2021-10-28, 13:57
Bannlyst
Som jag har nämnt tidigare. Han medverkade själv i miljöer som var gäng kriminella, han rappade över gränsen om döda personer, och nu ska nån annan rappa om han när han ruttnar.

Till och med feministerna på Aftonbladet bajsar på honom och säger att han blev knivhuggen och hade kniv på sig och att han hade möte med några kriminella skitungar dagen innan.

"kriminella"

Dom stora fiskarna hann svälja in honom, nu slipper vi alla andra höra på den urfattiga pinsamma bög musiken som kom ut från hans lilla mun.

Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Ja och ja. Det är extremt sannolikt hans mördare i videon då videon "kom ut" några minuter efter mordet.
Vilken musik alltså. Kan inte sluta skratta när jag hör sån fattig skit. Självklart ska alla barn börja lyssna på sånt här jävla grupptrycks helvete

Lille prutt Einar gör rätt i att hålla klaffen!
Senast redigerad av EinarAvliden 2021-10-28 kl. 14:05.
Citera
2021-10-28, 14:03
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Vad snackar du om? Det är låten Voi med einar och dani m som spelas.

Citat:
Nej det gör jag inte. Jag bor förövrigt på hisingen om du vill ta det f2f.
Herregud, nej det är inte Nisses röst.
Tuff du är som vill möta upp folk f2f på Hisingen.

Du blandar ihop videon med den andra videon, som användaren "Gris" nämner.

Lyssna på ljudet i den videon vi faktiskt diskuterar kring innan du börjar be att folk ska möta upp dig i Hisingen. Tönt.
Citera
2021-10-28, 14:08
Medlem
Citat:
Ja och ja. Det är extremt sannolikt hans mördare i videon då videon "kom ut" några minuter efter mordet.

Nä, videon är gammal och fejk. Det klarade vi av på sida 50 eller nåt sånt.
Citera
2021-10-28, 14:20
Medlem
Jag tippar Haval.
Citera
2021-10-28, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxBlaster
För er som vill ladda ner videon ifall den skulle tas bort från sajten så kan ni göra det här:
https://cdn-cf-east.streamable.com/video/mp4/1svtcr.mp4?Expires=1635680640&Signature=KPO02xbZ6f kZtCEr5S6qr6nr4CZjPB5c7ciX8m93ZpRCIDh4uZ3JANukRPD8 WTKFaNmXvkMKFSYiTen5gjQF51eXsn glUxQl-5bytKspv-xsqDhPXdqjIrnVEAA6CziJwxiSgA7sI5mx5CcacJu9TcXe5IlN vxYmxBFQfNkQ~cr15~Wo~lcAKCbHb6KOMB j~yIpvzPgS6ITQZg~YjR~uX~M7TYb1KIrKxA7oBvNOV-IUOMds~yD9OnZEi6EG1zhqc~ahAV02xJT4Tyr3vfM9R-jJv3IshChZ-J U7lFC9eeXSyLUDYE0XCKeZX2-TCKITmyHihLaAE764pmvlBk9wdg__&Key-Pair-Id=APKAIEYUVEN4EVB2OKEQ

En övrig kommentar på videon så har jag hört någon beskriva exakt denna videon i sammanhanget med de emojis i osv. Tror inte det är en låt av Einar, eventuellt så är det symboliken i texten de vill ha med.

Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Det penagarna frå de alldrig, det är i så fall mer ett budskap till andra som de pressar pengar av samt till deras rivaler i Västerås som E hade koppling till. Trodde mer på Vårby igår.... idag mer öppen för Skarpnäck eller något helt annat.
Det mest förvirrande av spåren är det som leder mot Västerort, krogbråk och de berömda goarna.
Det finns väl pilar åt det hållet men jag fattar inte relationer och motiv där.

Kan någon förklara?

Alltså det ena behöver inte utesluta det andra,

Ponera:

1. Vårby varit på Nisse som inte bara vägrat utan dyker upp i Vårby med en tappe som fuck you markering. Då finns det bara ett val kvar. Klippa han när man kan.

2. Han har av olika anledningar, antingen grupptryck eller egen önskan satt ett högt pris (dom som påverkade han här lär mjölkat han grovt för jobbet) på Daras huvud. Dara kan i sin tur blivit ful-goad även med dagens mått mätt.

Båda sidor har nu incitament för klippa han. Eventuellt samarbetar dom även för det har ju onekligen förekommit tidigare bland de äldre i enro - så banden och kommunikationskanalerna finns där.

Så samarbete kan va möjligt. En sida fixar t ex skyttar, vapen. Den andra lya och annat.

Nisse har varit utomlands eller under jord tills nyligen då han setts på bild med Adel, dumlee & z.e.

Och det måste ha satt fart om alt 1. Eller 2. Stämmer.

Dom har sett till att dumlee goar Nisse efter överenskommelse om belopp.

Huggningen på chow kan vara motiv men även motiv för att goandet blir mer självklar.

Det som är ALLRA MINST osannolikt är att Dumlee och Adel väljer så bekymmerslöst att chilla och röka holk i Hammarby-Sjöstad EN DAG efter blivit beskjutna i Sätra.

För den logiskt tänkande kriminelle är det en förhandskonstruktion för att dels rädda skin i polisförhör, eventuell rättssal MEN ÄVEN som det påvisats klart och tydligt: LOCKBETE att lura ut och goa Nisse.

För mig veterligen har Dumlee och Nisse kontakt efter Sätra "skjutningen" där dumlee påstår att han blivit beskjuten och Nisse vet vilka det är. Och dom ska ta allt face 2 face, dvs manegen perfekt krattat för goa.

