Citat:
Ursprungligen postat av
Doubt
Nu har han varit inne och gillat den fuskande moderaten Erik Bengtzboe förklaring till att han visst bodde i sitt pojkrum till han var 30+ och sen flyttade till sin mammas sommarstuga utan sophämtning under vintern.
Tror verkligen Hanif på det? Eller har han något annat bakomliggande motiv till att gå in och visa stöd för bidragsfuskaren (han brukar ju annars vara snabb på att fördöma fuskande)?
Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Jag reagerade också och tyckte det var omdömeslöst. Oavsett vänskap borde Hanif Bali veta bättre än att stödja en bidragsfuskare.
Hur många röster Hanif Bali än drar in till Moderaterna är förlusten av röster större med Moderater som inte tar ställning mot oegentligheter. Det är omdömeslöst att tro att han kan rädda en person som folkbokfört sig i morsans hydda på landet.
Är själv höger, men det jag avskyr starkt hos många högerväljare är att de tenderar bli som dumma får så fort de sätter någon, i det här fallet Bali och Bengtzboe, på en piedestal. Att de själva visar dig hederlighet betyder inte att de är hederliga på riktigt.
Letar man lite så hittar man säkert ett och annat intressant om Bali med, hade han varit vänster så hade högerväljarna sett igenom vilken äcklig typ han är. Men som sagt så blir många högerväljare som dumma får många gånger.
Att folk ens röstar efter allt hyckleri som vi dagligen ser! Hela Bengtzboes sida är fylld med riksdagsmän som visar sitt stöd för Bengtzboe.
Så som läget och helheten ser ut kan man inte vara riksdagsman och tro på ett enda ord av det som Bengtzboe skrivit på sin sida, annars är man inte värd sin riksdagsstol. Antingen för att man inte har heder nog att sitta där eller åtminstone för att man saknar omdömesförmåga. Någon som saknar omdömesförmåga ska inte stifta våra lagar.
På Bengtzboes sida försöker de skapa fram en beskrivning där "de som känner Bengtzboe och känner till hans historia vet hur speciell hans relation med mamman är", ni som skrivit sådana kommentarer FUCK YOU! Jag är inte en dum får! Vad är det för jävla relation man har till sin mamma så man inte bor med sin fru och sitt lilla barn? INGET, FUCK YOU!