Citat:
Ursprungligen postat av
minay
Hört att dem som var med honom lämnade honom vid skjutningen och att han ska försökt komma in i porten men tappat taggen av stress. Och att han ska sagt förlåt innan han slutligen mördades.
Citat:
Ursprungligen postat av
yousorandom
Jag vet att det i kretsar som umgicks med Einar så pratas det om att det ska vara Havals mamma som beställt mordet.
Detta avfärdade jag egentligen helt men nu när det börjar pratas om FaceTime och att han ska ha sagt förlåt så skulle det kunna förklara en del.
Obs säger inte att detta är en sanning utan endast lägger fram en teori som jag vet att många i dem kretsarna utgår ifrån.
Kom ihåg att det bara är ett
obekräftat rykte att han skulle sagt förlåt. Men om man ändå ska spinna vidare på att en granne faktiskt hört ordet ”förlåt”, så är det inte säkert att grannen vet att det kom från Einar. Kan lika gärna varit GM som sagt det. Men som sagt, det är bara ett rykte från flashback och ingenting som tidningarna har nämnt. FaceTime däremot har stått i Aftonbladet.
Angående Dumle så är det som flera redan påpekat anmärkningsvärt att han valt att uttala sig i tidningen. Att han eventuellt skulle skrikit ”ring aina” stryker inte honom som goare.
Skulle vara intressant att få reda på vem dödshotet var riktat mot. ”Husbymannen” är alltså Le*s enligt flera härinne. Någon som vet mer om detta?
Citat:
Efteråt sågs en stor blodpöl på Nosh and Chow.
I blodet noterade polisen också ett hotfullt meddelande.
Enligt Expressens uppgifter hade Husbymannen – som alltså också är en av de som punktmarkeras efter Einármordet – skrivit ett dödshot i blod.
Polisen reagerade på skriften och under natten upprättades en anmälan mot Husbymannen. Brottsrubriceringen på polisanmälan är ”stämpling till mord”.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/dodshot-skrevs-i-blod-fore-mordet-pa-einar/
PS anmäl alla OffTopic-inlägg så kanske vi kan höja kvalitén på tråden. Mycket trams och OffTopic.