Citat:
Ursprungligen postat av
okers
Hej, skulle tränat idag men är helt slut i huvudet. Går hemma hela dagarna.
Kört så här:
Måndag: axlar 16 set
Tisdag: Biceps 16 set
Onsdag: Rygg 16 set
Tosdag(idag): död
Vad beror det på och vad kan man göra?
Har ingen energi alls idag.
Kan tillägga att jag äter 240-300 gram protein per dag och har en kalori balans eller ett litet plus. Kör även många av dessa set till failure.
30 år gammal. Sover minst 8 timmar.
Någon?
Gör såhär.
Måndag axlar
Military press
8 reps 20 kg
5 reps 40% av max
5 reps 80% av max X3
Hantelpress - varannan vecka hantlar varannan vecka maskin
5 reps 80% av max X3
Side raises (här blir det jobbigt)
4 reps (80% av max
Dropset (kör direkt efter)
4 reps (60% av max)
Dropset (samma sol förrut förstås)
4 reps (40% av max)
Gör Side raises 2 gånger det ska vara så du vill dö på dem. På dem andra övningarna ska det självklart kännas men inte så du måste dö
Rygg räcker med Barbell row
Kör först 8 reps 20 kg
5 reps (50%)
5 reps (80%) X3 eller X4
Bröst ska vara 3 övningar och 3 övningar endast som räcker för att bygga stora bröst
Bänkpress
8 reps 20 kg
5 reps (40%)
5 reps (60%)
5 reps (80%) X3
Hantelpress
4-5 reps (80%)
Dropset
4-5 reps (60-70%)
Kör detta dropset 2 gånger
Bröstpress
5 reps (80%) X3
Sen ett sista rep där du maxar. Detta rep ska ta 6-7s att genomföra där det är så att du knappt klarar det
Sen så ska du köra ben också
Squats, Utfallssteg och vertikal benpress är att föredra. Deadlift funkar väl det med men hög risk för skada så utför övningen korrekt och aldrig över 180 kg förrutom vid maxningar.
Dina pass är för långa. 8-12 set kan du gå långt på. Användningen av dropset kan få ett 30 min pass att bli riktigt effektivt. Sen vilö jag att du skriver din längd, ålder och vikt också. Väger du över 100 kg är ditt proteinintag ok även om det är lite högt men om du väger 70-80 kg eller mindre är det på tok för högt. Se till att minska isåfall. Inte farligt men onödigt och ger inget extra. Sen är en god natts sömn viktigt. Hur mycket sover du egentligen. Efter ett tufft pass vill du iallafall få 6h gärna 7.