2021-10-29, 05:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
27 november 2017:

https://www.cnbc.com/2017/11/27/bitcoin-could-easily-reach-40000-by-the-end-of-2018-novogratz.html

28 oktober 2021:

https://www.cnbc.com/2021/10/28/coinlist-ceo-sees-bitcoin-hitting-100000-by-the-start-of-next-year-.html

Here we go again CNBC! Get ready to take profits.

"Gold is bad" , "Bitcoin is much better" Samma mönster igen... Buy high, sell low.

Du menar att vi nått toppen och att vi nu står inför en björnmarknad?
Citera
2021-10-29, 05:57
Avslutad
Citat:
+1

Inget fel att sälja och ta hem vinst, men gör för fan en exit plan på förhand. Börja inte sälj impulsivt bara för marknaden börjar dippa ffs!

Hur ser din exitplan ut?
Citera
2021-10-29, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Du menar att vi nått toppen och att vi nu står inför en björnmarknad?

Inte än, men snart. Bli alltid extra försiktig när mainstream media börjar snacka bra om Bitcoin och dåligt om guld.

När guld ligger på topp så kommer dom säga "köp guld".
Citera
2021-10-29, 11:19
Medlem
Citat:
Hur ser din exitplan ut?

Rotera större delen av altcoins till BTC och även sälja av en hel del till USDC.

Monero är också något jag tror på mer och mer. Det finns teorier om att skaparen av Bitcoin också skapat Monero och att det var han/hennes riktiga mål.
Citera
2021-10-29, 11:37
Avslutad
Citat:
Inte än, men snart. Bli alltid extra försiktig när mainstream media börjar snacka bra om Bitcoin och dåligt om guld.

När guld ligger på topp så kommer dom säga "köp guld".

När nu fler och fler institutioner, banker och stater börjar adaptera krypto så tror inte jag på en mekanisk återupprepning av tidigare cykler. Jag tror att vi lämnat den modellen bakom oss. Men, med det sagt, så har jag köpt in mig ordentligt under de senaste dipparna och kommer att ta ut ordentligt med profit under framtida uppgångar.

Jag kommer att fortsätta köpa dippar men behålla en del av min profit utanför kryptomarknaden.
Citera
2021-10-29, 11:39
Avslutad
Citat:
Rotera större delen av altcoins till BTC och även sälja av en hel del till USDC.

Monero är också något jag tror på mer och mer. Det finns teorier om att skaparen av Bitcoin också skapat Monero och att det var han/hennes riktiga mål.

Intressant, kände inte till den teorin.
Citera
2021-10-29, 12:02
Medlem
Citat:
När nu fler och fler institutioner, banker och stater börjar adaptera krypto så tror inte jag på en mekanisk återupprepning av tidigare cykler. Jag tror att vi lämnat den modellen bakom oss. Men, med det sagt, så har jag köpt in mig ordentligt under de senaste dipparna och kommer att ta ut ordentligt med profit under framtida uppgångar.

Jag kommer att fortsätta köpa dippar men behålla en del av min profit utanför kryptomarknaden.

Jag tror inte det spelar så stor roll att institutioner nu börjat köpa. Vi har fortfarande haft kraftiga dippar under året precis som förut. När det skapas masshysteri så kommer risken nog alltid vara stor för att historien ska upprepas igen.
Citera
2021-10-29, 12:02
Medlem
Citat:
27 november 2017:

https://www.cnbc.com/2017/11/27/bitcoin-could-easily-reach-40000-by-the-end-of-2018-novogratz.html

28 oktober 2021:

https://www.cnbc.com/2021/10/28/coinlist-ceo-sees-bitcoin-hitting-100000-by-the-start-of-next-year-.html

Here we go again CNBC! Get ready to take profits.

"Gold is bad" , "Bitcoin is much better" Samma mönster igen... Buy high, sell low.

Du påminner om de som för ett par år tillbaka köpte vid 20k, medans proffsen shortade av dig alla cashen .

Fortsätt köpa på highen du.

Du är en minispelare i den stora arenan. Om du eftersträvar dubblingar (cirka) 60-100k, så tror jag faktiskt inte du har så mycket cash.

Tror inte ens du har satt 1 miljon i det där.

BTC KAN BARA GÅ UPP, ALDRIG NER!

Storhajarna kör inte all in på BTC. När ska ni lära er det haha.

Men sitt ni med era fjuttiga fickpengar och lek kryptokungar utan att kunna bekräfta en enda transaktion.

Ni skriver om marknadstajming hela tiden, fast i princip ingen klarar av det. Vad är det för genier vi har på FB (unikum)? Nej juste, inga genier. Bara mytom....

All talk, no walk.
Senast redigerad av Lukas17 2021-10-29 kl. 12:12.
Citera
2021-10-29, 12:14
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Du påminner om de som för ett par år tillbaka köpte vid 20k, medans proffsen shortade av dig alla cashen .

Fortsätt köpa på highen du.

Du är en minispelare i den stora arenan. Om du eftersträvar dubblingar (cirka) 60-100k, så tror jag faktiskt inte du har så mycket cash.

Tror inte ens du har satt 1 miljon i det där.

BTC KAN BARA GÅ UPP, ALDRIG NER!

Storhajarna kör inte all in på BTC. När ska ni lära er det haha.

Men sitt ni med era fjuttiga fickpengar och lek kryptokungar utan att kunna bekräfta en enda transaktion.

Ni skriver om marknadstajming hela tiden, fast i princip ingen klarar av det. Vad är det för genier vi har på FB (unikum)? Nej juste, inga genier. Bara mytom....

All talk, no walk.

Du själv shortar nu likt proffsen du pratar om gör? Eller var ovan något du bara sa för att det lät bra?
Citera
2021-10-29, 12:31
Moderator
HelgeBuks avatar
Sluta tjafsa nu! Diskutera bitcoin, inte varandra. /Mod
Citera
2021-10-29, 12:45
Avslutad
Citat:
Jag tror inte det spelar så stor roll att institutioner nu börjat köpa. Vi har fortfarande haft kraftiga dippar under året precis som förut. När det skapas masshysteri så kommer risken nog alltid vara stor för att historien ska upprepas igen.

Ja absolut att vi kommer att ha ordentliga dippar, men tror att de utdragna björnmarknadernas tid är över.
Citera
2021-10-29, 12:46
Medlem
Citat:
Ja absolut att vi kommer att ha ordentliga dippar, men tror att de utdragna björnmarknadernas tid är över.

Vad tror du botten av BTC kommer ligga på i framtiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in