2021-10-22, 14:35
Medlem
Riksdagsledamoten Hanif Bali är sinnebilden för att våra politiker inte levererar. 🥱
Citera
2021-10-22, 23:06
Medlem
Hamiritens avatar
Hanif Bali hånar, försöker vara ironisk och allmänt störig rörande det fruktansvärda mordet på artisten Einar.

På Twitter skriver Bali t.ex. detta efter nyheten om att Einar mördats, notera ordningen, den översta tweeten här var hans första reaktion:
Citat:
Uttalas tydligen Eynaar. Ett namn söderkisen och teaterbarnet Nils Grönberg lade till för att lättare accepteras av orten.

Verkar som att @Panshiri_M fick rätt, att lägga till namn hjälper i assimilationen.
På den tweeten har Bali med rätta blivit extremt ifrågasatt på Twitter.

Hanif twittrar sedan bland annat detta, en del som svar till folk som ifrågasätter honom:
Citat:
Jag vet, blir helt galen av min förundran om vilka socioekonomiska faktorer som tvingade en mångmiljonär boendes i sjöstaden att beblanda sig i gängkriminella miljöer.
Citat:
Kultur spelar roll. Tonåringar dödas hela tiden av denna kultur.

Är du extra känslig för att han inte var brun?
Citat:
Älskar när det blir så uppenbart när elevrådsmänniskor dunkar gangsterskräp och lägger på ortenslang som någon form av cope för sin egen töntighet.
Citat:
Nog inte kantigt att anse att Nils blev lite väl involverad i gangsterkulturen såhär i efterhand va?
Citat:
Tveksam till orsakssambandet mellan mordet på mångmiljonären i fråga och att M styrde Sverige när han gick i mellanstadiet.
Bali verkar vara sjuk på riktigt. Hur fett mindervärdeskomplex har han egentligen på en skala? Hans fullständigt empatilösa och osmakliga twittrande - uppbackat med att han agerar aggressivt, fortsatt ironiskt och kaxigt när han blir ifrågasatt av en mängd människor - visar återigen på ingenting annat än ett gigantiskt underlägsenhetskomplex.
Citera
2021-10-23, 04:59
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamiriten
Hanif Bali hånar, försöker vara ironisk och allmänt störig rörande det fruktansvärda mordet på artisten Einar.

På Twitter skriver Bali t.ex. detta efter nyheten om att Einar mördats, notera ordningen, den översta tweeten här var hans första reaktion:På den tweeten har Bali med rätta blivit extremt ifrågasatt på Twitter.

Hanif twittrar sedan bland annat detta, en del som svar till folk som ifrågasätter honom:Bali verkar vara sjuk på riktigt. Hur fett mindervärdeskomplex har han egentligen på en skala? Hans fullständigt empatilösa och osmakliga twittrande - uppbackat med att han agerar aggressivt, fortsatt ironiskt och kaxigt när han blir ifrågasatt av en mängd människor - visar återigen på ingenting annat än ett gigantiskt underlägsenhetskomplex.
Gud vad frän Hanif är.
Citera
2021-10-23, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Gud vad frän Hanif är.

Hanif Bali bevisar alltså återigen att han helt tycks sakna omdöme och börjar gräva sin egen grop ännu djupare.

Först försöker han grooma minderåriga flickor inom MUF, därefter börjar han bråka med sin egen partiledare och partiledning
och nu börjar han alltså förlöjliga och håna ett brottsoffer, en ung svensk kille som alldeles nyligen blivit mördad och skjuten till döds.

Det är lite fascinerande på något sätt med hans så självdestruktiva beteende, att han är så dålig på att kontrollera sig och tygla sig.
Senast redigerad av 12-12 2021-10-23 kl. 11:08.
Citera
2021-10-23, 10:52
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Hanif Bali bevisar alltså återigen att han helt tycks sakna omdöme och börjar gräva sin egen grop ännu djupare.

Först försöker han grooma minderåriga flickor inom MUF, därefter börjar han bråka med sin egen partiledare och partiledning
och nu börjar han alltså förlöjliga och håna en ung svensk kille som alldeles nyligen blivit skjuten till döds.

Det är lite fascinerande på något sätt med hans så självdestruktiva beteende, att han är så dålig på att kontrollera sig och tygla sig.
Det är hans sluggertaktik, lite Anti Greta, trumpianism, snudda vid antivaxx. Allt för att få med sig de mest lättlockade följarna. Man har nästan mer respekt för när Zarah Larsson rövpullar sig själv offentligt än skojaren Hanif. Det är 2021 hur kul är det med fräna tweets som sparkar in öppna dörrar. Tittar man tillbaks på hans historik så är det ju skämmigt.
Citera
2021-10-27, 21:53
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Han ställer inte upp i nästa val för M. Klokt.
https://www.facebook.com/hanif.bali
Citera
2021-10-28, 09:17
Medlem
Hanif Bali har ändrat sig om sin politiska framtid igen. Han har tidigare kommunicerat att han inte vill kandidera till riksdagsvalet nästa år. Därefter har han ändrat sig och trots allt ställt upp i provvalet men nu har han svängt igen.
“Många av dem långt mer lärorika och utvecklande än att sitta på händerna och stirra ut genom ett fönster. Tror faktiskt lite hederlig arbetslivserfarenhet bara är till nytta”
https://www.facebook.com/hanif.bali/posts/10158639026285686

