Vet nn vem det är som står med honom vid bilen, i början tex i dp intervjun?
Citera
2021-10-29, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Einar e ung han kan manipuleras enkelt sen i framtiden bror vi behöver 1 mille här 2 millar där kan jag göra låt med dig bror?
Om Einar skulle svara bror kan inte hjälpa nu då skulle Dp Bara säga minns du inte vem va alltid bakom dig?
Det förklarar att Dp sörjer honom o Dree tagit bort allt för han kanske fick reda på sanningen o han alltid tyckt om Einar

Dree low rensade hans insta 1-2 månader sen lite innan han blev häktad om det är någon som kommer hämnas Einars död så tror jag att det är dree low
Citera
2021-10-29, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
FLG.. inget annat är rimligt.
Läst Dumles intervju där de nämner hans låt text om en död och en fitta som överlevde. Som antagligen syfta på skjutning i Hjulsta av FLG grabbar. Även polisen var ute med uppgifter om de misstänkte DP.

Lägg därtill att någon försökte skjuta Dumle par dagar innan. Slarvigt försökt. Vilket även förklarar, varför det krävdes 10 skott och varför två av 3 överlevde. Dåliga och desperata skyttar. Det är uppenbart att någon har försökt komma åt honom intensivt på kort tid och alla som umgås med hände blev fiender på köpet.

Varför skulle flg klippa Einar när dumle e där de hade tagit han först de har inget emot nisse
Citera
2021-10-29, 21:55
Medlem
6.A.M.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Tänker alla 3 var måltavla men dessa verkar vara så pass dåliga att inget blir som de tänkt sig. Att Einar hade lika gärna kunnat klara sig om det inte vore för hans val av flyktväg.

Jag tror "mordförsöket" på Dumle var iscensatt som alibi för att han inte skulle bli misstänkt för att ha goat Einar. Dumle har blivit anklagad förut för att goa personer som mördats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope2020
Precis som du säger så hade inte Nisse några riktiga vänner kvar i den undre världen, tror de allra flesta endast såg honom som en bankomat. Att han slog igenom som 16-åring var inte direkt till hans fördel (med facit i hand). När Paki dessutom dog precis innan Nisse slog igenom så var det rörigt i Dalen utan någon tydlig ledare, och en del såg nog sin chans att hugga på Nisse då.

Det har ju skrivits i media att han kände sig väldigt hotad, försökte skaffa livvakter och en skottsäker bil bland annat. Då kan jag dock inte förstå hur han rör sig obeväpnad och utan skydd med Dumle och Adel.

Jag får dåliga vibbar av de flesta som är inblandade i gängkriminalitet. Einar var bara 19år, kommer från medelklassen men ville framstå som en traumatiserad flykting vars äldre släktingar krigat och mördat sedan korstågen. Så hård var han, den blekfete mammagrisen.
En del verkar fly från sig själva. Dumle borde konfronteras med vad han var delaktig i att göra mot en ung kvinna tillsammans med flera andra väldigt störda individer.

Minst halva gangsterrap-Sverige borde suttit på hispan, behandlats med el och tung medicinering i väntan på mental mognad.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Varför skulle flg klippa Einar när dumle e där de hade tagit han först de har inget emot nisse
Vad är flg?
Citera
Medlem
Citat:

Om du är dp fiende. Du vill ta de så klart. Men Dp ska in i musiken via Dumlee. Det innebär pengar och resurser. Einar är deras väg in ?
Citera
2021-10-29, 21:59
Medlem
6.A.M.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vad är flg?

Filterlösa grabbar. Ett gäng
Citera
2021-10-29, 22:06
Medlem
Citat:
Dree low rensade hans insta 1-2 månader sen lite innan han blev häktad om det är någon som kommer hämnas Einars död så tror jag att det är dree low
Varför är det av intresse att han rensat sin insta?
Ifrågasätter inte, utan är mer intresserad kring hur du resonerar.
Citera
2021-10-29, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det sägs att Nisse betalade för skydd lite här och där. Kanske inte allt stämmer men det verkar ju som att han inte hade några riktiga vänner bland tyngre kriminella alls?
Trots pengar och karriär så kunde han inte försvinna heller, han var noll och intet utan sin koppling till den kriminella världen och Stockholm framförallt.

Undrar om han ens förstod hur nära slutet han var, kidnappningen får väl ses lite som en varning. Inget han hade hjärna nog att lyssna på.

Tror inte att man som svensk tänker så vi litar på folk eftersom vi haft en sån kultur.
Citera
2021-10-29, 22:10
Medlem
Inblandade åker dit. Övertygad.

Tusan så sorglig denna utvecklade och stundom invecklade situation är!

Galet att läsa tidningen och höra Dumle säga att ”man” bör låta alla ha ihjäl alla pga ingen annan utväg. Kan inte tro på det hela. Döden är absolut inte enda utväg.

Önskar så man kunde göra något, ruska om och presentera den möjliga verkligheten som utväg, den som faktiskt ligger där och väntar.

Edit: äh, jag hör ju att jag låter naiv och verklighetsfrånvänd. Men jag tror på det. Det finns möjliga godare vägar för den som verkligen verkligen vill och vågar försöka.
Senast redigerad av TruthSeeker2 2021-10-29 kl. 22:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in