Citat:
Ursprungligen postat av
OlikaBroed
Den här tråden är inte tänkt för att jag ombett ska berätta saker om mig själv (det är era frågor som ska besvaras). Med det sagt har jag ombetts berätta ”hur det går” och liknande så därför kommer här lite info:
Gjorde röntgen i går och träffade onkolog i dag angående resultatet från den. Tyvärr växer cancern i levern på ett sätt som gör vidare behandling omöjlig och därmed avbryts den. Jag har innan endast haft bromsande, ej botande, behandling så beslutet att avbryta den kanske inte är så stort men för känns det väldigt avgörande. Om jag ska se det positiva innebär detta att jag inte mer kommer behöva springa på onkologen titt som tätt utan kan få all min vård via hemsjukvården. Tidssparare alltså i en tid då just tid blir den mest värdefulla valutan av alla.
Vad fan! Så jättetrist att höra! Men det är ju inte någon idé att få bromsande om tumörerna fortsätter att växa ändå. Jag hoppas i alla fall att du inte kommer behöva ha för ont och att inte medicinerna gör dig dimmigare än nödvändigt så länge du har den livskvalitet du faktiskt har.
Jag själv skall påbörja strålning på måndag och vi ska försöka minska den stora tumör jag har i bäckenet. Det hjälper inte resten av tumörerna i kroppen, men den här sitter förjävligt till. Det skulle underlätta om åtminstone DEN minskar och/eller dör. Läkarna gör ju allt de kan i palliativt syfte. Kan de nu inte bota, så försöker de underlätta. Och man får vara väldigt tacksam för det.
Sköt om dig så hörs vi.