2021-10-28, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag utgår från att det är självklart att Nisses låtar kan varit en bidrande faktor till hans död, efter 500-sidor så trodde jag inte man skulle behöva vara så tydlig.

Sätt dig ner i båten.

Det handlar inte om att låttexterna var bidragande eller inte, det handlar om att BO i låtarna aktivt och upprepat uttalar sig förnedrande om polismyndigheten, laglydighet och glorifierar en värld som denne inte levde, utan som han sprang bort ifrån.
Citera
2021-10-28, 11:27
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SectorBravo
Vad menar ni med ursprungskontraktet skulle vara 20% efter att Einar betalat 3 miljoner efter kidnappingen till Vårby?
20% skulle vara kontrakterat med sstv vad jag förstått. Räknar vi på att Einar dragit in 17 miljoner låter 3 miljoner (dvs 20% av 15 miljoner) rimligt, då det även var ett tag sedan.

Enligt enchchat skulle Vårby "äta 3 kaniner (miljoner)" på Einar, och kontraktet på 20% sedan fullföljas. Vilka som diskuterar detta får man gissa.
Citera
2021-10-28, 11:27
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxBlaster
Du läser bara exakt vad där står utan att snappa upp kontexten.
Han menar att skriva "Einars låttexter va dåliga" har inget med att han mördades att göra.
Men det du säger att innehållet av hans texter har med mordet att göra är möjligtvis sant, men det är något helt annat som det inte ens pratas om här.

Poängen är att denna typen av disskusioner är ointressanta när det kommer till fallet, alltså kvaliteten på Einars låttexter eller en enskild person tycker om kvaliteten av hans låttexter. Högst irrelevant.
Tack! Nu kan vi förhoppningsvis lämna diskussionen om hans låtar är bra eller inte och istället lägga fokuset på den pågående utredningen.
Citera
2021-10-28, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
20% skulle vara kontrakterat med sstv vad jag förstått. Räknar vi på att Einar dragit in 17 miljoner låter 3 miljoner (dvs 20% av 15 miljoner) rimligt, då det även var ett tag sedan.

Enligt enchchat skulle Vårby "äta 3 kaniner (miljoner)" på Einar, och kontraktet på 20% sedan fullföljas. Vilka som diskuterar detta får man gissa.

Vad har vårby med SSTV att göra? Vem äger SSTV?
Citera
2021-10-28, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghostwriterzz
Jävligt intressant läsning. Har hela tiden tänkt detsamma. Hans föräldrar? familj? Var det ingen som brydde sig om vad han Sa i texterna? så otroligt obegåvat. Den ända begåvningen är att han är vulgär. Vem som helst kan bli känd med sånna texter och ett sånt utseende. Så jävla lågt. RIP Einar men som man bäddar får man ligga.

https://www.nyhetsbyranjarva.se/varfor-var-det-ingen-som-grep-in/

.haaah just d, ur hjärnbarkens dunkla vrån där minnet bearbetas och lagras flög det förbi bilden på Nisse med den patenterade uppsynen och leendet med tappen i vårby.

Hade inte ens tänkt på det förens bli påmind av texten.

Sjuk oförsiktig grabb.

Kanske trodde han hans pengar & fame kunde rädda han? Att han i sin enfald trodde han kan skriva kontrakt till höger och vänster medan pengarna rullar in via musiken till inga konsekvenser.

Sjukt, han hade onekligen behövt typ en äldre kusin eller bror med i gamet som kunde skola upp han i alla fall.

Det kan ju inte undgått han att folk dödas för betydligt mindre. Riktigt sjukt faktiskt. Undrar vad fan som försegick i hans tankar sista tiden efter kidnappningen.

Så klart sårad, och kanske lite förödmjukad med lite ptsd. Då är det lätt ta till piller och sånt skit som gör man funkar ännu sämre.

Det kombinerat med en ytterst naiv inställning, hetsen på vara "real" och dra in stålar via musiken gjorde han mycket vårdslös.

Nog för han är bra på sin gebit. Det tillskriver jag fö även till hans eventuella adhd-diagnos.

Men nu minns jag klart och tydligt bilden han stod vifta med den där tappen. Han borde ju onekligen räknat ut vilka hans back up var, dvs köpt och falsk, att då hetsa mot en hel ort igen oavsett vad är minst sagt oförsiktigt. Undra om någon viska det där i hans öra... Finns några fullständigt samvetslösa ormar där ute.

