2021-10-28, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Vad bygger du det på? Är det rykten, egen gissning eller har du hört från trovärdigt håll?

Inga är väll trovärdiga idag, men jag har fått höra det av bekanta.
Citera
2021-10-28, 18:32
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varfor
Utgå från att det inte är de fetade, varken på planering eller utförande. Den var sloppy planerat och sloppy utfört. Utförarna hade aldrig vågat sjösätta den om det varit ute i trakten. Nisse hade levt on han burit väst.

Man har väl ingen väst på skallen?
Citera
2021-10-28, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KumlaSugerKuk
Inga är väll trovärdiga idag, men jag har fått höra det av bekanta.
Men är det bekanta som brukar ha koll, eller som finns på plats eller brukar de prata strunt hela dagarna?
Citera
2021-10-28, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KumlaSugerKuk
Rätt säker på att personen som blivit skjuten i Akalla är P.J.
Alltså han som rappade : din son blev en dotter, din son han bär koppel eller dylikt.

Nej inte han, instagram uppdaterade för 10 min
Citera
2021-10-28, 18:35
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Mycket intressant inlägg med relevanta frågor. Ser fram emot svaren.
Jag med. Det verkar heller inte som om många tänkt på att de skyldiga besköt just Adel och Dumle för att få dem att verka involverade. Sen kommer GW med, folk som litade på Nils lurade honom. Hade jag velat få A och D att bli misstänkta hade jag jublat.

Att döda en så känd ung man hade ingen vågat utan att se till att folk håller käften och röja undan alla bevis. Adel och Dumle skulle självklart intyga sin oskuld om de inte var döskraja.

Vi får se hur fel eller rätt jag har.

Citat:
Ursprungligen postat av varfor
Utgå från att det inte är de fetade, varken på planering eller utförande. Den var sloppy planerat och sloppy utfört. Utförarna hade aldrig vågat sjösätta den om det varit ute i trakten. Nisse hade levt on han burit väst.
Knappast.
Citera
2021-10-28, 18:36
Medlem
varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Man har väl ingen väst på skallen?
Han skjöts i huvudet efter skottet i bröstet redan sänkt han, han var tillräckligt nära porten för att väst gett han tid att falla in.
Citera
2021-10-28, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Jag med. Det verkar heller inte som om många tänkt på att de skyldiga besköt just Adel och Dumle för att få dem att verka involverade. Sen kommer GW med, folk som litade på Nils lurade honom. Hade jag velat få A och D att bli misstänkta hade jag jublat.

Vi får se hur fel eller rätt jag har.

Att döda en så känd ung man hade ingen vågat utan att se till att folk håller käften och röja undan alla bevis. Adel och Dumle skulle självklart intyga sin oskuld om de inte var döskraja.

Knappast.

Då har du inte läst tråden särskilt noga... Det har sagts 100 ggr minst.

Men dina frågsteällningar till Allchronix69 för en stund sedan var intressanta.
EDIT: Sorry, jag läste slarvigt . Den vändningen var annorlunda det har du rätt i. Jag läste tvärtom att de besköts för att verka som target (i st för GM) själva. Men det du skrev var som var ju inte det.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-10-28 kl. 18:42.
Citera
2021-10-28, 18:42
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Då har du inte läst tråden särskilt noga... Det har sagts 100 ggr minst.

Men dina frågsteällningar till Allchronix69 för en stund sedan var intressanta.
Ok. Klart jag inte kunnat läsa alla inlägg men tack för info.
Citera
2021-10-28, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Ok. Klart jag inte kunnat läsa alla inlägg men tack för info.

Se min EDIT: jag läste fel.
Citera
2021-10-28, 18:46
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boss4Ossian
Leis Kha*ra. Från akalla

Expressen skriver såhär:

"Även Husbymannen som blev knivskuren under kvällen har tidigare hängt i rapparkretsar. I april kontrollerades han av polis i samband med en musikvideoinspelning i Gröndal tillsammans med flera av de andra rapparna som nu punktmarkeras av polis efter mordet. Polisen kallades till Gröndal i våras efter att ett tiotal individer störde boende i området genom att gasa med bilar och spela hög musik".

I början av oktober uppstod bråk på Nosh and Chow när klockan passerat midnatt. Husbymannen blev skuren och han blödde ymnigt. Han fördes till sjukhus i ambulans och det konstaterades att han bland annat hade skador i nacken. Efteråt sågs en stor blodpöl på Nosh and Chow. I blodet noterade polisen också ett hotfullt meddelande. Enligt Expressens uppgifter hade Husbymannen – som alltså också är en av de som punktmarkeras efter Einármordet – skrivit ett dödshot i blod.

Är han en rappare? Spelat in video i Gröndal? Någon som kan länka?

Det har sagts att Le*s var med gänget som tillhörde Einar den kvällen och blev attackerade av utomstående. Vad stämmer egentligen? Mycket spekulationer och ingen verkar veta vad som eg hände eller vilken gruppering han var med den kvällen.

Är detta han?

https://www.facebook.com/le*s.khadra
Senast redigerad av Xfiles 2021-10-28 kl. 18:50.
Citera
2021-10-28, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dedennnnn
De låter som at PJ dissar einar här? https://www.instagram.com/p/CVk0FNwjAz8/

Tror han syftar på Biggie Juke. Fanns väl rykten om att DP la koppel på han i Rinkeby förut ?
Citera
2021-10-28, 18:52
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dedennnnn
De låter som at PJ dissar einar här? https://www.instagram.com/p/CVk0FNwjAz8/
Kan du citera? Jag har inte Instagram och kan inte se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in