2021-10-22, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
om inte sällskapet skjutit så borde fler än två lämnat, vittnet borde väl ha sett ifall det var fler än två personer förutom nisse

Fast polisen har kännedom att han var i sällskap med två andra rappare, tror nog att polisen hade misstänkt de för mordet om de hade försvunnit därifrån, därför tror jag personerna i hans sällskap fortfarande var på plats, därav ingen tagen eller misstänkt, kanske har fel men men
Citera
2021-10-22, 12:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGazella
Tyvärr har du helt fel. Man kan lyssna på den musiken utan att bo eller komma från förorten.. Jag är absolut en ”gemen svensk” men lyssnar på alla möjliga svenska rappare då jag lyssnat på hiphop sen länge och uppskattar soundet och attityden. Lyssnar på allt möjligt. Det ena utesluter inte det andra.

Hur fan kan man uppskatta den attityden? Då är man ju hur korkad som helst. Den attityden gangsterrapparna har är låg intelligens, låg IQ, kriminalitet, vapen, blattiga, samhällshatande, svenskhatande. Är det något man uppskattar kan man väl leva med konsekvenserna av det fullt ut också om man är en sådan dumjävel.
Citera
2021-10-22, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vafankanmanhetaens
Nån som vet vem han hängde med igår?

Enligt VcBarre så hängde han i Märsta

https://www.instagram.com/p/CVT6ZEYoZhP/

"min Älskade bror Jag gick i bitar när jag hörde walla. Va med dig hela morgonen , Va med dig nån timme innan i Märsta Detta gör ont walla. Kommer sakna dig jätte mycket ja känner saknaden redan , Inshallah jennah vila i frid min fina bror"
Citera
2021-10-22, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
Han var stor i förorten o bland gangster wannabes.. Gemene svensk har nog aldrig lyssnat på hans skit musik. Men som allt annat så sitter dom i tv nu o säger han är en våra största artister.. Media har skapat detta genom att glorifiera att stå med automat vapen o guld o kasta 500 lappar o sjunga klippa Aina o annat i musik videorna …

Precis. Kollade på SVT hur man glorifierade honom och visade hans bilder där han gör pistol och vapenrörelser och videos med pistoler och annat. Det är en stor del av problemet dessa vänstermänniskor som glorifierar det här och tycker det är häftigt. Att visa upp det och hylla honom är att göra det till ett rimligt alternativ att vara så där, helt sjukt.
Citera
2021-10-22, 12:38
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Varför måste dom alltid vara 2 som ska utföra en skjutning? är dom så kassa att träffa att man måste va 2 om den första skulle missa sina kulor?
På grund av Sveriges lagstiftning.
Båda kan knytas till platsen men ingen eller båda till vapnet= båda går fria från mord eftersom man inte med säkerhet kan bevisa vem av de två som avlossat de dödande skotten i detta fall.
Det har väl blivit lite klassiskt i kriminella kretsar i dag att man har en medbrottsling som gör att båda frikänns
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetintengtomngn
Fast polisen har kännedom att han var i sällskap med två andra rappare, tror nog att polisen hade misstänkt de för mordet om de hade försvunnit därifrån, därför tror jag personerna i hans sällskap fortfarande var på plats, därav ingen tagen eller misstänkt, kanske har fel men men
Känns uppenbart då att dem två rapparna eller iallafall en av dem har gooat med tanke på hur nära dem kom och ingen av dem blev skadade
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
När Einar sköts så var han med två andra artister? Vilka då, Viktor Leksell ryktas det om m.m

Vart fan skulle de ryktas om detta? Norra Piteå? Kamma dig för fan.

Kolla Viktors senaste IG inlägg, du tror inte han hade nämnt något i det om han var på plats? Är så jävla trött på er bönder
Citera
2021-10-22, 12:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Du måste separera mordet på Einar och kidnappningen för att fatta vad jag menar.

Jag kidnappar dig. Jag blir häktad. Rättegång sker men domen mot mig har inte vunnit laga kraft eftersom jag förbereder ett överklagande till hovrätt.
Någon mördar dig eller säg att du dör i en olycka under denna tid det inte finns en laga kraft dom.

Vad händer nu med målet där du var brottsoffer? Vad händer med de misstänkta? Går målet att driva fortfarande?
Om de inte behöver Einars vittnesmål så löper ärendet vidare och de kan fällas eller frias på det underlag som finns.
Normalt när ett fall läggs ner för att BO är död så är BO:s vittnesmål viktigt för målet.
Citera
2021-10-22, 12:39
Medlem
Kan inte några fler användare skriva om hur dålig koll ni har på Einar och att han inte är ett dugg känd trots att han toppar alla spellistor? Det är så himla himla intressant att läsa nämligen!
Citera
2021-10-22, 12:40
Medlem
All respekt till anhöriga, men han fick smaka soppan som han kokade i många år.
Vilken karriär hade varit för Einar, utan kriminalitet och droger.
Citera
2021-10-22, 12:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
På grund av Sveriges lagstiftning.
Båda kan knytas till platsen men ingen eller båda till vapnet= båda går fria från mord eftersom man inte med säkerhet kan bevisa vem av de två som avlossat de dödande skotten i detta fall.
Det har väl blivit lite klassiskt i kriminella kretsar i dag att man har en medbrottsling som gör att båda frikänns
Fast det stämmer ju inte. Möjligheten att fälla för att två "i samförstånd" genomför brottet innebär att inte båda behöver ha utfört själva dödandet för att fällas.

Malexander är väl det mest kända där GM fällts för mord med den rubriceringen.
Citera
2021-10-22, 12:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilspils92
Vart fan skulle de ryktas om detta? Norra Piteå? Kamma dig för fan.

Kolla Viktors senaste IG inlägg, du tror inte han hade nämnt något i det om han var på plats? Är så jävla trött på er bönder
Och skrikit ut att han är vittne .... Jag betvivlar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in