2021-10-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiffTannen
Men just användandet av ordet ”FaceTime” pekar väl ändå mot iPhone annars hade man sagt ”videosamtal” eller liknande?

Säkert bara dåligt uttryckt. Vet flera som kallar videosamtal via Messenger för FaceTime, spelar nog ingen roll vem som copyrightat FaceTime.
Citera
2021-10-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skedpinne
Jag fattar ingenting, hur läcker den här infon från utredningen? Man får väl inte ta del av info förrens åtal är gjort då fup publiceras? Är det alltså en polis som brutit mot sitt anställningsavtal och pratat med aftonbladet, varför då? Kan nån förklara.

Polisen har en hel avdelning som enbart jobbar med att plantera ut information i media med syften som på ett eller annat sätt är önskvärt för utredningen eller polisen.
Tiden då sånt här skedde på slump eller baserar på relationer mellan enskilda poliser och reportrar är passerad.
Det står i tidningen för att polisen vill att det ska stå där.

Sen kan man diskutera varför det står där.
Det behöver inte ens vara relaterat till det enskilda fallet, utan för att stärka önskvärt policy för polisen. Exempelvis bättre möjligheter till digital övervakning, som ju kan motiveras med att det varit bra att ha i det här fallet.

Det är en del av spelet.
Citera
2021-10-28, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Enligt någon som bor i området var blev de förhörda och kördes iväg i polisbil.

De måste väl ändå blivit inplockade. Om inte annat för att leta efter krutstänk.
Citera
2021-10-28, 21:59
Medlem
Gorgar1s avatar
Sen på bollen här kanske men. Kan någon länka till FUP angående dennes Dumles våldtäktsdom?
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Polisen släpper uppgifter som de tror kan gagna utredningen, dvs. de uppgifter som släpps har som syfte att skapa en reaktion hos de som kan vara inblandade. Sedan kan det vara både riktiga och oriktiga uppgifter. Det vet vi inte.

Skulle man uppge oriktiga uppgifter kan det kompromenttera eller rent av ogiltigförklara del av utredningen i senare skede.
Oriktiga uppgifter släpps aldrig av Polismyndigheten, tro mig.
Citera
Medlem
Myggzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Varför jag skriver dessa saker kan jag knappt svara på själv, men främst för att fel folk inte ska anklagas. Dessutom är sakerna jag skriver här redan ute i kretsarna jag rör mig i. Dom som säger emot rör sig ofta inte i dessa kretsar utan har oftast sina egna teorier vilket dom får ha. Men jag har växt upp med hela dagens generation av kriminella och alla känner alla och alla vet hur smutsig denna bransch är.

Jag vill att folk ska veta vilken snake adel och dumle, mest i sympati för deras offer Rozh och en 19-årig liten vilsen svenne som Nisse som litade på dom. Dom blev hans död. Dessa saker jag skrivit i tråden kommer ändå vara allmänt känt inom några veckor skulle jag tro ändå.

Jag har två frågor angående Adel och Dumles. Du som känner befinner dig dessa kretsar. Tror du att dem kommer bli klippta förr eller senare? Är det många som är ute efter de nu?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Polisen släpper uppgifter som de tror kan gagna utredningen, dvs. de uppgifter som släpps har som syfte att skapa en reaktion hos de som kan vara inblandade. Sedan kan det vara både riktiga och oriktiga uppgifter. Det vet vi inte.
Aha så det är nån slags psykologisk operation för att försöka framkalla en reaktion så de inblandade ringer upp varandra med deras swish registrerade nummer och säger "abo de upptäckte det var benim som sköt einar, säg till muhammed att mordvapnet ligger i stuprännan vid st eriksplan, mordbeställaren vid namn Abdi betalade oss för en timme sedan utanför en övervakad mc donalds i kungsängen, jag har pengarna nu i en skattkista på rinkebyvägen 35 c".

Hur tänker svennepolisen?

Tror du nån kommunicerar med hjälp av elektronik efter encro?

Varför går polisen ut med info till aftonbladet och inte genom polisen.se?

Har aftonbladet specialavtal med polisen?

Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Polisen har en hel avdelning som enbart jobbar med att plantera ut information i media med syften som på ett eller annat sätt är önskvärt för utredningen eller polisen.
Tiden då sånt här skedde på slump eller baserar på relationer mellan enskilda poliser och reportrar är passerad.
Det står i tidningen för att polisen vill att det ska stå där.

Sen kan man diskutera varför det står där.
Det behöver inte ens vara relaterat till det enskilda fallet, utan för att stärka önskvärt policy för polisen. Exempelvis bättre möjligheter till digital övervakning, som ju kan motiveras med att det varit bra att ha i det här fallet.

