2021-10-29, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope2020
Det har ju skrivits i media att han kände sig väldigt hotad, försökte skaffa livvakter och en skottsäker bil bland annat. Då kan jag dock inte förstå hur han rör sig obeväpnad och utan skydd med Dumle och Adel.

Han trodde väl att DE var hans skydd
Citera
2021-10-29, 21:34
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope2020
I slutet hade Nisse bara ett fåtal vänner kvar i Dalen, bara yngre som inte har något att säga till om. Var på plats i Dalen på minnesstunden och det var mest barnfamiljer och 4-5 vänner till honom.

Om Nisse hade fortsatt köra med Dalen så hade ingenting av det här hänt. Problemet var inte bara 20% av det han drog in, det uppstod flertalet interna konflikter i Dalen och de flesta uppstod just pga Nisse.

Men du ger ju mig rätt i princip eller?

Om han hade fortsatt köra med Dalen så hade inget hänt dvs så länge han gav dem pengar? så var allt lugnt?

Sedan känner jag ju inte Nisse personligen och som det verkar har han säkert haft en del diagnoser och är nog inte är helt oskyldig till att allt turned sour och det blev som det blev...

Men ändå väldigt sorgligt och jag kan faktiskt ändå inte se det på något annat sätt än att de sålde en av sina egna.
En som de borde vara riktigt stolta över och som de borde kunna glädjas med i hans framgång, men som sagt man blir sällan profet i sitt eget land...
Citera
2021-10-29, 21:36
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Einar var misstänkt för mordförsök men blev sedan friad från misstankarna.

Personen som blev knivskuren var i Einars sällskap. Anledningen till att Einar från första början var misstänkt var pågrund utav att han vägrade att svara på Polisens frågor.

Men det klart att Samhällsnytt/Friatider vill vrida på sanningen.

Jag har inte hört om någon film från Nosh & Chow.
Är du/ni säkra på att ni inte blandat ihop det med dom andra filmerna som har cirkulerat i tråden?

Det finns en film från ett vittne det nämns i andra tråden..
Citera
2021-10-29, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Intressant detalj om dessa bilder inte är fabricerade.

”Polistejp och blommor i sjöstan idag. Gängskjutning i mina hoods”
Helt klart intressant. Verkar vara en helt vanlig medelålders man som fotat, resten av kontot består av natur- och stadsfoton.
Citera
2021-10-29, 21:38
Medlem
FLG.. inget annat är rimligt.
Läst Dumles intervju där de nämner hans låt text om en död och en fitta som överlevde. Som antagligen syfta på skjutning i Hjulsta av FLG grabbar. Även polisen var ute med uppgifter om de misstänkte DP.

Lägg därtill att någon försökte skjuta Dumle par dagar innan. Slarvigt försökt. Vilket även förklarar, varför det krävdes 10 skott och varför två av 3 överlevde. Dåliga och desperata skyttar. Det är uppenbart att någon har försökt komma åt honom intensivt på kort tid och alla som umgås med hände blev fiender på köpet.
Citera
2021-10-29, 21:40
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattmedjolle
Dalen e väl ganska splittrat. hela den här kidnappnings grejjen stratades väl av att einar skapade osämmja mellan 2 ledar figurer i dalen?

nja det var väl Vårby som såg enkla pengar i Nisse men de frågade ju dalen om ok först..
Citera
2021-10-29, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
FLG.. inget annat är rimligt.
Läst Dumles intervju där de nämner hans låt text om en död och en fitta som överlevde. Som antagligen syfta på skjutning i Hjulsta av FLG grabbar. Även polisen var ute med uppgifter om de misstänkte DP.

Lägg därtill att Dumle sköts i Sätra par dagar innan. Det är uppenbart att någon har försökt komma åt honom intensivt på kort tid och alla som umgås med hände blev fiender på köpet.
Dom har helt klart inte tagit fel person, Einar var måltavlan 100%
Citera
2021-10-29, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dimman163
Spåret om Benji är det starkaste hittills.

Jag har skapat det här kontot för att jag tror att jag har uppgifter som kan hjälpa till att lösa det här fallet.

Den sista ledtråden jag behöver är att någon bekräftar de två sista siffrorna i Benjis telefonnummer via DM.
Om dessa stämmer med de jag redan har kommer jag kunna posta uppgifter som skulle få upp den här personen som misstänkt på en grad som skäligen misstänkt. Men behöver hjälp med den sista pusselbiten.

Hur gick det med ledtrådarna kring strapedupbenji?
Citera
2021-10-29, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Dom har helt klart inte tagit fel person, Einar var måltavlan 100%

Tänker alla 3 var måltavla men dessa verkar vara så pass dåliga att inget blir som de tänkt sig. Att Einar hade lika gärna kunnat klara sig om det inte vore för hans val av flyktväg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Men du ger ju mig rätt i princip eller?

Om han hade fortsatt köra med Dalen så hade inget hänt dvs så länge han gav dem pengar? så var allt lugnt?

Sedan känner jag ju inte Nisse personligen och som det verkar har han säkert haft en del diagnoser och är nog inte är helt oskyldig till att allt turned sour och det blev som det blev...

Men ändå väldigt sorgligt och jag kan faktiskt ändå inte se det på något annat sätt än att de sålde en av sina egna.
En som de borde vara riktigt stolta över och som de borde kunna glädjas med i hans framgång, men som sagt man blir sällan profet i sitt eget land...

Absolut, jag tycker att du har rätt i sak och att Dalen inte borde blivit så ”giriga” som jag personligen tycker de blev.

Jag kände Nisse framförallt i yngre ålder, han var lite av en vilsen själ som ville passa in och bli sedd. Därav att jag tycker Dalen borde tagit hand om honom bättre, det hade gynnat både Nisse och Dalen men som du säger själv så blev pengar viktigare än allt annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ynktommy
Dumlee (DP) om Shottaz kriget HELA uttalandet: https://www.youtube.com/watch?v=UTGva-LKWWw

Dumlee dissar Shottaz: https://www.youtube.com/shorts/UGaJr6Ldpts

Dumlee är ju helt slut i huvudet. Låter som en söndertjackad hund, människan kan knappt prata.
Citera
2021-10-29, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Jag har suttit och lyssnat på en del rapartister nu. Svensk rap är ingenting för mig, men en av de få som är riktigt bra, det är ju Haval. Varför blandade han sig med att kidnappa Einar och sånt skit? Varför förstöra för sig, när man faktiskt har talang?
Dumle är ju sämre än de sämsta rapparna, så nån karriär inom musiken kan han ju lägga ner omgående...

Tänker samma om Haval. Han kunde komma nånstans om han inte gräver ner sig i bitterhet och det kriminella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in