2021-10-28, 18:24
Medlem
Pjs bror blev skjuten till döds förra sommaren och själva pj sket i. Han var inte ens ledsen
Citera
2021-10-28, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSu
P.J står för?

P* *lieu J*llow
*=A
Citera
2021-10-28, 18:25
Medlem
En kille som ska släppa en låt idag 00:00 där han dissar Einar blir alltså skjuten. Sammanträffande...?

EDIT: Han uppdaterade precis sin IG så de uppgifterna verkar ju inte stämma iaf.
Citera
2021-10-28, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Sjöstan-hammarbyhöjden ligger väldigt nära, vilket ger GM en klar fördel.

Från hammarbyhöjden är det även en kort sträcka till Enskededalen, korsa nytorpsgärde och du är i mål typ.

OK lås oss leka med denna tanke.

Färdmedel cykel eller mopped.

Korrigera gärna tidsangivelserna:

1. Nisse avrättas ~ 22.30 (låt oss anta det)
2. Tar 1 minut att ta sig till cykel/vespa
3. 3-5 minuter till Hammarbyhöjden ~ 22.35-40
4. Hur länge tid till Skarpnäck därifrån?

Man får inte köra så vårdslöst att det väcker ögon och vid detta laget har larmet gått ut till alla polisiära enheter i storSthlmregionerna.

Är inte heller så pigg på att dumpa vapen och ev kläder längs med vägen. Främst för att det inte är en 100% säker sätt jämfört med att trycka i en lägenhet och i lugn ro röja bevis.

DNA kan lätt lämnas kvar på diverse material om man slänger det iväg och lämnar det temporärt någonstans för renas senare finns alltid risken att de hittas.

Förutsatt att man planerat mordet så är det omständigt att snurra runt lång tid efter det pådrag det blir efter mord/skjutningar.

Jag tror snarare att ända sen man vetat vart han bor planerat för detta med safe house inom 3-5 min avstånd gå/cykla/voi. Och försökt göra planen så simpel och bullet proof som möjligt.

Edit: sen säger det självt att om antagandet stämmer och man hunnit till Skarpnäck att man inte går runt och drar ögon åt sig på endera sättet.
Senast redigerad av diako 2021-10-28 kl. 18:32.
Citera
2021-10-28, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
P* *lieu J*llow
*=A
Tvivlar när han uppdaterar story nyss
Citera
2021-10-28, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KumlaSugerKuk
Han heter Palle, instagram är : p.1ow

Det är Dree Lows artist på Top Class Music
Men finns det någon som helst grund för att det var han som blev skjuten eller är det någon som gissar fritt?
Citera
2021-10-28, 18:28
Medlem
Citat:
Rätt säker på att personen som blivit skjuten i Akalla är P.J.
Alltså han som rappade : din son blev en dotter, din son han bär koppel eller dylikt.

Isf lägger han upp storys samtidigt 😅
Citera
2021-10-28, 18:30
Medlem
Myggzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Lait skrev alltså hotet i sitt eget blod på golvet på Nosh då eller?
https://www.expressen.se/nyheter/krim/dodshot-skrevs-i-blod-fore-mordet-pa-einar/

När man läser artikeln så framgår det att han som blev knivskuren umgicks/tillhör HH. Han skrev dessutom ett hot i sitt eget blod. (Vad han skrev framgår inte)

Kan det inte vara så att HH kan ligga bakom mordet på Einar?

Han som blev knivskuren har hotat Adel och kanske den där Dumle att han/de två ska berätta för HH vart Einar kommer vara nånstans just den dagen han blir mördad.. Bara en tanke
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmmuskel
En kille som ska släppa en låt idag 00:00 där han dissar Einar blir alltså skjuten. Sammanträffande...?

EDIT: Han uppdaterade precis sin IG så de uppgifterna verkar ju inte stämma iaf.
Då ser du till att röra på ditt blekfeta arsle och länkar den killen Instagram i stället för att rapa ut en massa lögner.

En kille har sagt det, Eminem har sagt att han ska komma till Barakarby. Och imon kommer Yasin släppa en låt om Einar på Nya Ullevi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strejm
Isf lägger han upp storys samtidigt 😅

Mycket som kan hända på 2 timmar, jag tvivlar inte.
Citera
Medlem
Citat:
Rätt säker på att personen som blivit skjuten i Akalla är P.J.
Alltså han som rappade : din son blev en dotter, din son han bär koppel eller dylikt.

Vad bygger du det på? Är det rykten, egen gissning eller har du hört från trovärdigt håll?
Citera
2021-10-28, 18:31
Medlem
varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Det finns ju ingen i den här tråden som vet nåt säkert. Att läsa dina inlägg får mig att tänka, denna där är the real deal. Du är tveklöst insatt i de kriminella nätverkens värld, du behärskar ortiska utan problem, du vet vilka som rör sig i och omkring gängen, dropar namn, känner till rapscenen. vet grejer om gängen och deras kultur som folk annars inte gör. Flera gånger jag tänkt om nån, du har aldrig känt nån som ens har koppling till gängen. Jag har en anhörig som hade det och vet lite mer än Sven Svensson.

Några få har ifrågasatt dig men du är ensam om att om och om igen intyga att
  • Haval är oskyldig
  • Dumle har goat, alltså varit medhjälpare till mordet
  • Adel visste och nu att han antagligen var inblandad
  • Vårbynätverket är främst ansvariga
  • du inte kan säga för mycket utan att röja din identitet
  • det är fakta på gatan

Men jag undrar varför? Du borde ju veta hur förbannat rädda alla är att gola här på fb, så som du gör.
VPN, TOR, oavsett, jag ser inte många inlägg som dina. Folk skrev att Dumle goat redan innan du gjorde det, så kommer ni med sanning eller rökridåer? Eller det som verkar enklast.
  1. Känner du ett samhällsansvar eller sympati med Nils och vill att folk ska veta?
  2. Lägger du ut fake news med flit?
  3. Kommer du bara med snack utan att egentligen veta?

Skulle vara j- intressant om snuten öppnade käften och om du hade rätt. Men frågan är om den här dödsskjutningen är så vattentät att sanningen aldrig kommer fram.
Tror inte det är små dumma kids som ligger bakom Ledare, de äldre, proffs teamwork, extremt välplanerat.
Jag skriver tror, vet ingenting,
Utgå från att det inte är de fetade, varken på planering eller utförande. Den var sloppy planerat och sloppy utfört. Utförarna hade aldrig vågat sjösätta den om det varit ute i trakten. Nisse hade levt on han burit väst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in