2021-10-28, 13:46
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Viktig detalj är att dagen Nisse blev skjuten så var det Haval's lillebrors födelsedag. Sammanträffande?
Den detaljen är felaktig, han fyllde i januari.
Citera
2021-10-28, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Ja och ja. Det är extremt sannolikt hans mördare i videon då videon "kom ut" några minuter efter mordet.

Nej och nej din kuksugare uttala dig inte om du inte vet. En döv människa hör att det där inte är Einars röst.
Citera
2021-10-28, 13:47
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Borde inte vara svårt att kolla upp vilken lägenhet isf som blivit uthyrd en stund före eller liknande?
Hela längan adress Lugnet Allé 48 A-F med 6(?) portar är hyresrätter så andrahandsuthyrning känns sannolikt.
Aktergatan längorna mitt emot är bostadsrätter.
Citera
2021-10-28, 13:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 031Hisingen
Nej och nej din kuksugare uttala dig inte om du inte vet. En döv människa hör att det där inte är Einars röst.

Vad snackar du om? Det är låten Voi med einar och dani m som spelas.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Hela längan adress Lugnet Allé 48 A-F med 6(?) portar är hyresrätter så andrahandsuthyrning känns sannolikt.
Aktergatan längorna mitt emot är bostadsrätter.

Kanske kan ligga nåt på blocket då? Vet inte om det ligger gamla annonser där
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Fast då skulle de skadeskjutit honom istället och därmed fått loss pengarna eller ?

Det penagarna frå de alldrig, det är i så fall mer ett budskap till andra som de pressar pengar av samt till deras rivaler i Västerås som E hade koppling till. Trodde mer på Vårby igår.... idag mer öppen för Skarpnäck eller något helt annat.
Det mest förvirrande av spåren är det som leder mot Västerort, krogbråk och de berömda goarna.
Det finns väl pilar åt det hållet men jag fattar inte relationer och motiv där.

Kan någon förklara?
Citera
2021-10-28, 13:50
Medlem
Citat:

Snälla säg att du skämtar
Citera
2021-10-28, 13:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 031Hisingen
Snälla säg att du skämtar

Nej det gör jag inte. Jag bor förövrigt på hisingen om du vill ta det f2f.
Citera
2021-10-28, 13:53
Medlem
Zvazis avatar
Citat:

Nej, det är en helt annan låt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag tror inte det längre handlat om dom där 3 miljonerna som dom aldrig lyckades pressa ut Nisse på.

Enligt mig så känns det mer sannolikt att den sista droppen var när Nisse började dissa Haval's lillebror som blev skjuten kort efter att Haval blev dömd till stämpling av människorov.

Det är dock ingen som vet om det faktiskt var ett beställningsmord från Nisse på Haval's lillebror, men oavsett så hade han dissat Haval's lillebror efter hans död.

Det var kanske tillräckligt för att sätta ett pris på huvudet.

Viktig detalj är att dagen Nisse blev skjuten så var det Haval's lillebrors födelsedag. Sammanträffande?

Nej, det är inget sammanträffande då Dara's födelsedag är 28/1.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvazi
Är det Einar låt som spelas i bakgrunden? Folk hävdar att det är hans mördare i videon, osäker på om det där stämmer.

https://streamable.com/1svtcr
För er som vill ladda ner videon ifall den skulle tas bort från sajten så kan ni göra det här:
https://cdn-cf-east.streamable.com/video/mp4/1svtcr.mp4?Expires=1635680640&Signature=KPO02xbZ6f kZtCEr5S6qr6nr4CZjPB5c7ciX8m93ZpRCIDh4uZ3JANukRPD8 WTKFaNmXvkMKFSYiTen5gjQF51eXsn glUxQl-5bytKspv-xsqDhPXdqjIrnVEAA6CziJwxiSgA7sI5mx5CcacJu9TcXe5IlN vxYmxBFQfNkQ~cr15~Wo~lcAKCbHb6KOMB j~yIpvzPgS6ITQZg~YjR~uX~M7TYb1KIrKxA7oBvNOV-IUOMds~yD9OnZEi6EG1zhqc~ahAV02xJT4Tyr3vfM9R-jJv3IshChZ-J U7lFC9eeXSyLUDYE0XCKeZX2-TCKITmyHihLaAE764pmvlBk9wdg__&Key-Pair-Id=APKAIEYUVEN4EVB2OKEQ

En övrig kommentar på videon så har jag hört någon beskriva exakt denna videon i sammanhanget med de emojis i osv. Tror inte det är en låt av Einar, eventuellt så är det symboliken i texten de vill ha med.
Citera
2021-10-28, 13:57
Medlem
GRlSs avatar
Citat:

Nej det är i den andra videon som VOI spelas. I den video som länkades nyss med "SMOKED" är någon annan låt som jag inte känner igen. Försökte Shazama låten men inget resultat, är det någon osläppt låt? Kanske till och med från en rappare i mördarnas gruppering? Ren spekulation. Någon som vet vilken låt det är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in