Till och med om han ligger bakom mordet på Dara så tror jag det är mycket grupptryck inblandad och folk som typ *påverkat" han att göra det.
Citera
2021-10-28, 11:31
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Einar var en kassako och saknar de djupa band bland gängen som byggs upp från tidig skolålder. Vi lär inte få se någon hämnd på Einars dödsskjutning.

Det kommer bli hämnd,någon kommer påstå att Einar var skyldig pengar och mördarna ska betala skulden osv kanske inte direkt hämnd men gängmedlemmar jobbar från alla vinklar för extrahera pengar och Enars död ger uppsåt för att andra spelare som kommer försöka gräva fram cash från Einars maskätna kropp.
Citera
2021-10-28, 11:33
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banzic
Vad har vårby med SSTV att göra? Vem äger SSTV?
Jag vet inte, jag försöker själv att förstå sammanhangen. Det jag svarade var ungefär det jag med viss säkerhet kan säga att jag själv greppat vid det här laget.

Sstv= south side tv
https://www.instagram.com/southsidetvv/?hl=sv

Man kan gissa utifrån namnet hur kopplingen ser ut, men jag håller som sagt själv på att studera artisterna så hoppas att någon mer insatt svarar.
Senast redigerad av LadySweden 2021-10-28 kl. 11:40.
Citera
2021-10-28, 11:35
Medlem
pulverhonungs avatar
Hoppas gärningsmännen hittas hade varit intressant att veta vilken krets som ligger bakom det men lär tyvärr aldrig hända utan att någon tjallar.
Citera
2021-10-28, 11:43
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diako
.haaah just d, ur hjärnbarkens dunkla vrån där minnet bearbetas och lagras flög det förbi bilden på Nisse med den patenterade uppsynen och leendet med tappen i vårby.

Hade inte ens tänkt på det förens bli påmind av texten.

Sjuk oförsiktig grabb.

Kanske trodde han hans pengar & fame kunde rädda han? Att han i sin enfald trodde han kan skriva kontrakt till höger och vänster medan pengarna rullar in via musiken till inga konsekvenser.

Sjukt, han hade onekligen behövt typ en äldre kusin eller bror med i gamet som kunde skola upp han i alla fall.

Det kan ju inte undgått han att folk dödas för betydligt mindre. Riktigt sjukt faktiskt. Undrar vad fan som försegick i hans tankar sista tiden efter kidnappningen.

Så klart sårad, och kanske lite förödmjukad med lite ptsd. Då är det lätt ta till piller och sånt skit som gör man funkar ännu sämre.

Det kombinerat med en ytterst naiv inställning, hetsen på vara "real" och dra in stålar via musiken gjorde han mycket vårdslös.

Nog för han är bra på sin gebit. Det tillskriver jag fö även till hans eventuella adhd-diagnos.

Men nu minns jag klart och tydligt bilden han stod vifta med den där tappen. Han borde ju onekligen räknat ut vilka hans back up var, dvs köpt och falsk, att då hetsa mot en hel ort igen oavsett vad är minst sagt oförsiktigt. Undra om någon viska det där i hans öra... Finns några fullständigt samvetslösa ormar där ute.

Till och med om han ligger bakom mordet på Dara så tror jag det är mycket grupptryck inblandad och folk som typ *påverkat" han att göra det.
Ses här;
https://youtu.be/ZoEsfmvH3Ko
Citera
2021-10-28, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klingklang333
Ryggskott kanske.. Vad har den frågan ens i denna tråden att göra? Spelar väl fan ingen roll om han hade ADHD eller liknande.

Är du seriös? Den här tråden handlar om mordet på Einar och då diskuteras allt möjligt från himmel till jord.

Hur Einars välmående var är högt aktuellt med tanke på hans umgängeskrets. Att han inte hade någon konsekvenstanke är vi alla överens om och en utvecklande hjärna som bränns av braja är ingen hjälp på vägen.
Citera
2021-10-28, 11:53
Medlem
Alltså varför dödar man hönan som värper guldägg liksom? Fattar inte?
Detta måste väl vara nån typ av hederspryl?
Citera
2021-10-28, 11:54
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalnaGudrun
Alltså varför dödar man hönan som värper guldägg liksom? Fattar inte?
Detta måste väl vara nån typ av hederspryl?

Avundsjuka från rival.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in