2021-10-29, 10:17
Avslutad
"När de kom ut möttes de av två beväpnade män.”

Uppenbart att Einar blivit goad annars kunde dom aldrig vetat om alla 3 var beväpnade och med västar och dessa påstådda gärningsmän tonåringar kunde blivit smattrade sönder.
Citera
2021-10-29, 10:18
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Jag tvivlar starkt på att det är en begåvad person som frivilligt väljer att liera sig med den här typen av människor och tycker att det är en sund miljö och toppen ..

Blev inte dom två tillsammans innan han började hänga med kriminella?
Citera
2021-10-29, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Rykten om filmer tycks härröra från en trådsanning på Flashback, närmre bestämt från den här tråden.

Länk till denna påstådda florerande film har upprepat efterfrågats men postning har uteblivit med ett undantag;
En film som föreställer en annan person än Einar.

Var är "den florerande filmen"?

Den filmen som ligger uppe många gånger här i tråden, polisen efterlyste den även då de ansåg den kunna vara autentisk
Citera
2021-10-29, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Stämmer blev lurad när det var någon som skrev att det var 3 men det är ett rör...

Så glöm dvärgen..

Eller hur! Ingen som känner igen den ojämna fasaden med en ventilationstrumma??
Kan det vara utanför en tvättstuga eller någon industri?
Citera
2021-10-29, 10:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vore korkat av honom att hitta på något som polisen lätt kan kolla och förmodligen redan vet (två skyttar, en som sköt vid cykelförrådet och en som sköt Einar).
Nå väl ... ;P
Citera
2021-10-29, 10:26
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsMEsO
Den filmen som ligger uppe många gånger här i tråden, polisen efterlyste den även då de ansåg den kunna vara autentisk
Nej, det har inte postats någon autentisk film i tråden. Ofta påstådd och efterfrågad dock
Citera
2021-10-29, 10:27
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baibai
Tack! Men tänkte om någon hade läst expressens premiumversion och kunde posta det här

Läs flashbacks regler
Citera
2021-10-29, 10:28
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Kan vi släppa detta påhittade beef mellan Yasin och Dre och gå vidare?
Yasin, Jaffar, Dre Low och Blizzy (alla somalier) är barndomsvänner. De gjorde deras första låtar ihop tillsammans med Z.E och Hasti B som producent i krabban i Husby. På den tiden fanns det inga gäng och alla i Blåa linje hänge med alla.

De är bra vänner sen dess. När Yasin släpptes förra gången så var Dre low bland de första han hängde runt med. Finns gott om klipp på det. Bland annat den gången han spelar "1.cuz" och har hans mask, så är både Dre low och 1.cuz där. 1. cuz är den som filmar.

Innan hans senaste collab med Aden och Asme så är Dree Low den enda yasin gjort ft med återkommande.

Första låten han släppte "Workin" säger han
Jag var nymuckad, min broder han tog in mig i butiken Han sa till mig, "Yasin, shine bright like a diamond". Det är Dre han syftar på som redan hade hunnit bli både rik och känd jämför med Yasin och Jaffar satt inne. Även efter han kom ut första gången i vintras var den enda feature på handen under mona lisa.... Dre low i låten XO.

Däremot är det av intresse att Yasin satt inne när hela hiphop sverige drog iväg. Han sjunger ju själv "Det klart att folk slog igenom, jag missa hela förra året". När han kommer ut försöker han hjälpa till att sätta dit Einar. Han kanske kom ut med agg mot svenne som drar in pengar medan han har riskerat både livet och vänners död för att skiten.
Hur kommer det sig att det blev såhär till slut, att nästan alla hamnade i gäng eller åtminstone började röra sig nära gängen?
Finns det liksom någon förklaring för det?

Ifrågasätter inte här nu utan är verkligen nyfiken. Tyckte också den fetade var sorglig.
Citera
2021-10-29, 10:29
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Hört att dem som var med honom lämnade honom vid skjutningen och att han ska försökt komma in i porten men tappat taggen av stress. Och att han ska sagt förlåt innan han slutligen mördades.
Citat:
Ursprungligen postat av yousorandom
Jag vet att det i kretsar som umgicks med Einar så pratas det om att det ska vara Havals mamma som beställt mordet.