Bra självinsikt och ett bra beslut!
Citera
2021-10-28, 11:42
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamiriten

På Twitter skriver Bali t.ex. detta efter nyheten om att Einar mördats, notera ordningen, den översta tweeten här var hans första reaktion:På den tweeten har Bali med rätta blivit extremt ifrågasatt på Twitter.

Hanif twittrar sedan bland annat detta, en del som svar till folk som ifrågasätter honom:Bali verkar vara sjuk på riktigt. Hur fett mindervärdeskomplex har han egentligen på en skala? Hans fullständigt empatilösa och osmakliga twittrande - uppbackat med att han agerar aggressivt, fortsatt ironiskt och kaxigt när han blir ifrågasatt av en mängd människor - visar återigen på ingenting annat än ett gigantiskt underlägsenhetskomplex.

Bali söker bekräftelse. Han är fortfarande ett räddhågset ensamkommande flyktingbarn som hoppas på att bli accepterad av de som aldrig kommer acceptera honom.
Citera
2021-10-28, 11:51
Medlem
EnGodForlorares avatar
Finns ett utryck på japanska, madogiwazoku, löst översatt som ”Fönsterskådarklanen”. Utrycket myntades om de livstidsanställda kontorsanställda som inte kunde sägas upp utan istället gavs en fönsterplats och vars arbetsuppgift var att stirra ut genom fönstret.
Idag meddelade jag nomineringskommiten att jag inte ämnar stå på Moderaternas riksdagslista till valet 2022.

Nästa år blir mitt tolfte år som riksdagsledamot och även om jag känner ett starkt stöd från följare och medlemmar så är jag något för ung för att i fyra kommande år vara en ”madogiwaziuku” i riksdagshuset.
Är det inte just en madogiwaziuku Bali själv varit? Under sina tolv år i riksdagen har han inte lämnat in en enda motion i riksdagen för enligt honom själv är hans twittrande mycket viktigare än allt riksdagsarbete. Och att twittra behöver man ju inte uppta en plats i riksdagen för.
Citera
2021-10-28, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Finns ett utryck på japanska, madogiwazoku, löst översatt som ”Fönsterskådarklanen”. Utrycket myntades om de livstidsanställda kontorsanställda som inte kunde sägas upp utan istället gavs en fönsterplats och vars arbetsuppgift var att stirra ut genom fönstret.
Idag meddelade jag nomineringskommiten att jag inte ämnar stå på Moderaternas riksdagslista till valet 2022.

Nästa år blir mitt tolfte år som riksdagsledamot och även om jag känner ett starkt stöd från följare och medlemmar så är jag något för ung för att i fyra kommande år vara en ”madogiwaziuku” i riksdagshuset.
Är det inte just en madogiwaziuku Bali själv varit? Under sina tolv år i riksdagen har han inte lämnat in en enda motion i riksdagen för enligt honom själv är hans twittrande mycket viktigare än allt riksdagsarbete. Och att twittra behöver man ju inte uppta en plats i riksdagen för.

Står i tråden att han lämnat in två motioner, båda kortare än ett A4. Vilket ju är att jobba rätt hårt för vad man står för. Det måste man ju förstå.
Citera
2021-10-29, 09:11
Medlem
Citat:
Bali söker bekräftelse. Han är fortfarande ett räddhågset ensamkommande flyktingbarn som hoppas på att bli accepterad av de som aldrig kommer acceptera honom.

Hanif är mycket men han håller sig inom anständighetens gränser, han munhuggs lite på twitter med politiker journalister anonyma och andra sorts profiler men han håller (försöker) privatlivet borta o använder sig inte av sluga metoder och kontaktnät för att ge sig på folk. Det finns andra exempel på folk som är djupt insyltade i mer häpnadsväckande strategier som går ut på att samarbeta för att tysta folk istället för att bara munhuggas och argumentera ..
Citera
2021-10-29, 09:15
Avslutad
Citat:

Precis. För vi får inte glömma att ifall de personer Bali söker acceptans hos hade fått bestämma hade hans familj aldrig släppts in i Sverige. Då hade kanske Bali själv tvingats kvar i dåvarande krigets Iran och trampat på en landmina istället för att leva i den svenska tryggheten. Och så återbetalar han Sverige såhär, genom att kratta manegen för extremister och skratta åt de som gav honom en barndom.

Skamligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in