2021-10-27, 09:34
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Ja asså, egentligen vet jag inte varför jag ger mig in i diskussionerna. Man sitter varje dag och får bita sig i tungan när man läser dumma inlägg men ibland sugs man in i det, antar att det är hela syftet från generalens sida? För jag vägrar tro att någon faktiskt är så bränd åsiktsmässigt utan det måste vara en troll-grej för att röra om i grytan.

Det är såklart lite extra kul som MU supporter att klubben fortfarande berör så många dock. En MU förlust (eller Liverpool för den delen) och folk går igång på högvarv men när deras egna lag vinner så är det kanske ett inlägg om "gött med vinst". Personligen sa jag inför säsongen att 4e plats var det bästa jag trodde på, samtidigt som det är "vinn en titel eller försvinn" för Ole. Jag trodde inte ligan var möjlig inför säsongen och det ser ju inte bättre ut nu. Ligacupen är redan körd och visst kan man ha tur i FA-cupen med lagen man möter, men har inga större förhoppningar och CL känns endast tänkbar om vi skulle få in t.ex. Conte under säsongen och har maximal utdelning med en Tuchel 2.0 effekt. Men inte under Ole.

Det är ju "roligare" med kris och panik än när allt är guld och gröna skogar. Rör upp mer känslor. Alla poddar jag lyssnat om har fokuserat mer på Uniteds kris än Liverpools form.

Känslan är ändå att United redan tagit beslutet att norrmannen är dead man walking. Nu handlar det bara om att hitta ersättaren och rätt tillfälle att sparka Ole.

Inte säker på att Conte är rätt man för United, som är den kandidat det ryktas mest om. Föredrar väl tre mittbackar/fembackslinje, ställer höga krav och hamnar på kant med spelare som petas och ledning, lämnar klubbarna efter sig i ett litet kaos. På så vis lik Mourinho, även om Conte är en bättre modern tränare än Mou som passerat bäst före.

Blir kul att se vad som sker framöver.
Citera
2021-10-27, 09:38
Moderator
zanteras avatar
Arsenal har en imponerande svit men det känns ändå som de flesta är skeptiska till Arteta och Arsenal (likt Man Utd) är ju alltid bara 1-2 svaga resultat från en ny kris. Några intressanta matcher väntar dock. Leicester borta i helgen kan mycket väl bli torsk, Watford helgen efter som kan gå mot någon sorts form-boost om Everton matchen är en indikator och sedan Liverpool borta. Tror Arsenal går mot en bättre säsong till mötes än förra säsongen, och Man Utd går mot en sämre säsong till mötes. Kanske blir en kamp om 4e platsen medans de riktiga lagen slåss om titeln?

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det är ju "roligare" med kris och panik än när allt är guld och gröna skogar. Rör upp mer känslor. Alla poddar jag lyssnat om har fokuserat mer på Uniteds kris än Liverpools form.

Känslan är ändå att United redan tagit beslutet att norrmannen är dead man walking. Nu handlar det bara om att hitta ersättaren och rätt tillfälle att sparka Ole.

Inte säker på att Conte är rätt man för United, som är den kandidat det ryktas mest om. Föredrar väl tre mittbackar/fembackslinje, ställer höga krav och hamnar på kant med spelare som petas och ledning, lämnar klubbarna efter sig i ett litet kaos. På så vis lik Mourinho, även om Conte är en bättre modern tränare än Mou som passerat bäst före.

Blir kul att se vad som sker framöver.

