2021-10-27, 14:00
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Vilken app använder ni på tv? Jag använder Smart STB och den fungerar fint men kanske finns bättre?
Citera
2021-10-27, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashpoff
Spelar det någon roll vilken av leverantörer man väljer, brukar några vara bluff? Ibland ser man nån nämna Nordic IPTV eller liknande, men söker man på det så kommer ju alla möjliga adresser och varianter på namnet upp. Vilken är originalet, eller spelar det ingen roll?

De som döper sin hemsida till något som innehåller Nordic är oftast säljare som vill lura till sig kunder i tron om att det skulle vara leverantörens hemsida.

Leverantören har ingen hemsida.

Finns flera som blivit lurade av skumma sidor som döper sig till något som påminner om leverantörens namn.
Citera
2021-10-27, 21:48
Medlem
zlikyrs avatar
Kan jag på något smidigt sätt logga in på min iptv på en annan TV eller blir det strul? Tänker om det finns någon app som jag kan använda på ena TVn och köra via box hemma?

Edit: läser att man kan köra chromecast för iptv, antar att man då castar via telefonen. Chromecast finns på båda TV-apparaterna. Fungerar det smidigt?
Senast redigerad av zlikyr 2021-10-27 kl. 21:53.
Citera
2021-10-27, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Kan jag på något smidigt sätt logga in på min iptv på en annan TV eller blir det strul? Tänker om det finns någon app som jag kan använda på ena TVn och köra via box hemma?

Edit: läser att man kan köra chromecast för iptv, antar att man då castar via telefonen. Chromecast finns på båda TV-apparaterna. Fungerar det smidigt?

Du kan köra på hur många enheter du vill så länge du endast har en igång i taget.

Chromecast funkar inte helt 100 procentigt ihop med iptv.
Citera
2021-10-27, 23:12
Medlem
Citat:
Okej tack för varningarna. Fast blev inte klokare av vad man ska göra då. Men det fick man väl inte ta i denna tråd (inte får jag skriva PM ännu heller). Klurigt när man inte får diskutera samtidigt som google presenterar mycket ”bluff”.

Ta test.
Jämför mellan olika säljare.
Köp inte ett helt år direkt.
Köp en månad.
Ställ frågor till säljaren.
Svarar han snabbt? Eller dröjer det lång tid?
Gå genom utbudet av kanaler, serier och film.

Såna saker som avgör om du vill fortsätta gynna den säljaren eller inte.

Är det seriösa säljare så är dom inte bara snabba på att svara när man ska köpa.
Utan även efter köpet är gjort.

Sen ett enkelt sätt att undvika de uppenbara skojarna är ju att skippa de som vill framstå vara leverantören med sitt liknande namn.

Finns även vissa som inte ens erbjuder test.
Lite varning på såna också.
Citera
2021-10-28, 08:28
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam

Nya Chromecast med Android TV borde väl funka klockrent?
Citera
2021-10-28, 11:31
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Nya Chromecast med Google TV operativsystem har app-store där du kan installera IPTV appar. Att casta iptv från mobilen brukar funka dåligt.
Citera
2021-10-28, 12:17
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Du kan köra på hur många enheter du vill så länge du endast har en igång i taget.

Okej, vad vore en bra lösning för att kunna titta på två enheter (inte samtidigt)?
Citera
2021-10-28, 15:00
Medlem
Citat:
Sen ett enkelt sätt att undvika de uppenbara skojarna är ju att skippa de som vill framstå vara leverantören med sitt liknande namn.
Kan man beställa direkt från leverantörer då? Borde ju bli billigare utan mellanhänder. Men tänkte det kanske inte gick som ”vanlig” användare.
Citera
2021-10-28, 17:02
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Kan man beställa direkt från leverantörer då? Borde ju bli billigare utan mellanhänder. Men tänkte det kanske inte gick som ”vanlig” användare.

Jadå det kan man. Om man hittar dit bara. Går inte o säga nåt mer om det här inne då det är mot reglerna...
Citera
2021-10-28, 17:32
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jadå det kan man. Om man hittar dit bara. Går inte o säga nåt mer om det här inne då det är mot reglerna...

Beror helt på vilken leverantör man menar.

De allra flesta säljer endast genom återförsäljare.
Citera
2021-10-28, 17:35
Medlem
Citat:
Okej, vad vore en bra lösning för att kunna titta på två enheter (inte samtidigt)?

Helt upp till dig med hur mycket pengar du vill lägga på det samt vilka krav du har på funktioner och stabilitet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in