Citat:
Ursprungligen postat av
Hss777777
Yasin o dree är inte vänner de var inte så nära heller när han skulle goa Einar. Einar kände adel ett bra tag innan han börja göra låtar med straynane adel brukade dela hans freestyles sånt sen efter han klicka med dree o straynane 1.cuz o dem
Kan vi släppa detta påhittade beef mellan Yasin och Dre och gå vidare?
Yasin, Jaffar, Dre Low och Blizzy (alla somalier) är barndomsvänner. De gjorde deras första låtar ihop tillsammans med Z.E och Hasti B som producent i krabban i Husby. På den tiden fanns det inga gäng och alla i Blåa linje hänge med alla.
De är bra vänner sen dess. När Yasin släpptes förra gången så var Dre low bland de första han hängde runt med. Finns gott om klipp på det. Bland annat den gången han spelar "1.cuz" och har hans mask, så är både Dre low och 1.cuz där. 1. cuz är den som filmar.
Innan hans senaste collab med Aden och Asme så är Dree Low den enda yasin gjort ft med återkommande.
Första låten han släppte "Workin" säger han
Jag var nymuckad, min broder han tog in mig i butiken Han sa till mig, "Yasin, shine bright like a diamond". Det är Dre han syftar på som redan hade hunnit bli både rik och känd jämför med Yasin och Jaffar satt inne. Även efter han kom ut första gången i vintras var den enda feature på handen under mona lisa.... Dre low i låten XO.
Däremot är det av intresse att Yasin satt inne när hela hiphop sverige drog iväg. Han sjunger ju själv
"Det klart att folk slog igenom, jag missa hela förra året".
När han kommer ut försöker han hjälpa till att sätta dit Einar. Han kanske kom ut med agg mot svenne som drar in pengar medan han har riskerat både livet och vänners död för att skiten.