Så är det. Personligen tycker jag det finns många intressanta namn men det finns plus och minus med alla. Ten Haag är en personlig favorit med vad han gjort i Ajax, både hur de spelar fotboll men också att han fått spelarna att prestera. Dock oprövad i PL. Conte som du säger är en vinnare utan dess like, men risken för kaos och oharmoni finns där. Gillar hur Potter spelar med Brighton, men det vore ett väldigt stort steg och han har inte heller vunnit något. Zidane gjorde det jättebra i Real Madrid men han har inte samma 'aura' i England så det känns inte nödvändigtvis som effekten han fick i Madrid är något som hade varit samma i England. Men men, vi får se vad som händer. Jag tror inte vi ser en ny fast tränare förräns nästa sommar. Om Ole får kicken runt jul så tror jag ändå det blir någon temporär tills slutet av säsongen.
Senast redigerad av zantera 2021-10-27 kl. 09:41.
Citera
2021-10-27, 11:18
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Så är det. Personligen tycker jag det finns många intressanta namn men det finns plus och minus med alla. Ten Haag är en personlig favorit med vad han gjort i Ajax, både hur de spelar fotboll men också att han fått spelarna att prestera. Dock oprövad i PL. Conte som du säger är en vinnare utan dess like, men risken för kaos och oharmoni finns där. Gillar hur Potter spelar med Brighton, men det vore ett väldigt stort steg och han har inte heller vunnit något. Zidane gjorde det jättebra i Real Madrid men han har inte samma 'aura' i England så det känns inte nödvändigtvis som effekten han fick i Madrid är något som hade varit samma i England. Men men, vi får se vad som händer. Jag tror inte vi ser en ny fast tränare förräns nästa sommar. Om Ole får kicken runt jul så tror jag ändå det blir någon temporär tills slutet av säsongen.

Den där klockrena kandidaten tycks saknas.

Ten Haag och Potter känns som spännande namn, men saknar tyngden i namnet för att få stora egon att acceptera en arbetsbeskrivning som de inte gillar. Det är lättare att komma glidande som Zidane med 3 CL-titlar i bagaget och få spelarna ombord på båten, än att vara en up-and-coming-man som bekant. Lättare för divor med höga löner att få en coach med låg status sparkad, än en manager med rykte i världsklass.

Zidane väntar vi fortfarande och ser om han verkligen är klass, eller om han bara red på sin trupp.

Conte kanske inte är en perfekt match sett till trupp och spelsätt.

Rodgers skulle kunna vara något (karriärhungrig, vilket flytten från Celtic visade), duktig på att få unga spelare att prestera och anpassa sig till det som finns i truppen, men frågan är om han tar United nu.

Pochettino vore väl ett fint namn (jag tror inte han trivs med pusselbitarna PSG-ledningen köpt åt honom), men skulle förvånas om han kliver av PSG-jobbet för att gå till United.

Den som lever får se, som sagt.
Citera
2021-10-27, 11:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Arsenal har en imponerande svit men det känns ändå som de flesta är skeptiska till Arteta och Arsenal (likt Man Utd) är ju alltid bara 1-2 svaga resultat från en ny kris. Några intressanta matcher väntar dock. Leicester borta i helgen kan mycket väl bli torsk, Watford helgen efter som kan gå mot någon sorts form-boost om Everton matchen är en indikator och sedan Liverpool borta. Tror Arsenal går mot en bättre säsong till mötes än förra säsongen, och Man Utd går mot en sämre säsong till mötes. Kanske blir en kamp om 4e platsen medans de riktiga lagen slåss om titeln?

1. Ja, att gå 7 matcher i rad utan förlust är trots allt imponerande. Men jag är (liksom de flesta Gooners) allt annat än övertygad om Arteta. Även om spelet har tidvis sett bra ut, så ser vi fortfarande samma tendenser med Pep-wannaben som vi såg för 3 eller 6 mndr sedan. Dock så visste man att Arsenal skulle prestera bättre när vi väl fick i hopp ett komplett lag, ngt som vi inte hade tillgång till under de 3 första matcherna.

2. Nu har inte jag 100% koll. Men om inte jag minns fel, så hade Ajax en sorts policy att de aldrig släppte en tränare mitt under en säsong (med mindre de sparkades, förstås). Och att det ville bli dyrare att köpa loss Ten Hag från Ajax än vad det ville vara att köpa loss Rodgers från hans kontrakt med Leicester. Allt detta var aktuellt när Arsenal var på jakt efter ny manager när vi visade dörren åt Emery.

