Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Hahaha.. underbart svar. Tycker det summerar bra hur idioter tänker och du är inte först med att posta ett sådant svar när man frågar om det finns något som kan bevisa deras påståenden. Människor som kan forska ska man minsann inte lita på. Det är mycket bättre att forska själv.
Börjar dock tvivla på om det ens är någon idé att motbevisa er vaccinskeptiker hela tiden. Det är uppenbart att ni bara drar ner hatten hårdare över öronen och blir arga istället. Arga människor är omöjliga att diskutera något vettigt med.
Tror din läsförståelse är lite bristfällig. Jag menar att man kan forska på egen hand, dvs samla in information som finnes tillgänglig från alla håll och kanter och dra egna slutsatser av det - du behöver inte vara akademiker från Södertörns för att göra en sån simpel sak.
För 3 dagar sen postade jag en studie från Harvard som är peer-reviewed som visade på att smittan är som högst där vaccin täckningen är störst.
Varje svar på detta kommenterade varken länk (för det fanns inget att klaga på gällande källkritik eller innehåll) eller slutsatserna av studien.
Det man istället gör är att sjunka till er vaccin fanatikers nivå och komma med helt absurda argument som:
Vaccinviljan är som störst där smittan härjat mest.
Detta är orelevant och tas upp i studien och då vi vaccinerat i över ett år nu så har det inget att göra med att skyddet börjat dala av. Men alla halmstrån va?
Studien slog fast att det är inte går att förlita sig på enbart vaccin för att komma ur pandemin och att andra vägar måste utforskas.
Ja, det fanns en hel del bra information där.
Efter jag postat den och fått svar som, ungefär ditt, så gav jag upp.
Ni är bara riktigt naiva människor som ständigt sjunker till nya lows, oförmögna till att ha en diskussion, ta till ny information eller vara öppensinnade.
Det är ni som skapat s.k "anti-vaxxare".
Ni springer runt som nyttiga idioter och försvarar vaccinet med ert liv. Varenda ifrågasättande av effektiviten/säkerheten från användare här bemöts av personangrepp/infantila kommentarer.
Det är jävligt patetiskt och jag förstår att tråden är full av såna som dig. Folk orkar inte lägga ner energi på dårar. Det gör inte jag heller så jag lägger ner nu. Om några år får vi se hur det ser ut.
Personligen tror jag de flesta härinne kommer ändrat sin ton och redigerat sina tidigare inlägg här när alltfler negativa effekter och nyheter sipprar ut om vaccinet.
Men om man påstår detta då, så är detta bara lögner och ni "sa ju bara."
Jag låter dig även få den sista, häftiga kommentaren som på något vis ska understryka din överlägsenhet och etablera mig som en foliehatt och covid-spridare.