2021-10-28, 00:23
Medlem
Vi kan redan sätta det här mordet på kalla fall hyllan. Case closed. Tragiskt. Skulle någon gripas är det fortfarande tragiskt, 4år för ett mord.
Citera
2021-10-28, 00:23
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Det är ju också ett sätt att exklusivt verifiera att man varit på platsen och gjort sig förtjänt av sin slant. Det är ju i synnerhet relevant om det finns nån som slänger upp cash till första bästa som för jobbet gjort.
Då funkar det ju inte om det dyker upp fem olika snubbar och tar på sig skjutningen.
Den som har bilden har rätt till cashen?

Det sista du gör när du beställer ett mord är att göra det till något "stort". Du håller det så lågt som möjligt, helst med en, två stycken. I detta fall var det endast en individ det handlade om (Einar) så jag tror inte det är mer än två stycken som ska ha fått uppdraget, max tre kanske.
Citera
2021-10-28, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Det sista du gör när du beställer ett mord är att göra det till något "stort". Du håller det så lågt som möjligt, helst med en, två stycken. I detta fall var det endast en individ det handlade om (Einar) så jag tror inte det är mer än två stycken som ska ha fått uppdraget, max tre kanske.

Poängen kvarstår ju ändå. Beställer du ett mord vill du ju kanske ha antingen en bild (coolt att se sitt verk) eller en verifiering på att den du betalar faktiskt fått det utfört.
I synnerhet om det är en person som det finns risk att nån annan fimpar före. Blir ju trist att betala för ett jobb som din entreprenör inte hinner utföra för att nån annan hinner först.
Gissar mig till att bland de lite högre upp så är det kanske inte en helt oväsentlig statusgrej att kunna visa att man dödat en viktig person.

Utan att veta om det faktiskt fotats efter mordet så är det ju inte så att det saknas skäl till att det trots allt skulle kunna ske.
Man får ju beakta att vi har att göra med folk som inte alltid gör världens mest avancerade risk-reward-analyser.
Citera
2021-10-28, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Vi kan redan sätta det här mordet på kalla fall hyllan. Case closed. Tragiskt. Skulle någon gripas är det fortfarande tragiskt, 4år för ett mord.

Så snabbt ska man inte kasta yxan i sjön. Kidnappningen kändes ju också svårlöst, men ibland händer det ju grejer som ändrar på saker.
Håller dock med om att det är mycket sannolikt att straffet blir ringa pga unga skyttar.

Det här är dock urtypen av sånt där ärende där minsta lilla bra info som kommer ut ens i förortskretsar lär hamna hos polisen rätt snabbt. För skvaller om en mördad kändis som dessutom var väldigt populär i de mest skvallerintensiva lagren av befolkningen kommer få fötter.

En förflugen minut från en skrytsam skytt på någon fest eller med något hemsläp och det kommer spridas brett. Sen om det slutar med en till skottlossning eller ett polisingripande kan man ju lämna öppet.
Citera
2021-10-28, 00:36
Medlem
Hur fan har dessa snorungarna kunnat fly så bra?

Bra jobbat av snuten. Skitungar leker med dem.

Som sagt, snuten ska hålla sig till att bötfälla folk som kör 52 Km/h på 50 väg.

Där gör de sig bäst.

Eller mucka på fotbollsmatcher mot oskyldiga.
Citera
2021-10-28, 00:41
Medlem
Citat:
Så snabbt ska man inte kasta yxan i sjön. Kidnappningen kändes ju också svårlöst, men ibland händer det ju grejer som ändrar på saker.
Håller dock med om att det är mycket sannolikt att straffet blir ringa pga unga skyttar.

Det här är dock urtypen av sånt där ärende där minsta lilla bra info som kommer ut ens i förortskretsar lär hamna hos polisen rätt snabbt. För skvaller om en mördad kändis som dessutom var väldigt populär i de mest skvallerintensiva lagren av befolkningen kommer få fötter.

