2021-10-28, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Tyvärr är bilden jag fått av E efter att ha studerat hans tid innan, under och efter mordet så får jag en bild av en kille som gick djupare och djupare in i den kriminella världen, anklagas för att ha beställt mord på folk m.m.

Istället för att musiken blev en väg från kriminalitet så blev det en väg in i kriminalitet för nisse.

Som någon tidigare skrev. Det verkade som E försökte göra en "speed run" i att bli dödad och tyvärr stämmer det. Allt han gjorde var att provocera de farligaste och mest våldsbenägna gängen i Sverige.

Någon äldre, vuxen borde ha stoppat honom tidigare. Att han blev mördad var tyvärr bara en tidsfråga.

Ja han behövde hjälp av någon han respekterar och lyssnar på.
På sätt och vis har Haval ett stort ansvar för jag tror kidnappningen ledde till denna kraftigt nedåtgående spiral som han inte tog sig ur. PTSD, tilltagande psykisk ohälsa och missbruk. Press han verkar ha känt att visa sig stark och få återupprättelse. Att han sprang i armarna på organiserad brottslighet för att söka skydd.
Einar var inte guds bästa barn och hade sina egna problem men hade inte Haval goat honom den gången tror jag han hade levt idag.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-10-28 kl. 13:30.
Citera
2021-10-28, 13:29
Medlem
Zvazis avatar
Är det Einar låt som spelas i bakgrunden? Folk hävdar att det är hans mördare i videon, osäker på om det där stämmer.

https://streamable.com/1svtcr
Citera
2021-10-28, 13:33
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag tror inte det längre handlat om dom där 3 miljonerna som dom aldrig lyckades pressa ut Nisse på.

Enligt mig så känns det mer sannolikt att den sista droppen var när Nisse började dissa Haval's lillebror som blev skjuten kort efter att Haval blev dömd till stämpling av människorov.

Det är dock ingen som vet om det faktiskt var ett beställningsmord från Nisse på Haval's lillebror, men oavsett så hade han dissat Haval's lillebror efter hans död.

Det var kanske tillräckligt för att sätta ett pris på huvudet.

Viktig detalj är att dagen Nisse blev skjuten så var det Haval's lillebrors födelsedag. Sammanträffande?

Tror även jag mer på Haval och hans brors vänner som mgm. Så mycket pengar behövs inte för att genomföra. Det gör det för att upprätta stoltheten, stört nog.
Vapen hade de säkert innan.
Gäng (i alla fall nätverket May Västerås och Malmö gängen enligt dessa FUP) har i alla fall tidigare återanvänt vapnen, alt de säljs vidare.
Senast redigerad av Pandalina4 2021-10-28 kl. 13:55.
Citera
2021-10-28, 13:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Ja, det är väl inte osannolikt att dom har legat och tryckt i en lägenhet i närheten, det är väl inte första gången i så fall? Vill tacka en del användare för intressanta inlägg angående Einar, ni vet vilka ni är.

Borde inte vara svårt att kolla upp vilken lägenhet isf som blivit uthyrd en stund före eller liknande?
Citera
2021-10-28, 13:38
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvazi
Är det Einar låt som spelas i bakgrunden? Folk hävdar att det är hans mördare i videon, osäker på om det där stämmer.

Nej det där är inte en av Nisses låtar, det hör du väl dessutom på rösten?

Att det är gärningsmännen som visas i videon är dock inte helt omöjligt utifrån Polisens kommentarer rörande klippet.
Citera
2021-10-28, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tror även jag mer på Havals och hans brors vänner. Så mycket pengar behövs inte för att genomföra. Det gör det för att upprätta stoltheten, stört nog.
Vapen hade de säkert innan.
Gäng (i alla fall nätverket May Västerås och Malmö gängen enligt dessa FUP) har i alla fall tidigare återanvänt vapnen, alt de säljs vidare.

Ja, inte Haval ensam inifrån häktet men folk från den kretsen och med det motivet skulle det kunna vara. Inte för att jag är säker på att Einar låg bakom men han lät folk tro det med tvetydighet. Det räcker att de tror han har med det att göra/upplever att han dissar Dara. Det är ju deras uppfattning som är motivet oavsett.
Citera
2021-10-28, 13:41
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Borde inte vara svårt att kolla upp vilken lägenhet isf som blivit uthyrd en stund före eller liknande?
Nej, det lär ju inte vara svårt att kolla upp. Dom kan ju ha haft en lägenhet under en längre tid också. Jag menar, åtminstone ett par månader.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zvazi

Ja och ja. Det är extremt sannolikt hans mördare i videon då videon "kom ut" några minuter efter mordet.
Citera
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SectorBravo
Känns det inte som att det är ganska irrelevant vem som avlossade skotten, det som är intressant är väl vem som beställde mordet?

Misstankarna går väl främst till Vårby nätverket eftersom de anser att de har rätt till 3 miljoner efter kidnappningen, oklart varför.