Dock så hoppas jag verkligen att Solskjaer får behålla jobbet i Man United i minst 5 år till
Citera
2021-10-27, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
1. Ja, att gå 7 matcher i rad utan förlust är trots allt imponerande. Men jag är (liksom de flesta Gooners) allt annat än övertygad om Arteta. Även om spelet har tidvis sett bra ut, så ser vi fortfarande samma tendenser med Pep-wannaben som vi såg för 3 eller 6 mndr sedan. Dock så visste man att Arsenal skulle prestera bättre när vi väl fick i hopp ett komplett lag, ngt som vi inte hade tillgång till under de 3 första matcherna.

2. Nu har inte jag 100% koll. Men om inte jag minns fel, så hade Ajax en sorts policy att de aldrig släppte en tränare mitt under en säsong (med mindre de sparkades, förstås). Och att det ville bli dyrare att köpa loss Ten Hag från Ajax än vad det ville vara att köpa loss Rodgers från hans kontrakt med Leicester. Allt detta var aktuellt när Arsenal var på jakt efter ny manager när vi visade dörren åt Emery.

Dock så hoppas jag verkligen att Solskjaer får behålla jobbet i Man United i minst 5 år till
1.
Ni har vunnit matcher mot l1 och bottenlag.

Arsenal suger och hoppas arteta får vara kvar.

2.
Inga managers i toppen av världen vill ta över Titanic arsenal.
Citera
2021-10-27, 12:10
Medlem
Tycker att det är något obefogat än så länge att kräva OGS avgång:
- 14 poäng på 9 omgångar, inte imponerade men någon katastrof är det inte, klart man får en dipp nån gång då och då men att ta fram giljotinen direkt för det är obefogat.
- Slutade tvåa förra säsongen, trea innan det, vilket är något av en bedrift i sig med tanke på vilket sjunkande skepp han tagit över.
- Mycket av problemen United dragits med är spelare som anslutit innan dennes tid och varit svåra att göra sig av med och då har OGS fått dras med den dödvikten vilket också spelat in i vilka spelare han kunnat få till sitt förfogande.
- Den dock kanske största anledningen, och kanske enda reella anledningen, till varför man tycker OGS borde få foten är ju spelet som ofta varit blekt, varav försvarsspelet varit horribelt.
Men tycker att OGS tidigare resultat, och spel, gör att han borde få sitta kvar säsongen ut, eller åtminstone fram till årsskiftet.

Skulle man lyckas bli av med Mata, Matic, Lindelöf, Fred, Lingard, Jones, Bailly, samt Pogba (om än ofrivlligt på den sistnämnde) hade det funnits fina ekonomiska utrymmen till få till ordentliga värvningar och man hade fått en mer rättvis bild av vad OGS skulle kunna åstadkomma i United; risken är väl att klubben istället passar på med en nystart och ny tränare.
Citera
2021-10-27, 12:24
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Den där klockrena kandidaten tycks saknas.

Ten Haag och Potter känns som spännande namn, men saknar tyngden i namnet för att få stora egon att acceptera en arbetsbeskrivning som de inte gillar. Det är lättare att komma glidande som Zidane med 3 CL-titlar i bagaget och få spelarna ombord på båten, än att vara en up-and-coming-man som bekant. Lättare för divor med höga löner att få en coach med låg status sparkad, än en manager med rykte i världsklass.

Zidane väntar vi fortfarande och ser om han verkligen är klass, eller om han bara red på sin trupp.

Conte kanske inte är en perfekt match sett till trupp och spelsätt.

Rodgers skulle kunna vara något (karriärhungrig, vilket flytten från Celtic visade), duktig på att få unga spelare att prestera och anpassa sig till det som finns i truppen, men frågan är om han tar United nu.

Pochettino vore väl ett fint namn (jag tror inte han trivs med pusselbitarna PSG-ledningen köpt åt honom), men skulle förvånas om han kliver av PSG-jobbet för att gå till United.

Den som lever får se, som sagt.