Ska man lösa detta fallet måste skruvarna dras åt dumlee. Men svensk snut/åklagare saknar ju alla sådana verktyg i verktygslådan som t ex amerikansk polis har. Typ att få fast Dumlee för någon typ av brottslighet och ge han lättare/ingen dom om han berättar om Nissefallet. Eller på något annat sätt komma överens om något.

Klart är även att Dumlee verkar vara en kloakråtta av rang där det ryktas han säljer sin egen mor om priset är rätta. Så han hade säkert nappat på en sådan deal av åklagare speciellt om några år när han tröttnat på leken och vill börja ett nytt liv med en ny start. Då kanske han hade berättat precis allting... Om priset är det rätta.
Citera
2021-10-28, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SectorBravo
Och, hade verkligen Haval pengar och möjlighet då han sitter?

Tveksamt, han var i ju pank i vårby fuppen
Citera
2021-10-28, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Tveksamt, han var i ju pank i vårby fuppen

Du baserar detta på vad dalenledaren säger till chihab för att få loss sin del av bytet, som han säkert skulle ge smulor till haval ändå.

Så helt felaktiga premisser. Det är bara förhandlingssnack två ledare emellan att ena underhuggaren har ont om cash.

Det säger ingenting om hans ekonomi.

Dock är det omöjligt för haval att följa orten händelser och tugget inifrån häktet med restriktioner. Ännu mindre att planera och dirigera ett mord därifrån.

Men skarpnäck barnen absolut.
Citera
2021-10-28, 14:41
Medlem
ghostwriterzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diako
.haaah just d, ur hjärnbarkens dunkla vrån där minnet bearbetas och lagras flög det förbi bilden på Nisse med den patenterade uppsynen och leendet med tappen i vårby.

Hade inte ens tänkt på det förens bli påmind av texten.

Sjuk oförsiktig grabb.

Kanske trodde han hans pengar & fame kunde rädda han? Att han i sin enfald trodde han kan skriva kontrakt till höger och vänster medan pengarna rullar in via musiken till inga konsekvenser.

Sjukt, han hade onekligen behövt typ en äldre kusin eller bror med i gamet som kunde skola upp han i alla fall.

Det kan ju inte undgått han att folk dödas för betydligt mindre. Riktigt sjukt faktiskt. Undrar vad fan som försegick i hans tankar sista tiden efter kidnappningen.

Så klart sårad, och kanske lite förödmjukad med lite ptsd. Då är det lätt ta till piller och sånt skit som gör man funkar ännu sämre.

Det kombinerat med en ytterst naiv inställning, hetsen på vara "real" och dra in stålar via musiken gjorde han mycket vårdslös.

Nog för han är bra på sin gebit. Det tillskriver jag fö även till hans eventuella adhd-diagnos.

Men nu minns jag klart och tydligt bilden han stod vifta med den där tappen. Han borde ju onekligen räknat ut vilka hans back up var, dvs köpt och falsk, att då hetsa mot en hel ort igen oavsett vad är minst sagt oförsiktigt. Undra om någon viska det där i hans öra... Finns några fullständigt samvetslösa ormar där ute.

Till och med om han ligger bakom mordet på Dara så tror jag det är mycket grupptryck inblandad och folk som typ *påverkat" han att göra det.

Verkligen.. Någonstans tänker även jag att han kanske inte fattade allvaret i det hela då det det sättet att göra musik på glorifieras och tillochmed blivit en slags blueprint för artister i tex USA att slå igenom på. He got lost in the sauce... Genren drill utgår liksom ifrån att man i sina texter uppmanar till gängkrig, förnedrar oppositioner, glorifierar våld, håller en grovt nedsättande torn mot kvinnor OCH människor som har det "sämre ställt än en själv" - Hur fan kan man som journalist gå ut och säga att han är denna genarationens Bob Dylan? Blir också så jävla matt journalister som pratar om detta som att någon i kungafamiljen dött. Helt jävla sjukt. Folk som aldrig hade träffat grabben. Hört katten i trakten nån gång och tyckte den va skön o digga med till och helt plötsligt ska man bortse från allt det negativa? Riktiga clout chasers. Killen gav ut texter om mord, våld och kriminalitet på ett enligt mig smaklöst glorifierande sätt.

Kolla på vad som händer i Jacksonville, USA. Jag tänker att det är dit sverige är påväg. Kolla in denna https://youtu.be/DyIO3B5EFpM dokumentären som handlar om dödligt krig där personerna bakom blir kända nästan BARA pga hur sjuka deras texter är och hur kopplade dom är till verkligheten. Väldigt relevant
Citera
2021-10-28, 14:46
Medlem
Förlåt för lite off-topic men när folk snackar om Dalen, syftar de på enskede då? Jag har bara varit där några gånger men upplever det som ett segregerat medelklass/övre medelklass svennebanan-område. Är det någon speciell del av enskede som åsyftas?
Citera
2021-10-28, 14:51
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice
Förlåt för lite off-topic men när folk snackar om Dalen, syftar de på enskede då? Jag har bara varit där några gånger men upplever det som ett segregerat medelklass/övre medelklass svennebanan-område. Är det någon speciell del av enskede som åsyftas?
Ja, Enskededalen, och det är just dalen som består av allmännytta (och får klientel därefter).
Citera
2021-10-28, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice

Havals girighet kostade 2 människors liv oavsett om han hade nåt med Einar o göra kan han ändå inte få tillbaka sin lillebror allt för en klocka o guldhalsband
Citera
2021-10-28, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Tack för upplysningen.

bara det att många här varken följer dessa på sociala medier eller kanske tom inte har sociala medier. Kanske du kan citera honom eller kopiera inlägget eller hur han nu uttalat sig?

”Det gör så ont, vila i frid. NS1” följt av ett oändlighetstecken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in