Fast då skulle de skadeskjutit honom istället och därmed fått loss pengarna eller ?
Citera
2021-10-28, 13:45
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Prova googla nästa gång. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/V16jbV/chihab-lamouri-styrde-varbynatverket-fran-spanien-vi-ar-en-arme

Det framgår av flera FUP att det användarnamnet är Chihab. Kan inte finnas flera med samma användarnamn på EnchroChatt, tekniskt omöjligt. Framgår även om man läser hela FUP att polisen aldrig hittat några spår ens av foton eller video ang dildovåldet.
Tack!Spår av Dildoanvändningen verkar ju främst komma från de inblandades egna påståenden och att man därifrån kan förmoda att det togs en film vilken skulle spridas ifall de inte fick sin vilja igenom dvs de pengar de ansågs sig har rätt till, eller?
Citat:
Du skriver här att Nils fått en dildo i röven samt att det finns en film?
-Jag har hört det. Jag
har inte sett någon film. Om den finns så borde de ju släppa den om de vill förnedra honom
mer, men jag vet inte om den finns. Jag har inte sett den.
Vet du vem som leder nätverket nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Vi vet ju inte säkert om det gällde 20% heller. Vi har inte sett kontrakt eller vad det var som kallas "kryphål".
Men visst hade det antagligen kunnat skötas bättre och kanske göras upp i godo på något sätt. Men det måste finnas någon gräns också 20% om det nu var det på inkomster som hans är mycket pengar. Sen tillkommer skatt osv. Och även om de hjälpte honom i starten hade de knappast kompetens eller kontakter att hjälpa honom vidare, t ex till mer internationell karriär, brand deals etc. Sådant som ett traditionellt skivbolag kan hjälpa till med mot de pengar dessa tar.

Dessutom, efter Paki dog var de kanske inte ens särskilt schyssta mot honom? Hans forna kollegor Thrife och Macky - har de ens sagt ett litet RIP? Haval som var beredd att sälja ut honom för en guldkedja typ. Ledningen som sålde ut honom till Vårby. Jag vet att detta hände efter att det skurit sig men det kanske säger också något vad deras vänskap var värd till att börja med.
Skulle han ge dem stor procent resten av sitt liv? Hade de gett honom något ifall det gått bättre för dem? En för alla - alla för en?
EDIT: Men visst, han hade dåliga rådgivare och borde taggat ner på vissa sätt.
EDIT2: Dessutom, är väl Dalen inte direkt "tyngst" i stan. Hur mycket beskydd hade de kunnat ge när det gäller?

Ja vi vet inte mycket om detaljerna. Men däremot vet vi glasklart om SPELREGLERNA om du lägger bort medelklassungeperspektivet och försöker se situationen med sådana ögon som i den värld Nisse valde att snurra i.

Klart är att någon typ av beskydd behövs, att tro något annat är naivt minst sagt. Detta gäller oberoende varifrån man har sina rötter ifrån. Alla gangsterrappare har det för det är i den världen dom verkar, antingen har en tung kriminell investerat i dom eller så har dom hela orten/ett gäng bakom sig.

Det är samma sak för övrigt med gängmedlemmar, jag har frågat många personer varför dom är i gäng, svaret man ofta får är att det är SKYDD i gemenskapen. Detta resonemanget förstärks givetvis för MUSIKER i den branschen.

Du pratar om brand deals, internationell stage osv. Men nisse valde ju hänga med ortenfolk och köra det kriminella tugget oavsett vad. Det ena utesluter dessutom inte det andra.

Någon typ av backup är livsnödvändig för verka i den branschen.

Ja, allt det du nämner sedan har ju hänt efter det blev fnurra på tråden med han och dalenbarnen och kan lämnas därhän. Vi vet nu för tiden att vänner vänder sig mot varandra blixtsnabbt och t o m goar varandra. Speciellt om Nisse valde att förkasta "dalen-arvet".

Thrife och macky lär nog också anses just vara studio-g's av de verksamma grabbarna, speciellt macky. Men dom har löst det på olika sätt. Deras tystnad är signifikativ ja. Och säger oss en del om vi lägger bort känslosåserna.

Du använder svensk medellklasslogik på en värld som funkar på helt andra premisser. Inte undra på det blir så fel då.

Han skulle säkert behöva ge beskyddarpengar så länge han var verksam i alla fall, sen beror det ju på hur hans liv utvecklar sig och vem han är och de val han gör. Svårt att sia om men att tro han ska behöva betala hela livet är nog inte sant.

Dalen har producerat mördare och 100% genom alla åren. Det finns mycket sådana resurser där. Att inte andra gäng ska fluga på han handlar inte om vem som är tyngst utan kontakter osv. Du ser ju t ex i encro att det är till dalenledaren vårby går för att göra alla sina bomber vid sina olika sprängningar. Prima kvalité på det dessutom.

Svårt att förklara något för någon som väljer att se en häst som en åsna, blanda ihop en apelsin med ett äpple.

Det är dock inte du som borde hajat grejen utan Nisse som levde i den världen sedan barnsben och hade ambitioner på verka där. Det är väldigt egendomligt att försöka förstå allt.

Men kanske det är lite av sådant som ditt tänk han fick med sig från modersmjölken i en värld diametralt olik. Han borde ändå haft erfarenhet och vett att handla annorlunda. I flera steg. T o m efter kidnappningen när beskyddet från Västerås - BMC var borta.

F ö stor sannolikhet att mördarna av Nisse eller bundsförvanter läser här inne. Undrar hur dom tänker när dom läser allt detta i tråden.
Citera
Medlem
Varför skulle de bara skadeskjuta honom om kontraktet gällde mord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in