Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Du skriver:
Jag motbevisar dig genom att visa källor på att nästan lika många testas nu som förra året.
Du svarar med att inte tro på mig och att människor liknande nazister arbetar på våra myndigheter.
Kan den ökade takten på test kanske bero på att man blivit jävligt mycket duktigare på det man gör?
Hur ska jag argumentera mot detta utan att förminska dig?
Nej, jag ger dig rätt angående siffrorna. Jag missförstod det med att man slopar test för vaccinerade - därav kommer talen dala. Vecka 44 förra året var det 228k test vilket jag isåfall utgår att vi inte är i närheten av.
Jag har svårt att köpa att lika många testar sig nu som förra året när folk är fullvaccinerade och lever på som vanligt och inte behöver testa sig.
Därav vore det intressant att se hur många som är fullvaccade som testar sig.
Siffrorna bör därav spegla dessa nya riktlinjer kommande veckor.
Det jag anspelade på att jag har lågt förtroende för FHM vilket jag tycker de flesta vettiga borde ha efter tegnell-mailen och deras fullständigt felaktiga beräkningar. Nu ska man lita på dom med vaccin helt plötsligt.
Angående Tyskland - ja, jo. Det går att jämföra alldeles utmärkt då politiker och institutioner åkt fast för att undanhålla sanningen. BRÅ är ett jättebra exempel.
Världen idag är ett bra exempel där politisk ideologi övertrumfar sunt förnuft och fakta och detta genomsyras givetvis i samhällsapparaten.
Skillnaden på dig och mig är väl att jag tror och lutar åt ett håll medan du håller fast vid dina övertygelser med livet som insats. Därav kan jag ändra inställning beroende på det jag lär mig.
Du, däremot, kan det inte. Kommer det fram 80% negativt om vaccinet så kommer du klänga dig fast vid 20%. Tärningen är ju kastad.
Den som lever får se. Ska följa dessa siffror på test kommande veckor så får vi se om matematiken går ihop öht.