2021-10-28, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araziel
Är det nån som vet om radiobilar har kameror som skannar regplåtar automatiskt och kör alla genom databaser?

De nya polisbilarna som ska kunna sätta dit fortkörare ska även scanna bilens regnr för att se all info om den.

Vet dock inte om dom börjat användas i Stockholm ännu, men antar det. Men det är isåfall ca 2-3 månader sen dom togs i bruk.

Polisens nya "superbil"
(FB) Polisens nya ”superbil”.
Senast redigerad av Absm 2021-10-28 kl. 09:22.
Citera
2021-10-28, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araziel
Är det nån som vet om radiobilar har kameror som skannar regplåtar automatiskt och kör alla genom databaser?
Vet ej men det verkar väl sannolikt.
EDIT: annars är det väl snabbt för dem att slå in numret och få upp allt. Och de som är mycket kända av polisen kan nog de lokala konstaplarna utantill, de bilar de brukar använda...
Senast redigerad av TigerKid2 2021-10-28 kl. 09:26.
Citera
2021-10-28, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Vi får väl hoppas på att Ghost en dag blir lika misslyckat som Encrochat, tills dess så kommer brottfall som detta mest troligen ligga på is.

Att Polisen lägger resurser och tid på att avlyssna telefonnummer är något meningslöst när Ghost har ersatt Encrochat.

https://ghostsweden.se/

Någon här som har en insyn i hur vanligt Ghost är i dessa gäng, nu när Encro inte finns längre?

Det kan väl vara något som polisen lagt ut precis som i Trojan Shield. Man kan aldrig va säker nuförtiden
Citera
2021-10-28, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Nej. Jag skulle inte känna empati för någon råtta som Adel, en råtta som goar folk tillsammans med sin vän Dumlee, som är en våldtäktsman.

Adel säger själv i PM under själva kidnappningen av Einar att han skiter i vad dom gör med Einar, samtidigt som Einar någon dag tidigare berättar i en podcast att Adel är en riktig bror för honom.

Jag känner inte empati för sådana råttor i samhället.
Adel är en riktig råtta. Falskare får man leta efter. Han skriver önskar vi kunde byta plats men när det sköts så sprang han som en råtta i kloaker.
Citera
2021-10-28, 09:23
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Vet ej men det verkar väl sannolikt.

Det är bara vissa nya som kommit som har det.
Citera
2021-10-28, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystikern87
Såna här gossar har oftast oreggade kontantkort..
Nu var det väl sista siffrorna i hans personnummer och inte telefonnummer?

EDIT: sry läste fel
Senast redigerad av Anvandarnamnen 2021-10-28 kl. 09:29.
Citera
2021-10-28, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dimman163
Inte personnumret.
Jag behöver stämma av de 2 sista siffrorna i hans telefonnummer för att försäkra mig om att jag har rätt innan jag går ut med min information.
Det är så pass starka uppgifter att jag inte får göra fel.

Jasså uppfatta fel sry.
Citera
2021-10-28, 09:28
Medlem
Zvazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F0rpen
Man blir så trött, ett redigt fiasko från polisen som inte har gripit någon ännu. Det känns som det har gått för lång tid nu för att detta ska klaras upp. Vila i frid Nisse

Bli inte förvånad om det inte kommer att klaras upp. Vet du att många gängmord har inte lösts? Folk som vet vem som har gjort de, dom kommer inte att gola
Citera
2021-10-28, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvazi
Bli inte förvånad om det inte kommer att klaras upp. Vet du att många gängmord har inte lösts? Folk som vet vem som har gjort de, dom kommer inte att gola
Men alla grannar och vittnen omkring som sett saker kommer vilja hjälpa till så polisen har nog bättre chans i Hammarby sjöstad. Och om de inte har en kvart i området så måste de ju färdas dit och kanske fastnar på trafikkameror. Men de kanske hade gömställe i närheten då de verkade försvinna snabbt.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-10-28 kl. 09:35.
Citera
2021-10-28, 09:33
Medlem
Citat:

Vi blir inte förvånade om fallet inte leder till någon fällande dom. Trots allt har vi sett otaliga gängmord i Stockholm och nästan ingen har blivit åtalad eller fälld.

Det är ganska riskfritt att avrätta folk i Sverige och det är ganska riskfritt att komma till Sverige när man har begått folkmord utomlands.
Citera
2021-10-28, 09:34
Medlem
Citat:
Du missar en viktig sak, Nisse va en av sveriges kändaste rappare. Det kommer spela roll i fallet.

Man kan inte tänka att det är som ett vanligt "gängmord" när man har med den aspekten, för det har aldrig hänt tidigare.
Citera
2021-10-28, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxBlaster
Du missar en viktig sak, Nisse va en av sveriges kändaste rappare. Det kommer spela roll i fallet.

Man kan inte tänka att det är som ett vanligt "gängmord" när man har med den aspekten, för det har aldrig hänt tidigare.
Ja, precis. Ja hela landet pratar om det. Och folk i området kommer lägga på minnet allt som rör en "kändis" på ett annat sätt, om han setts tillsammans med personer eller folk som funnits i hans närhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in