2021-10-23, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillstark
Nu har det gått tio dagar sedan jag begärde att flytta min aktie till CS och jag har inte hört någonting från IBKR, kan det ta så lång tid eller ska jag skicka igen?
Jag fick svar från IBKR dagen efter jag skickade begäran om flytt. De svarade att det skulle ta 4-8 arbetsdagar.
Citera
2021-10-23, 16:22
Medlem
Wretch32s avatar
Kan någon vänlig apsjäl vara snäll att förklara varför det hypas så mycket om Gamestopa NFT?

Jag har förstått att det är väldigt hett med NFTs just nu, men varför påstås den ha så mycket katalysator potential?

Med Vänliga Hälsningar
Citera
2021-10-23, 17:36
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Kan någon vänlig apsjäl vara snäll att förklara varför det hypas så mycket om Gamestopa NFT?

Jag har förstått att det är väldigt hett med NFTs just nu, men varför påstås den ha så mycket katalysator potential?

Med Vänliga Hälsningar

https://www.youtube.com/watch?v=BX1KyIEGRiQ

Med Vänliga Hälsningar

Hade Gott Glenn
Citera
2021-10-23, 17:55
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
https://www.youtube.com/watch?v=BX1KyIEGRiQ

Med Vänliga Hälsningar

Hade Gott Glenn

Väldigt informellt!

Thanks man

Med Vänliga Hälsningar
Citera
2021-10-23, 22:05
Medlem
Lillstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av comamaxa
Jag fick svar från IBKR dagen efter jag skickade begäran om flytt. De svarade att det skulle ta 4-8 arbetsdagar.

Ok, jag har inte ens fått en bekräftelse på att de mottagit den, de kanske har mycket att göra just nu.
Citera
2021-10-25, 18:40
Medlem
Lillstarks avatar
Citat:
Ok, jag har inte ens fått en bekräftelse på att de mottagit den, de kanske har mycket att göra just nu.

Nu verkar det ha löst sig; jag skulle skriva till dem och fråga hur det gick med min transfer och då såg jag att de hade svarat redan den 17:e, jag fick ingen notis om detta utan var tvungen att klicka mig fram till meddelandet och hade därför missat det.

Jag hade glömt att skriva i mitt första meddelande att jag accepterade avgiften på 5$ så jag la till det direkt i ett annat meddelande men det verkar de ha missat.

Nu fick jag iaf till svar att transfern ska vara klar inom 4-8 dagar.

Hur går jag enklast tillväga sen för att flytta en del av aktierna från ISK på Avanza, sälja en del och köpa lika många nya på IBKR och sen flytta till CS?
Citera
2021-10-28, 09:36
Medlem
Citat:
Kod:
IBCS 2021/10/19 09:11:37
Your transfer request has been submitted. Due to the increase in volume, within 4 to 8 business days you can view the status of this transfer under Transfer & Pay > Transaction Status & History 

Det är tydligen många som gör DRS. Min överföring är på gång från IBKR till CS.

Kod:
Your DRS position transfer request has been completed and the transferred assets are now available.
Det tog alltså 10 dagar att flytta från IBKR till CS, väntar nu på brev från CS.
Citera
2021-10-28, 11:11
Medlem
Ringhals3s avatar
Ni som har koll på blankarnas positioner, när kommer kursen senast dra över $1000?
Citera
2021-10-28, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackArrow
Jag fick det här meddelandet "Your DRS position transfer request has been completed and the transferred assets are now available" under helgen samt $5 avdraget från kontot.

Jag ringde precis till ComputerShares kundtjänst och gav mitt fulla namn samt anledning (DRS). De hade inte fått något ännu från IBKR och hon från kundtjänsten bad mig kolla med IBKRs kundtjänst. Har någon erfarenhet med hur många dagar det kan ta tills överföringen är fullbordad? Jag ska prova ringa imorgon till IBKR och ComputerShare samt kolla med dem.
Hur har det gått? Har du fått bekräftat att dina GME är registrerade hos Computershare?
Citera
2021-10-28, 16:37
Medlem
JackArrows avatar
Citat:
Hur har det gått? Har du fått bekräftat att dina GME är registrerade hos Computershare?

Jag har fått brevet med 'Account holder number' och registrerat mig på deras hemsida. Nu väntar jag på brevet med verifieringskoden. Sedan är det klart och lila ringen är min.
Citera
2021-10-28, 19:02
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Nu verkar det ha löst sig; jag skulle skriva till dem och fråga hur det gick med min transfer och då såg jag att de hade svarat redan den 17:e, jag fick ingen notis om detta utan var tvungen att klicka mig fram till meddelandet och hade därför missat det.

Jag hade glömt att skriva i mitt första meddelande att jag accepterade avgiften på 5$ så jag la till det direkt i ett annat meddelande men det verkar de ha missat.

Nu fick jag iaf till svar att transfern ska vara klar inom 4-8 dagar.

Hur går jag enklast tillväga sen för att flytta en del av aktierna från ISK på Avanza, sälja en del och köpa lika många nya på IBKR och sen flytta till CS?

Har du ISK så kommer dessa aktier inte vara möjliga att överföra.

Så antingen sälja dessa & köpa nya hos CS eller hålla kvar dessa & köpa nya hos CS.

Tyvärr.

Med Vänliga Hälsningar
Citera
2021-10-28, 21:52
Medlem
Con-artists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ni som har koll på blankarnas positioner, när kommer kursen senast dra över $1000?
Imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in