Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Ja men klippet är bara ca 3 minuter och 40 sekunder och du ser ju var i filen han lyssnar på vilket ljud. Ex. är timestampet för valvet som stängs 2:47 och ubåtspropellern runt 3:28 till slutet.
Det räcker inte, därför att det totala materialet är mycket längre. Det skulle absolut vara intressant att veta mer om vad den här privatpersonen tänker sig ha hittat, men utan mer exakt information går det inte att säga om han lyssnar eller inte på det berömda 3.47-avsnittet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Goddag yxskaft. Trodde du att det skulle vara en manskör som sjöng internationalen eller kossacksången?
Eh?
Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Nej nu verkar det som du ljuger igen. Så här står det:
Klockan 21.00 rysk tid (57 minuter innan grundstötning) gick alltså ubåten i undervattensläge.
Nej, det gjorde den inte. Det kallas ett mellanläge. Detta läge, med stor del av skrovet plus torn exponerat, kördes i tills den rände rakt upp på land.
Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Jag har problem med att du felciterar fakta i ett uppenbart syfte att förvilla och förvanska sanningen. Du kan inte säga hur det var när du citerar källor som motsäger det du påstår är faktum.
Det är du som inte förstår vad du läser bara.
Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Det här är inte konfirmationsbias i den bemärkelsen. Det är ett retoriskt trick som du gör för att deflektera sanningen eller för att besudla diskussionen.
Haha! Alltså jag undrar verkligen på riktigt om du förstår din egen projicering eller om du medvetet agerar så här?
Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Ja, och?
Att när du låtsas bli upprörd för att jag hänvisar till dessa uppgifter så är det samma uppgifter som alla andra fått sin information kring. Här är ett exempel från f.d. ÖB, som alltså var övertygad om att det var ett medvetet intrång och som refererar till bland annat de tända lanterorna.
Bengt Gustafsson, Expressen, 26/10 2014:
"För min del visar just intagandet av övervattensläge att det var avsiktligt. Det var nämligen nödvändigt, då Gåsefjärdens mynning har en tröskel som endast ger ungefär sex meters vattendjup, vilket precis är tillräckligt för ubåtens djupgående i övervattensläge. I mörkret är det svårt att se skillnad på olika länders ubåtar, men åskådaren blir misstänksamt om den går med släckta lanterner."
På tal om just lögner så fick vi aldrig veta hur detta påstående från dig kunde beläggas:
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men den kom inte "åkande i ytläge", den körde i land inomskärs på väg mot en svensk örlogsbas.
Det är ju en ren och skär fantasi förstås, och en rätt dålig sådan, men lite festligt när du har ett sådant falsettläge kring påstådda felaktigheter från andra.