2021-10-29, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Vem är dvärgen? Är väl inte så många som kallas dvärgen

Som någon skrev tidigare, är det inte en ventilationstrumma eller liknande bakom de 2?
Citera
2021-10-29, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Att någon florerande inspelning av mordet skulle vara autentisk betvivlar jag.

Den uppgift som finns är två gärningsmän, mörkklädda, ca 170 cm korta (låter som ynglingar, men sedan är visserligen kortväxta män vanligare bland vissa folkgrupper). Samt att polisen beslagtagit en telefon som använts för att sända mordet direkt på plats till någon.

Uppgifterna som finns ja, men men jag ser inte det här som otänkbart, OM det är autentiska filmer, vilket ju om jag förstått det rätt, är det intrycket polisen haft kring dom videos som spreds, så finns det en tredje figur, i bakgrunden av de andra två.
Citera
2021-10-29, 10:08
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Väldigt dumt att skjuta en vit medelklassunge såhär nära valet.
Eunucken lövén kommer att sätta in alla resurser för att sätta fast nån el några.
I vanliga fall är uppklarningskvoten 1/17 på mord i tex Järvaområdet.
Jag instämmer.

Insikt i hur Sverige och svenskarna fungerar kan vi dock se är av minimal eller obefintlig kaliber hos den här gruppen. De tycks även leva dag till dag, ur hand i mun, och med lågt konsekvenstänk.
Senast redigerad av LadySweden 2021-10-29 kl. 10:12.
Citera
2021-10-29, 10:10
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k6dQ09/var-med-nar-einar-skots-hade-rokt-en-joint

Citat:
“-I en intervju med Expressen berättar en av rapparna att Einár och de två vännerna hade varit i källaren till ett flerfamiljshus. De var på gott humör och skulle ta en taxi mot stan. När de kom ut möttes de av två beväpnade män.”

Han säger alltså att de såg två beväpnade män när de lämnade källaren. Alla springer åt varsitt håll. Vilket inte alls är så konstigt, vem skulle inte söka skydd om två beväpnade personer kommer mot dem?

Citat:
"-– Vi var i cykelförrådet och hade rökt joint, så går vi ut alla tre. Man skjuter mot oss och vi springer. Alla åt varsitt håll. Nils springer in på gården och en annan skytt kommer mot honom och fortsätter skjuta, berättar en av dem för tidningen."

Han hinner alltså uppfatta att Nils springer in mot gården och att en annan skytt plötsligt dyker upp, längre in på gården? Då har man rätt bra uppsikt i en väldigt tumultartad situation skulle jag påstå. Stod han stilla och kikade när han såg det förloppet hända? Han kan ju omöjligt ha sprungit för livet kan man tycka.

Enligt honom alltså 2-3 skyttar utplacerade på olika platser och ingen går efter D eller A? Samtidigt säger han att polisen sagt att han kan ha varit måltavlan.

Citat:
"-– Ja. De tror att vi ska göra något. De är nojiga för det. Alla är nojiga för det. Polisen säger att jag kan ha varit måltavlan men att jag klarade mig."

Sounds about right…
Citera
2021-10-29, 10:10
Medlem
Ouff.
Jag tror 100% den där äckliga våldtäktaren Dumle kan ha goat Einar för att kickstarta sin egna gangsterrap-karriär, detta möjligtvis utan Adels vetskap.
Nu ska han göra en "hyllningslåt" till Einar vilket framgår i denna artikel. Hur kan man ens påstå att någon är som en bror när man bara hängt med den en kort tid?

"Han säger att Einár var som en bror för honom och att hans nästa låt kommer att vara en hyllning till artisten. Och att det kommer att komma fram vem som mördat honom."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k6dQ09/var-med-nar-einar-skots-hade-rokt-en-joint

Nån som sitter på Dumles våldtäktsdom och kan posta den? Den borde sedan spridas i varenda tjejgrupp på fejjan(jag hatar dom där rabiata tjejgrupperna men för detta syfte vore dom perfekta) så kommer ordet komma ut på alla andra sociala medier fort och förhoppningsvis kommer inte många spela denna våldtäktares kommande låtar, för denna efterblivna gangsterrap lyssnas mest på av kids i tonåren.
Citera
2021-10-29, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Tack!

Kan ju inte bara vara jag som tycker att det är extremt märkligt att DP Dumle går ut i media med en intervju?

Det är något som inte går ihop där. Klickar inte riktigt faktiskt. Sedan när går gängkriminella frivilligt ut i media?

Sägs det något mer intressant i artikeln?

Nej, det där är det enda han säger om mordkvällen. Resten rör en massa annat.
Citera
2021-10-29, 10:11
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsMEsO
Uppgifterna som finns ja, men men jag ser inte det här som otänkbart, OM det är autentiska filmer, vilket ju om jag förstått det rätt, är det intrycket polisen haft kring dom videos som spreds, så finns det en tredje figur, i bakgrunden av de andra två.
Rykten om filmer tycks härröra från en trådsanning på Flashback, närmre bestämt från den här tråden.

Länk till denna påstådda florerande film har upprepat efterfrågats men postning har uteblivit med ett undantag;
En film som föreställer en annan person än Einar.

Var är "den florerande filmen"?
Citera
2021-10-29, 10:12
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSu
Som någon skrev tidigare, är det inte en ventilationstrumma eller liknande bakom de 2?

Stämmer blev lurad när det var någon som skrev att det var 3 men det är ett rör...

Så glöm dvärgen..
Citera
2021-10-29, 10:14
Medlem
JeffDaviss avatar
Är det inte konstigt att ingen är gripen än? Det finns filmer, vittnen och chattar och detta måste vara det mest prioriterade fallet i hela Sverige just nu. Är svenska snuten verkligen så dåliga?
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Vilken pajas. Va menar han med en annan skytt kommer och fortsätter skjuta, var tog den första vägen? Han verkar ju bara svamla

Vore korkat av honom att hitta på något som polisen lätt kan kolla och förmodligen redan vet (två skyttar, en som sköt vid cykelförrådet och en som sköt Einar).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxBlaster

Tack! Men tänkte om någon hade läst expressens premiumversion och kunde posta det här
Citera
2021-10-29, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Tänker 💭
Kan det då inte vara den tredje killen "dvärgen",
som är tonåringen som polisen har dvs han som filmade och där av har de också säkrat telefonen som filmade mordet...

Vilket även skulle förklarar oklarheterna i vilken grad han var inblandad och tog på sig delaktighet i mordet.

Nu lär han väl dömas för mord än då med de nya prejudikaten men men..

Han delar säkert inte den uppfattningen...

Det var lite det jag tänkte.... Alternativt att han inte pallade trycket längre, och såg detta som lösningen.
Att vi inte kan läsa mer om det, kan vara resultatet av hur misslyckandet i att beskydda, exempelvis, Nisse, killen sitter i nåt safehouse just nu, och polisen analyserar eventuella bevis i telefonen 🤷‍♀️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in