Det är en del av spelet.
Jävlar, extremt bra svar. Tack, det var så jag misstänkte. De vill gripa folk som är rasister och skriver på internet, fattar.
Citera
2021-10-28, 22:00
Medlem
BiffTannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Säkert bara dåligt uttryckt. Vet flera som kallar videosamtal via Messenger för FaceTime, spelar nog ingen roll vem som copyrightat FaceTime.

Nja vet inte om jag köper det, som sagt kanske i folkmun men inte media/polis. Det är som att de skulle hittat chattar på Facebook mellan GM och säga att de hittat ”whatsapp konversationer” e du med det är två olika appar som gör samma sak. Men vi får nog en FUP så småningom så allt kommer bli klarare då
Citera
2021-10-28, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgar1
Sen på bollen här kanske men. Kan någon länka till FUP angående dennes Dumles våldtäktsdom?
Farhan Franky Ninos och Apollo Alla Shottaz medlemmar var också med på den våldtäkten tillsammans med Dumle.
Citera
2021-10-28, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Skulle man uppge oriktiga uppgifter kan det kompromenttera eller rent av ogiltigförklara del av utredningen i senare skede.
Oriktiga uppgifter släpps aldrig av Polismyndigheten, tro mig.

Okej då, mindre riktiga då, om det låter bättre. Eller vaga.
Citera
2021-10-28, 22:02
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Angående Nosh and Chow

Det skulle kunna vara så här:

Att Nisse Adel Leis Dumle och Co alla var på samma sida i bråket Leis och Adel ska ju vara riktigt tighta och att det kanske var HH's afrikansk del på andra sidan pratas ju att det blev bråk inom samma sällskap och det har sagts att det blivit splittring inom HH efter de sköt Kardo.

Och iom att Einár fick ett pris på sitt huvud efter detta (bland annat enl Aftonbladet) gjorde något där som retade upp någon rejält under bråket, kanske var det hans fel att det blev bråk från början eller kanske hjälpte han till i bråket och slog någon han inte borde slå, vittnen säger dock att ingen av det kända rapparna som var där va värst inblandade, utan det pratas om att det var mycket afrikaner och att det var en svart/mörk hand (HH?) som höll i kniven...

Där av också kanske PJ's diss låt mot Nisse?

Sedan angående hotet i blod så står det ju inte att det var Leis som skrev det det kan ju ev vara motståndar sidan.

Detta skulle också kunna förklara varför Dumle goade Einar kanske inte hade något val om alternativet var att HH skulle gå mot honom och DP istället?

Lite spekulationer bara kan ju såklart vara någon annan på andra sidan än HH men det måste nästan vara någon med stor våldskapacitet då det inte kommer ut någonting alls om vilka det var som högg och det var inte vem som helst man gick på heller...

Sedan behöver ju inte Nosh and Chow var anledningen till Mordet på Einar finns ju som sagt flera legitima motiv av välja på som

Vårby
Skarpnäck
Dalen äldre

Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Alltså egentligen vill jag inte skriva detta då jag inte är helt säker själv men många i trakten säger att det var bråk mellan hyenorna och det andra sällskapet. Det har vart dåligt ett tag mellan hyenorna och adel och resten av kurderna efter att HH klippte Kardo. Så det är möjligt att det stämmer men inget jag fått bekräftat från någon vän eller ens kollat upp närmare.

Stämmer med min teori då ev...
Citera
2021-10-28, 22:03
Medlem
BiffTannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skedpinne
Aha så det är nån slags psykologisk operation för att försöka framkalla en reaktion så de inblandade ringer upp varandra med deras swish registrerade nummer och säger "abo de upptäckte det var benim som sköt einar, säg till muhammed att mordvapnet ligger i stuprännan vid st eriksplan, mordbeställaren vid namn Abdi betalade oss för en timme sedan utanför en övervakad mc donalds i kungsängen, jag har pengarna nu i en skattkista på rinkebyvägen 35 c".

Hur tänker svennepolisen?

Tror du nån kommunicerar med hjälp av elektronik efter encro?

Varför går polisen ut med info till aftonbladet och inte genom polisen.se?

Har aftonbladet specialavtal med polisen?

Jävlar, extremt bra svar. Tack, det var så jag misstänkte. De vill gripa folk som är rasister och skriver på internet, fattar.

Det behöver inte vara att man ringer varandra snuten kan ha 24/7 span på flera människor just nu de vill se hur de agerar vad de gör vem som träffar vem och vart etc etc efter att info släpps
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in