2021-10-29, 00:02
Medlem
Är det någon som varit på plats vid porten där Einar mördades? Syns det fortfarande några spår?
Citera
2021-10-29, 00:03
Medlem
jk10solnas avatar
Många härinne som tror att Yasin och Haval beställt mordet

Yasin bryr sig inte ett skit om Einar, jag tror inte han hade nånting emot snubben, trots hela kidnappningsskiten. Han såg det bara som en möjlighet att tjäna lite snabba pengar enligt mig, men hade ingeting och har ingeting emot han.

Ända anledningen till att Haval skulle kunna ligga bakom det är ifall det är nån slags hämnd för Dara men även det håller jag högst otrovärdigt.

Folk som aldrig hängt med i hela den här världen fick reda på vilka yasin och haval var förra veckan och drar de slappaste slutsatserna.
Citera
2021-10-29, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish
Är det någon som varit på plats vid porten där Einar mördades? Syns det fortfarande några spår?
Utsågat kulhål i porten, annars inget.
Har postats bilder på det tidigare i tråden
Senast redigerad av coinpump 2021-10-29 kl. 00:05.
Citera
2021-10-29, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djdmicro
Jag kan naturligtvis inte säga med säkerhet att det är så, men jag skulle tro det. Balkongen jag såg personerna på var på andra sidan huset, mot spåren där tvärbanan går, ungefär mitt i huset om du förstår hur jag menar. Av de bilder jag sett från mordplatsen (har av respekt för de boende inte gått förbi) så tycker jag det ser ut som ”mittenporten” på innergården, så min tes är att han blev mördad utanför sin egen port.

Och jag har för mig att jag läst att ett vittne sett Einars mamma komma ut ur porten och se honom ligga där. Låter som att hon kom ut ur samma port som han låg mördad utanför.
Citera
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiffTannen
Men just Einar är ett dåligt exempel med diagnoser och allmänt mindervärdeskomplex i första hand som hela tiden kände att han behövde hävda sig. Han var aldrig kriminell han VILLE BLI kriminell. Han var om något undantaget som bekräftar regeln.

Klart du tycker jag är OT när vi talar om den större kontexten och kommer med fakta om våldsamma män.

Nils var kriminell. Det är fakta men det betyder inte att han var en ond människa, liksom ingen av oss är alltigenom ond/god.

Men våld föder våld. Vi letar hela tiden efter långsökta bakomliggande orsaker till våldet, men jag tror inte på det.

Jag tror på att våld föder våld.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish

Polisen ser alltid till att det spolas och saneras efter mord innan de lämnar. Kulhål kan dock finnas kvar.
Citera
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djdmicro
Jag kan naturligtvis inte säga med säkerhet att det är så, men jag skulle tro det. Balkongen jag såg personerna på var på andra sidan huset, mot spåren där tvärbanan går, ungefär mitt i huset om du förstår hur jag menar. Av de bilder jag sett från mordplatsen (har av respekt för de boende inte gått förbi) så tycker jag det ser ut som ”mittenporten” på innergården, så min tes är att han blev mördad utanför sin egen port.

Så han höll alltså inte låg profil och det var hyfsat lätt att lista ut / känna till var han bodde? Antar det inte var svårt för de som sköt att lista ut det då.
Citera
2021-10-29, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Polisen ser alltid till att det spolas och saneras efter mord innan de lämnar. Kulhål kan dock finnas kvar.

De har skurit ur skotthål som fanns kvar vid dörren.
Citera
2021-10-29, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag skulle tro det. Uppgifterna publicerades ju samma dag, och handlar om sånt som bara polisen borde veta.

Är det bekräftat? Isf kan det vara två olika källor. Var själv väldigt skeptiskt till polisläckan i Luleå fallet där det påstods att mordet har koppling till Shottaz. Det visade sig en månad senare stämma. Då kom läckan ett par dagar efter om jag minns rätt. Här har det gått drygt en vecka.

Polisen har knappast gått igenom alla kameror som finns och hitta telefoner på mastern tar förmodligen också väldigt långt tid och koppla rätt osv. Ju mer såna här mord sker desto bättre blir polisen på att jobba. Det är ett nytt fenomen i Sverige sen tio år tillbaka.

Vad jag inte förstår varför dom som låg bakom mordet skickar en tonåring? Förmodligen för att det är väldigt hårt tryck på de gängkriminella i Sverige pga det här men samtidigt kan det gå fel.
Citera
2021-10-29, 00:07
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srebrenica
Nollorna vi pratar om i tråden har exakt noll perspektiv. Tyvärr saknade nog Einar perspektiv han med. Men jag känner honom inte. Såg han ibland på farsans krog på Ringvägen. Svarta polare, merca etc. Jag hade själv ok m stålar när jag var i den åldern men tycker den stilen med kedjor, Armani o Rolle är förjävla löjlig

Outar du inte dig själv lite i din text?
Citera
2021-10-29, 00:10
Medlem
jk10solnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Är det bekräftat? Isf kan det vara två olika källor. Var själv väldigt skeptiskt till polisläckan i Luleå fallet där det påstods att mordet har koppling till Shottaz. Det visade sig en månad senare stämma. Då kom läckan ett par dagar efter om jag minns rätt. Här har det gått drygt en vecka.

Polisen har knappast gått igenom alla kameror som finns och hitta telefoner på mastern tar förmodligen också väldigt långt tid och koppla rätt osv. Ju mer såna här mord sker desto bättre blir polisen på att jobba. Det är ett nytt fenomen i Sverige sen tio år tillbaka.

Vad jag inte förstår varför dom som låg bakom mordet skickar en tonåring? Förmodligen för att det är väldigt hårt tryck på de gängkriminella i Sverige pga det här men samtidigt kan det gå fel.

Straffrabbat till tonåringar. De yngre för större roll i gängen och ledarna behöver inte riskera allt för mycket
Citera
2021-10-29, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jk10solna
Många härinne som tror att Yasin och Haval beställt mordet

Yasin bryr sig inte ett skit om Einar, jag tror inte han hade nånting emot snubben, trots hela kidnappningsskiten. Han såg det bara som en möjlighet att tjäna lite snabba pengar enligt mig, men hade ingeting och har ingeting emot han.

Ända anledningen till att Haval skulle kunna ligga bakom det är ifall det är nån slags hämnd för Dara men även det håller jag högst otrovärdigt.

Folk som aldrig hängt med i hela den här världen fick reda på vilka yasin och haval var förra veckan och drar de slappaste slutsatserna.
Jag tror inte heller att Yasin hade någonting emot honom, däremot tror jag knappast han gjorde det för att tjäna snabba pengar. Killen är en av de mest välbetalda rapparna i Sverige. Han är polare med Ilija och ville troligtvis vara på god fot med Vårby. Tror inte ens Vårby egentligen hade någonting emot Einár men dom såg honom helt enkelt som den lättaste måltavlan, snubben levde ju uppenbarligen inte det livet han rappade om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in