2021-10-29, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Din luffare uttala dig inte om saker du inte har någon koll på, vi har redan gott om folk som dig i tråden.

Åklagaren saknade tillräckligt med bevis för att kunna häkta dom.

Patetiskt att du skyller på hans etnicitet.

Är det fastställt att Einar & Co var de som utförde knivskärningen? Jag trodde det var de som blev attackerade?

Vad var det som egentligen hände på Nosh & Chow?
Citera
2021-10-29, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hashashin
Är det fastställt att Einar & Co var de som utförde knivskärningen? Jag trodde det var de som blev attackerade?

Leis (medlem i HH), som ingick i Einars sällskap den kvällen, blev huggen. Ingen aning om vilken falang som bråkade med dem dock
Citera
2021-10-29, 21:16
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Är det så, trodde skärningen fanns på film?
Ej följt fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Hashashin

Einar var misstänkt för mordförsök men blev sedan friad från misstankarna.

Personen som blev knivskuren var i Einars sällskap. Anledningen till att Einar från första början var misstänkt var pågrund utav att han vägrade att svara på Polisens frågor.

Men det klart att Samhällsnytt/Friatider vill vrida på sanningen.

Jag har inte hört om någon film från Nosh & Chow.
Är du/ni säkra på att ni inte blandat ihop det med dom andra filmerna som har cirkulerat i tråden?
Senast redigerad av Fricky 2021-10-29 kl. 21:19.
Citera
2021-10-29, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope2020
I slutet hade Nisse bara ett fåtal vänner kvar i Dalen, bara yngre som inte har något att säga till om. Var på plats i Dalen på minnesstunden och det var mest barnfamiljer och 4-5 vänner till honom.

Om Nisse hade fortsatt köra med Dalen så hade ingenting av det här hänt. Problemet var inte bara 20% av det han drog in, det uppstod flertalet interna konflikter i Dalen och de flesta uppstod just pga Nisse.

Det sägs att Nisse betalade för skydd lite här och där. Kanske inte allt stämmer men det verkar ju som att han inte hade några riktiga vänner bland tyngre kriminella alls?
Trots pengar och karriär så kunde han inte försvinna heller, han var noll och intet utan sin koppling till den kriminella världen och Stockholm framförallt.

Undrar om han ens förstod hur nära slutet han var, kidnappningen får väl ses lite som en varning. Inget han hade hjärna nog att lyssna på.
Citera
2021-10-29, 21:17
Bannlyst
Dumlee (DP) om Shottaz kriget HELA uttalandet: https://www.youtube.com/watch?v=UTGva-LKWWw

Dumlee dissar Shottaz: https://www.youtube.com/shorts/UGaJr6Ldpts
Citera
2021-10-29, 21:20
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Einar var misstänkt för mordförsök men blev sedan friad från misstankarna.

Jag har inte hört om någon film från Nosh & Chow.
Är du/ni säkra på att ni inte blandat ihop det med dom andra filmerna som har cirkulerat i tråden?

Övervakningskamerorna på n och c, dom skulle ha visat delar ur skärningen men inte helhetsbilden.
Men jag har fått svar då tackar för den. Brist på bevis.
Citera
2021-10-29, 21:20
Medlem
Jag tror att Einar var hindret till att alla andra värdelösa rappare som köpt sig in på listorna, nu kan ju alla skriva en snyftsång på hans död och få många lyssnare på youtube och Spotify och bli kändis….
Citera
2021-10-29, 21:21
Medlem
Hittade en bild på IG, föreställandes (vad jag tror) är cykelrummet. Kan det verkligen vara möjligt att polis inte städat upp och låtit detta vara kvar?

https://ibb.co/0rCNdnN
https://ibb.co/G5MB4vf
Citera
2021-10-29, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utdodochforkastad
Rätta mig om jag har fel nu, men så här ser jag det.
"Vittnet" som pratade i telefon sa att det va först 3 skott i följd sedan 3 till och fyra skott sista vändan och de lät närmare och som att det träffade.
Vet vi med säkerhet att de 3 första skotten inte va avsedda för E´s ena sällskap sen de 3 andra för hans andra sällskap varpå de sätter efter E, ser han vid porten - avlossar första kulan som tar i ryggen på honom (vilken beroende på ammo och sort kan gå rakt igenom E och träffar porten. baserar detta på att det är vanligt om man förväntar sig att målet har väst på sig så lägger man varannan helmantlad för att med större chans penetrera västen) - han faller - skytten går fram och sätter 2 i bröstet och en i ansiktet. (möjligen tar ett kort) Done. Så ser jag på själva händelseförloppet baserat på den info jag snappat upp.
Eller så överanalyserar jag och överskattar händelsen som va en stor fuckup som höll på att misslyckas än en gång?
Har även hört ett annat namn på ena av de som skulle vart med E vid cyklarna men den lär jag nog suga av lite salt på lite till innan jag uttalar mig.

Vet ej om frågan redan är ställd, ursäkta i så fall. Men vilka syftar du på skulle vara de 2 olika sällskapen? Adel och Dumle är ett, som enligt dumle röker en joint medans de inväntar en taxi. Men vilka skulle resten vara?
Citera
2021-10-29, 21:26
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orao1983
Hittade en bild på IG, föreställandes (vad jag tror) är cykelrummet. Kan det verkligen vara möjligt att polis inte städat upp och låtit detta vara kvar?

https://ibb.co/0rCNdnN
https://ibb.co/G5MB4vf
Intressant detalj om dessa bilder inte är fabricerade.
Det betyder isåfall att Nisse tog emot ett skott redan vid dörren till cykelförrådet.

Att han sedan lyckades springa till portdörren där han fick kulan i huvudet.

Får verkligen hoppas att detta inte stämmer, annars bör Polisen få kritik. Detta kan störa den pågående utredningen rätt så rejält.
Citera
2021-10-29, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Vet ej om frågan redan är ställd, ursäkta i så fall. Men vilka syftar du på skulle vara de 2 olika sällskapen? Adel och Dumle är ett, som enligt dumle röker en joint medans de inväntar en taxi. Men vilka skulle resten vara?
Det där borde ju vara väldigt enkelt för polisen att kolla upp om de väntade på taxi eller inte (beställt eller inte beställt?). Om de gick ut ur cykelförrådet för att gå till taxin, så borde ju taxin redan varit nära.
Senast redigerad av stairox 2021-10-29 kl. 21:30.
Citera
2021-10-29, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det sägs att Nisse betalade för skydd lite här och där. Kanske inte allt stämmer men det verkar ju som att han inte hade några riktiga vänner bland tyngre kriminella alls?
Trots pengar och karriär så kunde han inte försvinna heller, han var noll och intet utan sin koppling till den kriminella världen och Stockholm framförallt.

Undrar om han ens förstod hur nära slutet han var, kidnappningen får väl ses lite som en varning. Inget han hade hjärna nog att lyssna på.

Precis som du säger så hade inte Nisse några riktiga vänner kvar i den undre världen, tror de allra flesta endast såg honom som en bankomat. Att han slog igenom som 16-åring var inte direkt till hans fördel (med facit i hand). När Paki dessutom dog precis innan Nisse slog igenom så var det rörigt i Dalen utan någon tydlig ledare, och en del såg nog sin chans att hugga på Nisse då.

Det har ju skrivits i media att han kände sig väldigt hotad, försökte skaffa livvakter och en skottsäker bil bland annat. Då kan jag dock inte förstå hur han rör sig obeväpnad och utan skydd med Dumle och Adel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in