2021-10-28, 11:07
Medlem
ghostwriterzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamchasers
Din dumma jävel, har du missat pådraget i media?
Hans mord har dominerat media i en vecka och dom kommer garanterat lägga mer resurser på att lösa det.

Vad har hans texter med saken att göra din efterblivna pundare?

Det ska verkligen bli intressant att se din tes falla pladdask.

Titta på utvecklingen i tex USA där det numera är ett sätt att bli känd framgångsrik. Rappa om dina Opps, videor med pistoler, knark och så vulgära texter som möjligt över "helt vanliga pop beats" varpå "massan" inte uppfattar vad som sägs, men när man går in och läser texterna är det helt uppenbart. Samma artister betalar i sin tur olika medier som TMZ och bloggare som Akademiks att posta artiklar som uppmärksammar olika våldsdåd och attacker dom gör mot varandra. Einar följde dessa fotspår. Inget nytt. Inget unikt. Titta på Tekashi 69. Klart man såg att det skulle balla ur som det gjorde. Klart man också såg att einars bana skulle leda till död eller fängelse. Orsak och verkan!!!!! Ni Einar fans e helt jävla efterblivna som som inte förstår hur Karma funkar
Citera
2021-10-28, 11:09
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banzic
När kommer FUP? Nästa månad?
På måndag.
Citera
2021-10-28, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banzic
När kommer FUP? Nästa månad?

FUP kommer först när någon åtalas..
Citera
2021-10-28, 11:12
Medlem
Frickys avatar
Patetiskt hur vissa i denna tråd lägger fokuset på om Einars texter var bra eller inte.

Hans låtar har absolut inget med att göra med själva brottet, vill ni så hemskt gärna diskutera era åsikter så har tar ni det i denna tråd, vilket ligger i kändisskvaller.

(FB) Artisten Einár, 19, DÖD!

Det är för mig skrämmande hur vissa i denna tråd anser att det är lika bra att Einar dog eftersom dom tycker att hans låttexter var skit.

Visa lite respekt.

Om ni hade haft en artist till son som blivit ihjälskuten, skulle ni då önskat att fokuset ligger på om hans låttexter var bra eller inte?
Senast redigerad av Fricky 2021-10-28 kl. 11:14.
Citera
2021-10-28, 11:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Patetiskt hur vissa i denna tråd lägger fokuset på om Einars texter var bra eller inte.

Hans låtar har absolut inget med att göra med själva brottet, vill ni så hemskt gärna diskutera era åsikter så har tar ni det i denna tråd, vilket ligger i kändisskvaller.

(FB) Artisten Einár, 19, DÖD!

Det är för mig skrämmande hur vissa i denna tråd anser att det är lika bra att Einar dog eftersom dom tycker att hans låttexter var skit.

Visa lite respekt.

Om ni hade haft en artist till son som blivit ihjälskuten, skulle ni då önskat att fokuset ligger på om hans låttexter var bra eller inte?
Jag tror du har helt fel där, och det tycks polis och media också anse.
Hans låtar är snarare något som bidragit både till hela situationen och slutresultatet.
Citera
2021-10-28, 11:18
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror du har helt fel där, och det tycks polis och media också anse.
Hans låtar är snarare något som bidrag både till hela situationen och slutresultatet.
Du missförstår mig. Ja, hans låtar kan vara en faktor till varför han idag är död.

Det jag syftade på är att åsikter kring om hans låttexter var bra eller inte hör inte hemma i denna tråd. Läs om och gör rätt.
Citera
2021-10-28, 11:19
Medlem
Vad menar ni med ursprungskontraktet skulle vara 20% efter att Einar betalat 3 miljoner efter kidnappingen till Vårby?
Citera
2021-10-28, 11:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du missförstår mig. Ja, hans låtar kan vara en faktor till varför han idag är död.

Det jag syftade på är att åsikter kring om hans låttexter var bra eller inte hör inte hemma i denna tråd. Läs om och gör rätt.
Jag svarade på det fetade "Hans låtar har absolut inget med att göra med själva brottet"
Om det inte var vad du menade så lägg inte på mig att du inte kan uttrycka tydligt så folk förstår.
Citera
2021-10-28, 11:23
Medlem
svampsubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghostwriterzz
Jävligt intressant läsning. Har hela tiden tänkt detsamma. Hans föräldrar? familj? Var det ingen som brydde sig om vad han Sa i texterna? så otroligt obegåvat. Den ända begåvningen är att han är vulgär. Vem som helst kan bli känd med sånna texter och ett sånt utseende. Så jävla lågt. RIP Einar men som man bäddar får man ligga.
https://www.nyhetsbyranjarva.se/varfor-var-det-ingen-som-grep-in/

Du förespråkar något värre än sharialagar i Sverige.
Enligt ditt fördömande skulle alla medlemmar på Flashback som uttrycker sig vulgärt och har ett visst utséende vara förtjänta att mördas. Skrämmande människosyn du har på ett forum som förordar yttrandefrihet.

Läst att fler delar din uppfattning om att det fria ordet ska straffas med döden, tack och lov är ni i minoritet.
Citera
2021-10-28, 11:24
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Jag svarade på det fetade "Hans låtar har absolut inget med att göra med själva brottet"
Om det inte var vad du menade så lägg inte på mig att du inte kan uttrycka tydligt så folk förstår.
Jag utgår från att det är självklart att Nisses låtar kan varit en bidrande faktor till hans död, efter 500-sidor så trodde jag inte man skulle behöva vara så tydlig.

Sätt dig ner i båten.
Citera
2021-10-28, 11:25
Medlem
Citat:
Du läser bara exakt vad där står utan att snappa upp kontexten.
Han menar att skriva "Einars låttexter va dåliga" har inget med att han mördades att göra.
Men det du säger att innehållet av hans texter har med mordet att göra är möjligtvis sant, men det är något helt annat som det inte ens pratas om här.

Poängen är att denna typen av disskusioner är ointressanta när det kommer till fallet, alltså kvaliteten på Einars låttexter eller en enskild person tycker om kvaliteten av hans låttexter. Högst irrelevant.
Citera
2021-10-28, 11:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag utgår från att det är självklart att Nisses låtar kan varit en bidrande faktor till hans död, efter 500-sidor så trodde jag inte man skulle behöva vara så tydlig.

Sätt dig ner i båten.
Utgå istället från att folk läser och utgår ifrån det du skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in