2021-10-28, 08:44
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Jo, förvisso. Men ju längre tid det går ju svårare löst är det. Men kan ha en aning om vem det kan vara men med tiden försvåras det att lösa mordet då alla bevis kan vara borta. Färdmedel kan ha sålts, brännts, vapen kastats, mobiler kastats, kläder bränts. Det som är kvar att gå på är skvaller utan teknisk bevisning

Gud vad mäktig den som utförde mordet måste känna sig. De måsta ha klättrat högt upp i kriminella hierarkin för att ha mördat en rappare som många (vårby, dalen) haft problem med och åkte in pga han . Osv.

Dom åkte ju inte direkt in "pga han".
Dom åkte in för det dom gjorde.
Citera
2021-10-28, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araziel
Men hur tänker du nu, att vi har vapenlagar speglandes dom i USA? Det finns inget 'concealed carry weapon permit' här is Sverige, eller?

Ilja Jurkovic sa att han stoppas 3-4 gånger per dag i trafiken. Kan ha nåt att göra med att han sällan färdades beväpnad.
Rapparna är ju bara marknadsföring för gängen men det betyder ju ändå att polisen kommer kolla dom med, ofta.

Självklart. Så kända kriminella som han så känner ju poliserna igen honom. De kanske kan bilnr utantill? Eller har en lista i radiobilarna och stoppar så fort de får en chans. Det här snacket om "varför hade de inte vapen på sig" är efterblivet. De har folk som förvarar åt dem och hämtar när de ska göra något. Och sådana i mer ledande position som Ilja skickar väl oftast en underhuggare för att slippa smutsa sina egna händer.
Citera
2021-10-28, 08:47
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araziel
Hade du bett honom gola om det var Adels skalle som det var hål i istället?
Nej. Jag skulle inte känna empati för någon råtta som Adel, en råtta som goar folk tillsammans med sin vän Dumlee, som är en våldtäktsman.

Adel säger själv i PM under själva kidnappningen av Einar att han skiter i vad dom gör med Einar, samtidigt som Einar någon dag tidigare berättar i en podcast att Adel är en riktig bror för honom.

Jag känner inte empati för sådana råttor i samhället.
Senast redigerad av Fricky 2021-10-28 kl. 08:50.
Citera
2021-10-28, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpay
Vill du berätta mer om Adel & Vårby dramat? Vad handlade allting om och vad hände?

Citat:
Ursprungligen postat av dimman163
Jag kommer att gå ut med mina spaningar här så fort jag får numret bekräftat.
Jag kommer omsorgsfullt att beskriva i detalj vad jag kommit fram till samt posta bilder, fritt för Polisen att ta del utav.
Men för att jag inte ska hänga ut fel person med så extremt allvarliga anklagelser behöver jag att någon ger mig de två sista siffrorna i hans telefonnummer.
Om dessa stämmer med mina kommer vi vara nära ett enormt genombrott i utredningen.

Om du verkligen har viktiga uppgifter för utredningen är det mycket bättre att du ger dem direkt till polisen och inte gör dem offentliga. Ju mer polisen vet som de kriminella inte har en aning om, desto bättre.

Vi nyfikna på Flashback får stilla oss lite till, vi får läsa Fup så småningom. Viktigaste nu är att sätta dit mördarsvinen.
Citera
2021-10-28, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag tänker att vi kan utesluta att Polisen letar efter en misstänkt gärningsman, då hade dom högst troligen kontaktat t.ex. Aftonbladet med bild.

Vi kan nog också tyvärr utesluta att dom har hittat något fynd från någon överbevakningskamera, isåfall bör dom ha delat med sig utav klippet där gärningsmännen flyr i syfte att få vittnen att höra av sig.

Tragiskt, ännu ett misslyckande från Polisen.
Äh, det är inte alls något de gör varje gång i ett så tidigt skede. När de går ut med sådana bilder på tv är väl ofta när det gått ett tag... T ex om någon okänd idiot misshandlat en stackare i tunnelbanan.
I detta fall är det väl 99% någon som är "känd av polisen" så de kan spana internt, gissar jag. Om de t ex har bilder från övervakningskameror. Sannolikt är det väl ett par ungdomar som åtminstone lokalpoliserna där de bor har koll på för att de har det umgänget. Tror du några förstagångförbrytare har skjutit Einar?
Senast redigerad av TigerKid2 2021-10-28 kl. 08:55.
Citera
2021-10-28, 08:58
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Inte personnumret.
Jag behöver stämma av de 2 sista siffrorna i hans telefonnummer för att försäkra mig om att jag har rätt innan jag går ut med min information.
Det är så pass starka uppgifter att jag inte får göra fel.

Sitter du med info så ut med det och kontakta polisen. Polisen har garanterat de 2 sista siffrorna i Benjis nummer. Är han INTE misstänkt eller har kopplingar till mordet så kommer han knappast bli åtalad, så sitt lugnt i båten och hjälp utredningen framåt.
Citera
2021-10-28, 08:59
Medlem
Frickys avatar
Vi får väl hoppas på att Ghost en dag blir lika misslyckat som Encrochat, tills dess så kommer brottfall som detta mest troligen ligga på is.

Att Polisen lägger resurser och tid på att avlyssna telefonnummer är något meningslöst när Ghost har ersatt Encrochat.

https://ghostsweden.se/

Någon här som har en insyn i hur vanligt Ghost är i dessa gäng, nu när Encro inte finns längre?
Citera
2021-10-28, 09:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Självklart. Så kända kriminella som han så känner ju poliserna igen honom. De kanske kan bilnr utantill? Eller har en lista i radiobilarna och stoppar så fort de får en chans.

Är det nån som vet om radiobilar har kameror som skannar regplåtar automatiskt och kör alla genom databaser?
Citera
2021-10-28, 09:06
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AM88
Tror du att husbys hyenor skulle göra ett hemsök eller vad
Var Vårby starkare än HSL/DP/HH? Fortfarande?
Citera
2021-10-28, 09:06
Medlem
Dessutom, ifall polisen postar bilder på misstänka i gängrelaterade skjutningar så riskerar de att någon annan hinner före. Då blir det ju som att polisen "golar ut" GM till ev motståndare som vill hämnas. Tycker de borde tänka på sådant i alla fall...
Citera
2021-10-28, 09:09
Medlem
Citat:
Jag kommer att gå ut med mina spaningar här så fort jag får numret bekräftat.
Jag kommer omsorgsfullt att beskriva i detalj vad jag kommit fram till samt posta bilder, fritt för Polisen att ta del utav.
Men för att jag inte ska hänga ut fel person med så extremt allvarliga anklagelser behöver jag att någon ger mig de två sista siffrorna i hans telefonnummer.
Om dessa stämmer med mina kommer vi vara nära ett enormt genombrott i utredningen.

Nonsens. Sluta häng ut oskyldiga eller outa individer du inte har konkreta bevis på.
Citera
2021-10-28, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Var Vårby starkare än HSL/DP/HH? Fortfarande?

Utan tvekan. Nu tror jag att det pågår en omorganisering då topparna sitter inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in