Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Det observerades också konventionella ubåtar.
Intressant. Kan du nämna några specifika incidenter när det gjordes?
Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Du låser in dig på detaljer vilket är det enda sättet du kan avfärda det mest uppenbara av alla detaljer man kan tänka sig:
Menar du att dessa "detaljer" är att ubåtsintrången som gjordes i grunda vikar, hamnar och örlogsbaser under 80-talet utfördes av miniubåtar?
Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
att en sovjetisk ubåt faktiskt gick på grund långt inne på svenskt vatten. Men av någon anledning spelar det ingen roll för dig eller hur? Den gick på grund helt av misstag för att kaptenen var full och trodde att han var i Sovjet eller hur?
Oj, så kraftfullt. Ja, den märkliga historien har ju diskuterats här som du säkert kan läsa om. Som sagt kan man notera att ubåten inte på något vis agerade som den skulle gjort om den var på illegal visit på främmande makts vatten.
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Du får vara tydligare i din retorik.
Tack för återkoppling. Jag skall försöka vara det.
Citat:
Min poäng kvarstår, man kan inte säga att bara för att man inte sett nåt är det bevisat att så inte skett.
Nej, självklart inte och jag har ju inte heller sagt att det är "bevisat".
Citat:
Din sista mening är bättre, med den kunskap man fått under lång tid därefter tyder det mesta från öppna källor på att de inte haft sådan kapacitet. Om just miniubåtar i svenska vatten på den tiden.
Notera att detta även inkluderar Försvarsmaktens kvalificerat hemliga dokument som de båda statliga utredningarna 1995 och 2001 hade fullständigt och fri tillgång till. Ingenstans har någon kunnat peka på existensen av sådana farkoster.