Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Vilka studier? Dessutom har det ju rapporterats i MSM om antivaccinationsdemonstrationer i bl.a Tyskland och Australien. Men man behöver väl inte rapportera ifrån, varje, sådan demonstration? Vad har danskarna att protestera emot? Det är väl lika öppet som i Sverige nu, trots deras betydligt högre smittspridning jämfört med Sverige.
Men jag håller med om att myndigheterna gått för hårt fram i bl.a USA, Frankrike och baltiska stater. Detta plus att t.ex CDC gått ut med vilseledande information om att "vaccinen ger bättre skydd än genomgången SARS-COV2 infektion" är absolut inget som hjälper i vaccinationsarbetet. Tvärtom om så verkar det gå extra trögt där!
Jag tycker såväl myndigheter som MSM, i alla fall i Sverige, varit, extremt, öppna om risker och biverkningar av vaccinerna. Man har också varit snabba med att stoppa vaccin för de åldersgrupper som riskerar, även, ovanliga och, oftast relativt lindriga biverkningar av vaccinen. Svåra, men ovanliga fall har tagits upp i MSM, som undersköterskan som fick, svåra, blodproppar av Astra-zenicas vaccin.
Att det finns folk som dör av/med vaccinet är väl inte alls konstigt när nära hälften av jordens befolkning fått minst en vaccindos.. Det skulle, tvärtom vara extremt märkligt om absolut ingen dog av/med vaccinet. Men det är, förstås, ingenting jämfört med de miljoner som dött i/med Covid-19. Och betydligt fler skulle det varit, utan vaccinerna. Det är just därför man pratar om en risk-nytta balans!
Fast i USA är det väl tvärtom: "Stackars Israel som bara försvarar sig emot terroristerna och de elaka araberna"
Folkhälsomyndigheten har varit bra, åtminstone Anders Tegnell, han ska ha en stor eloge! I dag sa han förtydligande att personer dött med covid, alltså inte nödvändigtvis av, vilket var ärligt tycker jag.
MSM har väl absolut inte varit objektiva i sin rapportering, de anpassar hela tiden på informationen, andemeningen är att vi ska förstå vårt eget bästa. Aftonbladet har upprepade gånger utelämnat information i sin rapportering. Till exempel har de skrivit att vaccinpass krävs i europeiska länder och att medborgarna måste vara vaccinerade för att komma in på restauranger och liknande, när det egentligen är så att länderna har covidpass där även negativa tester och antikroppar inkluderas. Särskilt mycket utelämnade tidningen när propositionen om vaccinpass i Sverige presenterats. Svenska vaccinpass inkluderar inte de övriga varianterna. Det var så övertydligt som det kan bli.
Jag vet inte hur man resonerar i USA längre, men jag skulle säga att vi får en ganska vinklad version av MSM kring det som pågår och har pågått i Mellanöstern.