2021-10-28, 08:21
Medlem
Vem är Benji?
Citat:
Ursprungligen postat av dimman163
Spåret om Benji är det starkaste hittills.

Jag har skapat det här kontot för att jag tror att jag har uppgifter som kan hjälpa till att lösa det här fallet.

Den sista ledtråden jag behöver är att någon bekräftar de två sista siffrorna i Benjis telefonnummer via DM.
Om dessa stämmer med de jag redan har kommer jag kunna posta uppgifter som skulle få upp den här personen som misstänkt på en grad som skäligen misstänkt. Men behöver hjälp med den sista pusselbiten.
Citera
2021-10-28, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamnen
Enkelt vet du hans adress eller ungefär var han bor, för och efternamn så kan du kolla hans sista siffror på tex, MR.koll, upplysning.se (bara göra ett konto där gratis)

Såna här gossar har oftast oreggade kontantkort..
Citera
2021-10-28, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamnen
Enkelt vet du hans adress eller ungefär var han bor, för och efternamn så kan du kolla hans sista siffror på tex, MR.koll, upplysning.se (bara göra ett konto där gratis)

Inte personnumret.
Jag behöver stämma av de 2 sista siffrorna i hans telefonnummer för att försäkra mig om att jag har rätt innan jag går ut med min information.
Det är så pass starka uppgifter att jag inte får göra fel.
Citera
2021-10-28, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilN.Heimann
Vem är Benji?
Havals bästa kompis har jag för mig, nån kan rätta mig?
Citera
2021-10-28, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbuss807
Havals bästa kompis har jag för mig, nån kan rätta mig?

Stämmer mycket bra.
Bild på honom finns postat tidigare i tråden.
Citera
2021-10-28, 08:33
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dimman163
Spåret om Benji är det starkaste hittills.

Jag har skapat det här kontot för att jag tror att jag har uppgifter som kan hjälpa till att lösa det här fallet.

Den sista ledtråden jag behöver är att någon bekräftar de två sista siffrorna i Benjis telefonnummer via DM.
Om dessa stämmer med de jag redan har kommer jag kunna posta uppgifter som skulle få upp den här personen som misstänkt på en grad som skäligen misstänkt. Men behöver hjälp med den sista pusselbiten.
Jag hoppas verkligen du tipsar Polisen om det ligger någon sanning bakom det du påstår.

Gör det för Nisse och hans anhöriga.

(Tips sker anonymt via deras hemsida, så du behöver inte känna någon oro för din identitet).
Senast redigerad av Fricky 2021-10-28 kl. 08:35.
Citera
2021-10-28, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Ja exakt och ser man bara i media så står det om allt möjligt förutom just polisens arbete i det hela.. Där står det bara en kommentar typ "Polisen letar efter gärningsmännen" Jaha grattis liksom!

Ta in några 100-tals ortenkillar till när ni ändå är i farten!

Polisen kommer inte klara upp ett shit!
Polisen kan hålla på vad de vet tills förundersökningen släpps. Det är väl mer strategiskt om de vill släppa något för att stressa GM eller kanske för att få mer tips från allmänheten. De vill väl inte hjälpa GM genom att brätta allt de har. Det kan vara så att de redan vet men samlar bevis. Eller så vet det inte...
Eller om de läcker ofrivilligt för att poliser eller deras anhöriga inte kan hålla tätt, kanske får en slant av aftonbladet.
Citera
2021-10-28, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag hoppas verkligen du tipsar Polisen om det ligger någon sanning bakom det du påstår.

Jag kommer att gå ut med mina spaningar här så fort jag får numret bekräftat.
Jag kommer omsorgsfullt att beskriva i detalj vad jag kommit fram till samt posta bilder, fritt för Polisen att ta del utav.
Men för att jag inte ska hänga ut fel person med så extremt allvarliga anklagelser behöver jag att någon ger mig de två sista siffrorna i hans telefonnummer.
Om dessa stämmer med mina kommer vi vara nära ett enormt genombrott i utredningen.
Citera
2021-10-28, 08:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Märkligt att Adel och Dumle inte var beväpnade om de nu lever med pris på sina huvuden och hade blivit beskjutna senast dagen innan.

Men hur tänker du nu, att vi har vapenlagar speglandes dom i USA? Det finns inget 'concealed carry weapon permit' här is Sverige, eller?

Ilja Jurkovic sa att han stoppas 3-4 gånger per dag i trafiken. Kan ha nåt att göra med att han sällan färdades beväpnad.
Rapparna är ju bara marknadsföring för gängen men det betyder ju ändå att polisen kommer kolla dom med, ofta.
Citera
2021-10-28, 08:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky

Hade du bett honom gola om det var Adels skalle som det var hål i istället?
Citera
2021-10-28, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HilluPillu
Den här polisen har ju antingen dödslängtan eller största balls i Sverige
Dödslängtan för att han gör ett inlägg på instagram där han beskriver många svennars åsikt om gängkriminalitet?
Tror du att husbys hyenor skulle göra ett hemsök eller vad
Citera
2021-10-28, 08:42
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Polisen kan hålla på vad de vet tills förundersökningen släpps. Det är väl mer strategiskt om de vill släppa något för att stressa GM eller kanske för att få mer tips från allmänheten. De vill väl inte hjälpa GM genom att brätta allt de har. Det kan vara så att de redan vet men samlar bevis. Eller så vet det inte...
Eller om de läcker ofrivilligt för att poliser eller deras anhöriga inte kan hålla tätt, kanske får en slant av aftonbladet.
Jag tänker att vi kan utesluta att Polisen letar efter en misstänkt gärningsman, då hade dom högst troligen kontaktat t.ex. Aftonbladet med bild.

Vi kan nog också tyvärr utesluta att dom har hittat något fynd från någon överbevakningskamera, isåfall bör dom ha delat med sig utav klippet där gärningsmännen flyr i syfte att få vittnen att höra av sig.

Tragiskt, ännu ett misslyckande från Polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in