Det beror lite på vilken sorts ombyggnad man tänker på. Pochettino var ett namn jag gillade tidigare men där kan man väl också tillägga "Han har aldrig vunnit något". Dock angående de stora personligheterna så är ju Pogba borta efter säsongen, Ronaldo skrev väl bara ett 2 års kontrakt och är ju inte heller någon för framtiden och även Cavani gör väl sin sista säsong i MU. Personligen hade jag nog tagit Ten Haag före Pochettino, men som Generalen påpekar så hade inte Ten Haag varit realistisk under säsongen utan då hade man fått acceptera att vänta. Personligen tror jag risken finns att om man inte går för Ten Haag till nästa säsong så får man gräma sig i efterhand när han går till Barca eller någon annan större klubb därute. Det bästa vore väl om man kunde komma överens med Ten Haag nu att han tar över nästa sommar.

Rogers tycker jag har gjort ett bra jobb med Leicester men jag tror han skulle ifrågasättas snabbt av många fans dels pga att hans lag alltid tycks falla ihop som ett korthus när säsongen avgörs, samt hans historik med Liverpool. Jag såg inte så mycket av Real under Zidane men har hört av en del att hans stil var lite liknande Ole där det var mycket "vibes" och få laget att gå ut och spela bra, men kanske inte så taktiskt uppstyrt. Risken är att det inte blir så mycket skillnad mot hur det ser ut nu, dock tror jag Zidane väntar på Frankrike jobbet. Conte som du säger känns inte som en 100% fit med tanke på att han vill köra 3-5-2 och vi isånnafall skulle ha flertalet spelare som nu inte längre har en roll i laget.
Citera
2021-10-27, 12:59
Medlem
Generalanderssons avatar
BTW, glömde att tillägga i mitt svar till ”Zantera” att 4x brittiska tidningar rapporterade i går att Zidane är öht inte intresserad av att bli ev ny manager för Man United.
Citera
2021-10-27, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
BTW, glömde att tillägga i mitt svar till ”Zantera” att 4x brittiska tidningar rapporterade i går att Zidane är öht inte intresserad av att bli ev ny manager för Man United.
Däremot är conte done deal.

Inga källor eller länkar.
Precis som du.

Mitt ord är sanning.
Citera
2021-10-27, 15:02
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
3 år sedan i dag som Srivaddhanaprabha och fyra andra omkom i helikopter olyckan utanför King Power Stadium.

Tiden går fort...

// PoK
Citera
2021-10-27, 15:58
Medlem
Generalanderssons avatar
Snart så kommer den nya dokun om Wenger och våran Invincible säsong. Ser verkligen fram emot att få kika på den filmen

Blir tillgänglig på Amazon, samt på bio och blu ray.
Citera
2021-10-27, 19:18
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
https://www.theguardian.com/football/2021/oct/25/police-to-take-no-action-over-crystal-palace-fans-newcastle-banner

Palace fansen hade en klockren banner mot Newcastle.
Citat:
Beheading
Terrorism
Civil rights abuser
Murder
Censorship
Persecution
"Weve got our club back"
Men som vi vet får man inte säga som det är i dagens samhälle och polisen utredde det som rasism. Fånigt. Men helt förlorat är inte landet uppenbarligen då man kom fram till att det inte var rasism i slutändan.

Och påtal om Newcastle röstade 18 av 20 klubbar FÖR att stoppa uppköpet. na klubbn som röstade emot var såklart Newcastle själva. Den andra klubben som inte röstade för är lika självklar. Man City. Självklart vill dom stötta sina arabpolare vilket dom delar samma värderingar när det gäller mänskliga rättigheter. Dom har ju dessutom blod på sina händer med alla döda slavarbetare som jobbar för vm i Qatar. Kanske starten på ett fint brödraskap klubbarna emellan där fansen kan stå i full arabutstyrsel hand i hand under matcherna.

Vore guld om Newcastle åkte ur denna säsong. Skulle vara intressant och se vad som hänt med satsningen då.

https://www.theguardian.com/football/2021/oct/18/premier-league-clubs-vote-to-block-newcastle-sponsorship-deals-at-emergency-meeting
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in