En förflugen minut från en skrytsam skytt på någon fest eller med något hemsläp och det kommer spridas brett. Sen om det slutar med en till skottlossning eller ett polisingripande kan man ju lämna öppet.
Jo, förvisso. Men ju längre tid det går ju svårare löst är det. Men kan ha en aning om vem det kan vara men med tiden försvåras det att lösa mordet då alla bevis kan vara borta. Färdmedel kan ha sålts, brännts, vapen kastats, mobiler kastats, kläder bränts. Det som är kvar att gå på är skvaller utan teknisk bevisning

Gud vad mäktig den som utförde mordet måste känna sig. De måsta ha klättrat högt upp i kriminella hierarkin för att ha mördat en rappare som många (vårby, dalen) haft problem med och åkte in pga han . Osv.
Citera
2021-10-28, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95

Som sagt, snuten ska hålla sig till att bötfälla folk som kör 52 Km/h på 50 väg.

Där gör de sig bäst.

Jag undrar också hur man inte kan ha lyckats bättre i den initiala jakten. Det borde gå att få ut en hel del poliser till närområdet nästan omgående och antalet flyktvägar kan ju inte vara obegränsade.
Citera
2021-10-28, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95

Där gör de sig bäst.

Och vad skulle de göra, menar du? Får de inte tag i GM i anslutning till mordplatsen, är ju chansen att få tag i dem obefintlig. De har redan kastat mordvapnet i Mälaren, slängt kläderna i tvätten och tagit en dusch. Det enda vi kan hoppas på nu är att någon läcker, och att de har varit så korkade att de haft mobilerna på.
Citera
2021-10-28, 01:02
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Jag undrar också hur man inte kan ha lyckats bättre i den initiala jakten. Det borde gå att få ut en hel del poliser till närområdet nästan omgående och antalet flyktvägar kan ju inte vara obegränsade.

För att inte tala om att det borde finnas rätt många övervakningskameror iaf nånstans längs de potentiella flyktvägarna, eller?

(Eller är det jag som tänker fel nu och vi inte alls har några övervakningskameror utan jag tänker mig att det är som i en amerikansk film där FBI alltid hittar några kameror i närheten osv…) 🤔

Finner det bara märkligt att man kan skjutas mitt i Sjöstan och ingen ser nåt och det finns inga kameror osv osv. Det verkar så osannolikt att man i dagens samhälle bara kan mörda nån mitt ute på stan, sen vissla och cykla därifrån, ungefär.
Citera
2021-10-28, 01:06
Medlem
Jag skulle önska att nån med FETT mkt pengar utfäste en belöning till den som tipsar så att mördaren (och ev ansvariga bakom) åker dit.
Citera
2021-10-28, 01:17
Medlem
Jag kan inte förstå varför man ens vill döda Einar, han var mer till nytta i livet än död. Se bara på han, vem skulle han skada? Det kan inte varit några från eliten som beställde detta mordet och tyvär så är dom väldigt unga som utförde det. Hoppas detta blir ett stort jävla bakslag rent ekonomiskt för dessa "nätverk". Snuten kommer sitta på deras adresser 24/7 så dom inte kan sälja och att Spotify och andra tjänster bannar musiken helt så deras "karriärer" är över snart.
Citera
2021-10-28, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
För att inte tala om att det borde finnas rätt många övervakningskameror iaf nånstans längs de potentiella flyktvägarna, eller?

(Eller är det jag som tänker fel nu och vi inte alls har några övervakningskameror utan jag tänker mig att det är som i en amerikansk film där FBI alltid hittar några kameror i närheten osv…) 🤔

Finner det bara märkligt att man kan skjutas mitt i Sjöstan och ingen ser nåt och det finns inga kameror osv osv. Det verkar så osannolikt att man i dagens samhälle bara kan mörda nån mitt ute på stan, sen vissla och cykla därifrån, ungefär.

Vittnen fanns det dock gått om…
Men borde finns vittnen som sett gärningsmännen innan händelsen tycker jag, För om det inte va hans så kallade vänner Adel och Dumle som sålde honom, borde gärningsmännen haft lite span på honom eller bostaden sen innan. Det är ändå ett lungt område där dom runt omkring skulle kunna lägga märke till okända personer som rört sig tiden/dagarna innan händelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in