2021-10-28, 21:46
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Om de face-timade var det väl en iphone?Kan en iphone verkligen funka som burner phone? Samlar inte den och sänder massa data, eller går allt sådant att fånga av. De borde väl i så fall också kunna se vilka den ringt/face-timat och ringt till? platstjänster etc.

Går att facetimea via en massa appar. Har dom använt sig av en mindre känd app kan det bli svårare att spåra. Om det nu ens stämmer. Vem fan facetimear någon medan man försöker avrätta sitt mål? Squid games inspiration?
Citera
2021-10-28, 21:47
Medlem
BiffTannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Går att facetimea via en massa appar. Har dom använt sig av en mindre känd app kan det bli svårare att spåra. Om det nu ens stämmer. Vem fan facetimear någon medan man försöker avrätta sitt mål? Squid games inspiration?

Men just användandet av ordet ”FaceTime” pekar väl ändå mot iPhone annars hade man sagt ”videosamtal” eller liknande?
Citera
2021-10-28, 21:49
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiffTannen
Men just användandet av ordet ”FaceTime” pekar väl ändå mot iPhone annars hade man sagt ”videosamtal” eller liknande?

Nja, jag vet att rätt många använder ordet FaceTime även när man ska köra videosamtal via t.ex WhatsApp men visst är det mest synonymt med IPhones egna tjänst. Lite oklart där.
Citera
2021-10-28, 21:50
Bannlyst
Jag fattar ingenting, hur läcker den här infon från utredningen? Man får väl inte ta del av info förrens åtal är gjort då fup publiceras? Är det alltså en polis som brutit mot sitt anställningsavtal och pratat med aftonbladet, varför då? Kan nån förklara.
Citera
2021-10-28, 21:51
Medlem
BiffTannens avatar
Citat:
Nja, jag vet att rätt många använder ordet FaceTime även när man ska köra videosamtal via t.ex WhatsApp men visst är det mest synonymt med IPhones egna tjänst. Lite oklart där.

Jo kanske i ”folkmun” men polisen/media borde vara mer specifika tänker man? Aja vi får nog reda på det så småningom det verkar onekligen som att det här kommer definitivt gå till åtal en dag = FUP. Sen om det blir fällande dom det vet ingen just nu.
Citera
2021-10-28, 21:52
Medlem
Citat:
Aftonbladet skriver facetime i rubriken. Det vore slarvigt om det är en annan app. Men de verkar å andra sidan inte vara så nogräknade...
Citera
2021-10-28, 21:52
Medlem
BiffTannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skedpinne
Jag fattar ingenting, hur läcker den här infon från utredningen? Man får väl inte ta del av info förrens åtal är gjort då fup publiceras? Är det alltså en polis som brutit mot sitt anställningsavtal och pratat med aftonbladet, varför då? Kan nån förklara.

För han har vart inblandad med värsta vapensäljarna sen har han försökt göra business med andra vapensäljare som hotar han nu och säger han måste dela med sig till media
Citera
2021-10-28, 21:53
Medlem
Citat:
Kollar man expressen står det inget om de där tar man upp den skjutna polisen. Aftonbladet har detta ämne som stor rubrik
Citera
2021-10-28, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Nej.

Jag bara gissar och spekulerar.

Dock är det väldigt nära mellan mordplatsen och området nedanför hammarbybacken.

Tänkte att området kring backen är en bra plats att ta sig till om man vill undkomma utryckande polisbilar.

Finns 4 vägar som polisbilarna gasade fram på och dessa är : Hammarby allé, Hammarbyvägen, Södra länken och Lugnets allé och dessa vägar ville man garanterat undvika.

Gissar även på att området kring backen ej filmas.
Tror inte heller att det filmas där. Dessutom så kan
man väl gå längs sickla kaj ända tills man kommer till backen, lite otillgängligt men jag har gått där med barn och hund har jag för mig, fast det var länge sedan. Men då behöver man inte ens fly längs någon trafikerad väg överhuvudtaget. Men det är ju inte alls säkert att dom tog den vägen. Jättekonstigt om ingen sett något, det är ju bara stora fönster och knappt husväggar. Fast vem vill vittna mot detta gäng?
Citera
2021-10-28, 21:55
Medlem
Pandalina4s avatar
Enligt någon som bor i området var blev de förhörda och kördes iväg i polisbil.

Citat:
Ursprungligen postat av akamull
Jag kom till mordplatsen ca 22:55 och det var precis när de första polisbilarna kom till platsen. Jag kom på aktergatan och poliserna sprang in på gården och jag åkte ner till slutet av Aktergatan nere vid vattnet och där hade polisen frihetsberövat vad jag antar är Dumle och Adel. Sedan efter ca 1 timme så kommer ca 7-8 poliser gående med dessa två herrar och de hade handfängsel och blev sedan transporterade från platsen.

Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
De var kvar och blev förhörda på plats om det togs in också vet jag ej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Precis de är "bröder" så har jag också fattat det och om alla de (de plus Nisse Dumle ZE) som det verkar var på samma sida i bråket, vilka var på andra sidan det är den stora frågan?

Och det är som sagt döds tyst om den saken...

Alltså egentligen vill jag inte skriva detta då jag inte är helt säker själv men många i trakten säger att det var bråk mellan hyenorna och det andra sällskapet. Det har vart dåligt ett tag mellan hyenorna och adel och resten av kurderna efter att HH klippte Kardo. Så det är möjligt att det stämmer men inget jag fått bekräftat från någon vän eller ens kollat upp närmare.
Citera
Medlem
Citat:

Polisen släpper uppgifter som de tror kan gagna utredningen, dvs. de uppgifter som släpps har som syfte att skapa en reaktion hos de som kan vara inblandade. Sedan kan det vara både riktiga och oriktiga uppgifter. Det vet vi inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in