Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
Vad menar du med "garanteras av ett land". Exakt vad är det som garanteras? Land utfärdrar dessa valutor, men dom garanterar ingenting. Titta på de länder vars valutor minskar i värde varje dag.
Det finns annat som har värde så som guld, en aktie, en tavla, ett frimärke, en diamant, en kupong osv osv.
Värde garanteras inte av länder utan av förtroende.
Jag tror vi är flera som förklarat detta för dig nu, så jag hoppas du kan ta till dig detta.
Verkar som du inte ens vet vad ett pyramidspel är? Pyramidspel är när dom högre upp i pyramiden tjänar pengar på att dom längre ner i pryamiden gör ett arbete. Säljer jag en Bitcoin till dig så tjänar jag inga pengar på vad du nu väljer att göra med denna Bitcoin i nästa led. Så det där med pyramidspel vet jag inte hur du får ihop det.
Vad gör Bitcoin värdefullt? Ja
HÄR kan du se det rätt tydligt.
Självklart. Dom i Indien kommer ju likt alla andra investera i det som ser mest fördelaktigt ut när det gäller avkastning på pengar.
Bitcoin är överlägset när det kommer till store of value.
Med hjälp av Lightning som lager 2 ovanpå Bitcoin så ser Bitcoin ut att även fungera som medium of Exchange. Men det återstår att se, Bitcoin kan bli värd flera tiotals miljoner dollar per styck enbart baserat på sin funktion som Store of Value. Resten är bonus.
Att uppfinna en ny store of value krypto är lika meningslöst som att uppfinna ett nytt internet som konkurerar med befintliga internet. Bitcoin är fulländad som store of value (se bilden längre upp i inlägget).
I mitt första inlägg skulle jag skrivit att jag inte har vet att skilja olika krypto från varandra, jag kallar alla bitcoin
Vet inte varför du irriterar dig på pyramidspelstanken, den är definitivt som jag säger. Så länge nya personer värvas till pyramiden kan värden flyttas uppåt, i btc-fallet, de som redan äger dessa. Det är hur som helst inte definitivt att btc kommer vara värdefullt bara för att det inte finns många av dom, det finns bara en av mig och jag tror inte jag är värdefull för dig eller särskilt många andra, det är användbarheten som kommer bestämma detta. BTC kommer bara vara värdefulla så länge du kan använda dessa till meningsfulla transaktioner. värdet störtdök ju över en natt för att du inte kunde eller skulle kunna köpa Tesla med dom. Sedan har kanske värdet kommit tillbaka, men det visar på att btc är ytterst sårbart för värdeförändringar. Bara för att något ökat i värde historiskt betyder inte det att så alltid kommer att vara fallet. Det finns fortfarande en hel del av oss äldre som aldrig kommer acceptera en btc istället för vanliga pengar. Men det blir fler av er yngre varje dag så bitcoin kanske är framtiden, men räkna med en guppig resa. Jag skulle absolut inte säga att den är fulländad som store of value, som valuta har den allt man vill ha, men det är inte samma sak.
Finns det verkligen en garanti för att btc inte kommer att vara spårbara, det skulle både vara bra och dåligt, sett ur svarta pengar synpunkt så vill väl myndigheter kunna spåra alla valutor, kan de inte det kanske de inte heller kommer acceptera dom i framtiden.
Och jo, ett land garanterar värdet på pengarna utifrån att de har en sund ekonomi och inte trycker massvis med nya sedlar. Den andra delen av den ovanstående är ett problem nu.
Ps. det är många ungdomars problem att de blir arga när folk inte tycker som dem själva. Så låt mig ge dig lite livsvisdom, så slipper du gå arg genom livet, de är tre och graderade från viktigaste 1 till minst viktig 3:
1. du kan inte bota dumhet,
2. det finns ofta mer än ett rätt svar,
3 Majoriteten som har pengar, bestämmer och det är inte alltid dessa vet bäst.