Detta avfärdade jag egentligen helt men nu när det börjar pratas om FaceTime och att han ska ha sagt förlåt så skulle det kunna förklara en del.

Obs säger inte att detta är en sanning utan endast lägger fram en teori som jag vet att många i dem kretsarna utgår ifrån.
Kom ihåg att det bara är ett obekräftat rykte att han skulle sagt förlåt. Men om man ändå ska spinna vidare på att en granne faktiskt hört ordet ”förlåt”, så är det inte säkert att grannen vet att det kom från Einar. Kan lika gärna varit GM som sagt det. Men som sagt, det är bara ett rykte från flashback och ingenting som tidningarna har nämnt. FaceTime däremot har stått i Aftonbladet.

Angående Dumle så är det som flera redan påpekat anmärkningsvärt att han valt att uttala sig i tidningen. Att han eventuellt skulle skrikit ”ring aina” stryker inte honom som goare.

Skulle vara intressant att få reda på vem dödshotet var riktat mot. ”Husbymannen” är alltså Le*s enligt flera härinne. Någon som vet mer om detta?
Citat:
Efteråt sågs en stor blodpöl på Nosh and Chow.
I blodet noterade polisen också ett hotfullt meddelande.
Enligt Expressens uppgifter hade Husbymannen – som alltså också är en av de som punktmarkeras efter Einármordet – skrivit ett dödshot i blod.
Polisen reagerade på skriften och under natten upprättades en anmälan mot Husbymannen. Brottsrubriceringen på polisanmälan är ”stämpling till mord”.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/dodshot-skrevs-i-blod-fore-mordet-pa-einar/

PS anmäl alla OffTopic-inlägg så kanske vi kan höja kvalitén på tråden. Mycket trams och OffTopic.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Dumle förnekar att han goade Einar:

En vecka efter mordet spekuleras det i vem eller vilka som ligger bakom mordet, och en teori är att Nils ”Einár” Grönberg lockats in i en dödsfälla. I spekulationer på nätet förekommer rapparens namn bland möjliga personer som kan ha lurat in artisten i ett bakhåll.

– Nej, nej, nej, grejen är att när vi sprang därifrån skrek jag ”ring aina, ring ambulansen”. Det om goare* är skitsnack, säger han.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k6dQ09/var-med-nar-einar-skots-hade-rokt-en-joint
Citera
Medlem
borojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Är det inte konstigt att ingen är gripen än? Det finns filmer, vittnen och chattar och detta måste vara det mest prioriterade fallet i hela Sverige just nu. Är svenska snuten verkligen så dåliga?

Verkligheten är sån att ibland spelar det ingen roll hur mycket resurser du lägger på något, finns det inte tillräckligt mer spår så kommer man ingen vart. Hela FBI kan vara inblandat, men om allt du har är ett vittnesmål om 2 svartklädda maskerade män som försvann därifrån på 10 sekunder så finns det inte så mycket att jobba med. Speciellt när ingen i den kriminella världen vill snacka med polisen.

Nu har jag inte följt detta fall så noggrant så vet inte om det har kommit fram mer information, men vad jag vet så blir majoriteten av dessa gängskjutningar inte lösta så att detta förblir olöst vore inte så märkligt. Att det är så behöver inte betyda att polisen är inkompetent, det finns helt enkelt inte så mycket att gå på och de måste hålla sig inom lagen (t.ex. vad gäller avlyssning) i sina utredningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yousorandom
Jag vet att det i kretsar som umgicks med Einar så pratas det om att det ska vara Havals mamma som beställt mordet.

Detta avfärdade jag egentligen helt men nu när det börjar pratas om FaceTime och att han ska ha sagt förlåt så skulle det kunna förklara en del.

Obs säger inte att detta är en sanning utan endast lägger fram en teori som jag vet att många i dem kretsarna utgår ifrån.

EDIT: samtidigt kanske man inte ska lägga för stor vikt vid att han eventuellt ska ha sagt förlåt då du i den situation troligtvis säger exakt vad som helst för att slippa få en kula i pannan

Man ska inte underskatta föräldrar, svenska föräldrar kanske inte anstiftar mord på sina barns mördare men jag tror att föräldrar från andra kulturer mycket väl kan anstifta mord på någon annan person som skadat deras barn. Tänk bara hedersmord, finns ju fall där mammor medverkat tillsammans med pappor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in