Citat:
Ja asså, egentligen vet jag inte varför jag ger mig in i diskussionerna. Man sitter varje dag och får bita sig i tungan när man läser dumma inlägg men ibland sugs man in i det, antar att det är hela syftet från generalens sida? För jag vägrar tro att någon faktiskt är så bränd åsiktsmässigt utan det måste vara en troll-grej för att röra om i grytan. 
Det är såklart lite extra kul som MU supporter att klubben fortfarande berör så många dock. En MU förlust (eller Liverpool för den delen) och folk går igång på högvarv men när deras egna lag vinner så är det kanske ett inlägg om "gött med vinst". Personligen sa jag inför säsongen att 4e plats var det bästa jag trodde på, samtidigt som det är "vinn en titel eller försvinn" för Ole. Jag trodde inte ligan var möjlig inför säsongen och det ser ju inte bättre ut nu. Ligacupen är redan körd och visst kan man ha tur i FA-cupen med lagen man möter, men har inga större förhoppningar och CL känns endast tänkbar om vi skulle få in t.ex. Conte under säsongen och har maximal utdelning med en Tuchel 2.0 effekt. Men inte under Ole.

Det är såklart lite extra kul som MU supporter att klubben fortfarande berör så många dock. En MU förlust (eller Liverpool för den delen) och folk går igång på högvarv men när deras egna lag vinner så är det kanske ett inlägg om "gött med vinst". Personligen sa jag inför säsongen att 4e plats var det bästa jag trodde på, samtidigt som det är "vinn en titel eller försvinn" för Ole. Jag trodde inte ligan var möjlig inför säsongen och det ser ju inte bättre ut nu. Ligacupen är redan körd och visst kan man ha tur i FA-cupen med lagen man möter, men har inga större förhoppningar och CL känns endast tänkbar om vi skulle få in t.ex. Conte under säsongen och har maximal utdelning med en Tuchel 2.0 effekt. Men inte under Ole.
Det är ju "roligare" med kris och panik än när allt är guld och gröna skogar. Rör upp mer känslor. Alla poddar jag lyssnat om har fokuserat mer på Uniteds kris än Liverpools form.
Känslan är ändå att United redan tagit beslutet att norrmannen är dead man walking. Nu handlar det bara om att hitta ersättaren och rätt tillfälle att sparka Ole.
Inte säker på att Conte är rätt man för United, som är den kandidat det ryktas mest om. Föredrar väl tre mittbackar/fembackslinje, ställer höga krav och hamnar på kant med spelare som petas och ledning, lämnar klubbarna efter sig i ett litet kaos. På så vis lik Mourinho, även om Conte är en bättre modern tränare än Mou som passerat bäst före.
Blir kul att se vad som sker framöver.