2021-08-09, 19:52
Medlem
Umamimindones avatar
Hej, behöver rippa ett program från SVT play och det var ett bra tag sen senast. Vilka program gäller idag? Såg något svtplaydownloader samt yourubedownloader. Fungerar båda dessa? Fördelar nackdelar med respektive? Tusen tack för svar.
Citera
2021-08-09, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umamimindone
Hej, behöver rippa ett program från SVT play och det var ett bra tag sen senast. Vilka program gäller idag? Såg något svtplaydownloader samt yourubedownloader. Fungerar båda dessa? Fördelar nackdelar med respektive? Tusen tack för svar.

Gillar Umans UWTD Åtminstone de gånger jag laddat ner något från SVT så det fungerat utan problem. UWTD använder visst både svtplay-dl och youtube-dl, men man slipper använda kommandotolken och en massa krångliga textkommandon.
Citera
2021-08-12, 16:35
Medlem
Umamimindones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heebu
Gillar Umans UWTD Åtminstone de gånger jag laddat ner något från SVT så det fungerat utan problem. UWTD använder visst både svtplay-dl och youtube-dl, men man slipper använda kommandotolken och en massa krångliga textkommandon.
Tusen tack. Ska testa UWTD!
Citera
2021-10-25, 21:31
Medlem
Kan man ladda ner filmer från Allente eller CMore ? har försökt med svtplay-dl men har inte fått det att funka, någon som kan hjälpa mig ?, har försökt att ladda ner från Viafree också, men funkar inte
Citera
2021-10-25, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andywre
Kan man ladda ner filmer från Allente eller CMore ? har försökt med svtplay-dl men har inte fått det att funka, någon som kan hjälpa mig ?, har försökt att ladda ner från Viafree också, men funkar inte

Det borde gå att ladda ner från CMore och Viafree med UWTD, men jag är inte helt säker på det. Kolla UWTDs forum för att få svar.
Citera
2021-10-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heebu
Det borde gå att ladda ner från CMore och Viafree med UWTD, men jag är inte helt säker på det. Kolla UWTDs forum för att få svar.
Beror nog mest på om det är DRM-skyddade program eller ej.
Citera
2021-10-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Beror nog mest på om det är DRM-skyddade program eller ej.
Hur gör man om det är DRM skyddat ?
Citera
2021-10-27, 22:09
Medlem
Citat:
Hur gör man om det är DRM skyddat ?
Skärminspelning tex.
Citera
2021-10-28, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Skärminspelning tex.
blir bara svart när jag kör skärminspelning :/ använder OBS Studio, varför blir det bara svart ?
Citera
2021-10-29, 09:52
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
blir bara svart när jag kör skärminspelning :/ använder OBS Studio, varför blir det bara svart ?
DRM som stör, HDMI-splitter (som stripar HDCP) och HDMI inspelning som gäller.
Citera
2021-10-30, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
DRM som stör, HDMI-splitter (som stripar HDCP) och HDMI inspelning som gäller.
hmm, hur gör jag då ?
Citera
2021-10-30, 12:55
Medlem
CrilleKexs avatar
Något "tillbehör" som gör att man kan spela in från t.ex Netflix till datorn?

Har för mig att jag för några år sedan läste om något tillbehör som man kopplar in till datorn som gör att man kan spela in från t.ex Netflix eller HBO. Det kan ha varit något som man kopplar in mellan datorn och skärmen, men detta låter jag vara osagt.

Så frågan är ju egentligen om det finns något sätt att spela in/ladda ner från sådana sidor utan att man förlorar någon kvalité på inspelningen (gärna i 1080 eller 720p)? Ser ju att det läggs upp serier mm från Netflix, så det borde ju fungera på ett eller annat sätt.

Tack på förhand
Senast redigerad av CrilleKex 2021-10-30 kl. 13:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in